سرور مجازی
zoomit

ماسک تغییرات توییتر را شروع کرد؛ از اصلاح صفحه اصلی تا احتمال بازگشت مدیر ایرانی‌تبار

ایلان ماسک کمتر از ۲۴ ساعت پس از تصاحب توییتر، در سکوت خبری صفحه‌ی اصلی (هوم‌پیج) این شبکه‌ی اجتماعی را تغییر داد. براساس بررسی‌ها، ایلان ماسک از مهندسان توییتر خواسته افرادی که برای اولین بار از صفحه‌ی Twitter.com دیدن می‌کنند مستقیماً به صفحه‌ی Explore هدایت شوند، جایی که توییت‌های ترند و خبرهای مهم به نمایش درمی‌آید. تا قبل از این تغییر، صفحه‌ی اول توییتر فرم ورود به حساب کاربری را نمایش می‌داد.

براساس نوشته‌ی ورج، دستور ماسک مبنی‌بر تغییر صفحه‌ی اصلی توییتر در ساعات پایانی جمعه‌ی گذشته به وقت محلی ابلاغ شده است. در روزهای منتهی به بسته شدن قرارداد، توییتر هرگونه اعمال تغییر در کد را فریز کرده بود تا کارکنانی که از مدیریت جدید رضایت ندارند، خراب‌کاری نکنند. ماسک جمعه‌ی گذشته این فریز را برداشته است.

ایلان ماسک هیچ دلیل مشخصی برای اعمال تغییر در صفحه‌ی اصلی توییتر ذکر نکرده، اما دستور ماسک برای کارکنانی که مسئول این پروژه شده‌اند یک پیام واضح در بر داشت: ماسک اکنون نفر اول توییتر است. در تیم قبلی توییتر، چنین تصمیمی هفته‌ها در تیم‌های مختلف به بحث گذاشته می‌شد، اما آن دوران به پایان رسیده است.

اصلاح صفحه‌ی اصلی توییتر به وضوح نشان می‌دهد ماسک برنامه‌های مختلفی برای زیر و رو کردن این شبکه‌ی اجتماعی دارد، چه در داخل محیط شرکت و چه در سرویسی که به کاربران ارائه می‌شود. درحالی‌که به‌زودی روند تعدیل نیرو آغاز می‌شود،‌ ایلان ماسک از همین حالا دستور داده که در قالب یک به‌روزرسانی فوری برای اپلیکیشن موبایلی، قابلیت اشتراکی Super Follows به Subscriptions تغییرنام بدهد. ایلان ماسک همچنین در حال بررسی ایده‌ی استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای گسترده‌تر کردن دسترسی به توییتر در مناطق محروم است.

گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند کارمندانی که وظایف جدید به آن‌ها محول شده تا ساعات پایانی آخر هفته مشغول کار بوده‌اند و در همین حین مدیران داخلی شروع‌به تهیه‌ی فهرست کسانی کرده‌اند که باید اخراج شوند. در همین حین گفته می‌شود ایلان ماسک مدیرعامل قبلی و سایر مدیران عالی‌رتبه‌ی توییتر را «با دلایل موجه قانونی» اخراج کرده است تا مجبور نباشد به آن‌ها غرامت بدهد.

اکنون کارمندان توییتر نگرانند که فرایند تعدیل نیرو قبل از ۱ نوامبر (۱۰ آبان) شروع شود، همان تاریخی که بخش قابل توجهی از کارکنان قرار است پاداش سهام دریافت کنند (طبق توافقاتی که با مدیران پیشین توییتر داشته‌اند). ایلان ماسک در توییتی گفته این ادعا حقیقت ندارد.

ایلان ماسک در همکاری با مهندسانی که اعتماد زیادی به آن‌ها دارد، مشغول فهمیدن ساختار داخلی توییتر است. گفته می‌شود ماسک در ساختمان مرکزی توییتر محوطه‌ای مجزا ایجاد کرده و در آن محوطه به همراه شماری از مهندسان تسلا شروع‌به بررسی ایده‌های جدید کرده است. «ناوگانی از خودروهای تسلا» در خارج از این محوطه پارک شده‌اند و نگهبانان جدیدی مشغول حفاظت از ورودی هستند.

ورج به نقل از افراد آگاه و اسنادی که به آن‌ها دسترسی پیدا کرده است می‌نویسد «ده‌ها نفر» از دفتر خانوادگی ماسک و سایر شرکت‌ها به فهرست اولیه‌ی کارمندان جدید توییتر اضافه شده و آدرس ایمیل شرکتی دریافت کرده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • تحولات توییتر زیرنظر ایلان ماسک؛ از تشکیل شورای نظارت بر محتوا تا همکاری با صرافی بایننس
  • ایلان ماسک برای خصوصی‌سازی توییتر مسیر دشواری در پیش دارد
  • کریپتو چگونه ممکن است توییتر ایلان ماسک را به پلتفرم بهتری تبدیل کند؟

الکس سپیرو، فردی که در دادگاه خبرساز با توییتر وکیل ایلان ماسک بود، اکنون در کنار او به‌عنوان مشاور فعالیت می‌کند و احتمالاً در نهایت تبدیل به رئیس اداره‌ی حقوقی توییتر خواهد شد. اندرو ماسک (از خویشاوندان ایلان ماسک که در شرکت نورالینک کار می‌کند)، جن بالاجادیا (مدیر ارشد عملیاتی بورینگ‌کمپانی)، جیسون کالاکانیس (سرمایه‌گذار و از دوستان قدیمی ایلان ماسک) جزو کسانی هستند که اکنون در تیم توییتر حضور دارند.

کیوان بیک‌پور، مدیر ایرانی‌تبار سابق بخش محصول توییتر که چند ماه پیش توسط پاراگ آگراوال اخراج شد نیز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته در دفتر توییتر دیده شده است تا شایعات بازگشت او قوت بگیرد. نکته‌ی عجیب این است که مدیر فعلی بخش محصول همچنان در توییتر مشغول به کار است.

ایلان ماسک از مهندسان توییتر خواسته است کدهایی را که در یک تا دو ماه اخیر نوشته‌اند دراختیار او قرار دهند تا ماسک به‌همراه مهندسان تسلا شروع به بررسی آن‌ها کند. ظاهراً ماسک قصد دارد از روی این کدها، صلاحیت کارکنان را تشخیص دهد. به مدیران توییتر گفته شده ایلان ماسک قصد دارد بفهمد که چه تعداد از کارمندان فعلی توییتر می‌توانند با سرعت و بهره‌وریِ مدنظر او به کار ادامه دهند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا