سرور مجازی
zoomit

اینستاگرام اطلاع‌رسانی درباره «شدوبن» اکانت‌ها را شروع می‌کند

براساس نوشته‌ی ورج، اینستاگرام ازاین‌پس حذف پست‌های کاربران از بخش پیشنهاد محتوای مبتنی‌بر الگوریتم را به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند. تولیدکنندگان محتوا و کسب‌و‌کارها با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانند به قابلیت جدید دسترسی پیدا کنند و بفهمند که پست‌هایشان از بخش‌های مختلف اینستاگرام حذف شده است یا نه.

در صورتی که حسابی تجاری دارید، با مراجعه به منوی تنظیمات و سپس بخش حساب کاربری و وضعیت حساب، می‌توانید پست‌های حذف‌شده از سیستم پیشنهاد محتوا را ببینید. اینستاگرام با تکیه بر الگوریتم نرم‌افزاری، برخی از پست‌ها را برای افرادی که فالور شما نیستند نیز نمایش می‌دهد، بااین‌حال اگر پست‌ها ناقض قوانین باشند، از بخش پیشنهادی خارج می‌شوند. این شرایط در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به «شدوبن(shadowban)» معروف است.

الگوریتم نرم‌افزاری اینستاگرام پست‌ها را نه‌تنها در فید (صفحه‌ی اصلی) بلکه در بخش اکسپلور نیز به‌نمایش درمی‌آورد. این الگوریتم در سال‌های اخیر به‌شدت مورد توجه بوده، چون متا، شرکت مادر، ازطریق آن قصد دارد بهتر از قبل با تیک‌تاک رقابت کند. متا می‌خواهد تا پایان سال آینده‌ی میلادی تعداد محتواهای پیشنهادی را در فید بیش از دو برابر افزایش دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • آموزش اینستاگرام؛ صفر تا صد به زبان ساده
  • اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه در آن دیده شویم؟

به‌منظور حضور در صفحه‌ی اکسپلور و سایر بخش‌های اینستاگرام، پست‌ها باید از رهنمودهای این شبکه‌ی اجتماعی و یک‌سری قوانین دیگر تبعیت کنند. براساس قوانین، کاربران می‌توانند پست‌هایی را که حاوی صحنه‌های خشونت‌بار هستند (مثل دعوای چند نفر) پست کنند، اما این محتوا توسط الگوریتم به بقیه‌ی کاربران نشان داده نخواهد شد. تولیدکنندگان محتوا و کسب‌و‌کارها می‌توانند پست را ویرایش یا حذف کنند و همچنین در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر بدهند.

شماری از تولیدکنندگان محتوای اینستاگرام مدت‌ها است که ادعا می‌کنند این شبکه‌ی اجتماعی یک‌سری پست‌های هدفمند را بیشتر نمایش می‌دهد. با اضافه شدن قابلیت جدید، احتمالاً شفافیت بیشتری در این زمینه ارائه می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا