سرور مجازی
رمز ارز

دیفای هنوز نمرده است، فقط باید این ۳ مشکل را برطرف کند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چالش‌های مداومی که حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با آن مواجه است، به همراه فروپاشی اخیر اکوسیستم ترا، باعث شده که برخی بگویند دیفای، دیگر روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته است. با این حال، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان معتقدند که دیفای هنوز نمرده است و فقط باید ۳ مشکل اساسی «امنیت، مقررات و قابلیت استفاده» را برطرف کند.

۱. بهبود قابلیت استفاده

به گزارش سایت کوین تلگراف، تا به امروز، وعده دسترسی آزاد و بدون سانسور به یک سیستم مالی غیرمتمرکز جهانی تا حد زیادی به دلیل رابط‌های پیچیده، فرآیندهای استیکینگ چند مرحله‌ای گیج‌کننده و عدم شفافیت در مورد بازدهی توکن‌های مختلف، با مشکل مواجه شده است.

تجربه کاربری در اکثر پلتفرم‌ها کمتر از آن چیزی است که هنگام برخورد با پلتفرم‌های چند میلیون دلاری انتظار می‌رود و طراحی پیچیده این پلتفرم‌ها، کاربران را ناامید کرده است.

علاوه بر این سردرگمی، فهرست روزافزون شبکه‌های بلاکچینی فعال در حوزه دیفای، می‌تواند برای تازه‌واردانی که ممکن است قبلاً هرگز از کیف پول‌های نرم‌افزاری استفاده نکرده‌ باشند، ترسناک به نظر برسد.

برای حل این مشکل و کمک به پذیرش انبوه خدمات دیفای، یک سیستم بهتر برای آموزش عمومی در یک محیط قابل‌ اعتماد مورد نیاز است. در غیر این صورت، شما با همان مشکل سیستم مالی فعلی مواجه خواهید شد که تنها بخش کوچکی از اعضای جامعه می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

۲. افزایش امنیت

صنعت دیفای اغلب «غرب وحشی» هم نامیده می‌شود؛ چون هر کسی می‌تواند پروژه‌ای را با وعده‌های پر زرق و برق راه‌اندازی کرده و سپس، طی یک کلاهبرداری راگ پول، با سرمایه معامله‌گران ساده‌لوح فرار کند.

در این میان، پروژه‌های واقعی هم ممکن است قربانی آسیب‌پذیری‌های موجود در قراردادهای هوشمند شوند. نمونه اخیر آن، هک پل توکنی Wormhole در فوریه ۲۰۲۲ بود که طی آن، ۱۲۰ هزار توکن رپد اتریوم (wETH) به سرقت رفت.

بنابراین، برای این‌که افراد بیشتری به هنگام کاوش در اکوسیستم در حال گسترش دیفای احساس امنیت کنند و دولت‌ها تا حد امکان از این صنعت دور نگهداشته شوند، سطح امنیت و حفاظت بیشتری در برابر عوامل مخرب مورد نیاز است.

۳. نیاز شدید به قانون‌گذاری

عامل سومی که بسیاری از تحلیلگران بر آن اتفاق نظر دارند، نیاز بخش دیفای به وضوح و شفافیت مقرراتی بیشتر است. در حالی که گفتن چنین چیزی می‌تواند باعث اعتراض بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو ‌شود که به ماهیت تنظیم‌نشده این دارایی‌ها اهمیت می‌دهند، اما اکثر مردمی که هنوز به دنیای ارزهای دیجیتال و دیفای وارد نشده‌اند، منتظر مهر تأیید دولت‌ها بر این کلاس دارایی هستند.

علاوه بر این، با توجه به فروپاشی اخیر اکوسیستم ترا، وجود مقررات شفاف می‌تواند یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی باشد که صنعت دیفای باید آن را حل کند. این‌که این مقررات در نهایت موررد استقبال کاربران قرار خواهند گرفت یا خیر، هنوز مشخص نیست. ولی، بسیاری معتقدند که آغاز قانونگذاری این صنعت می‌تواند به تکامل و بلوغ آن کمک کند.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا