سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/05/05|برنت 74 دلار و 86 سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند عرضه محدود نفت و افزایش شمار واکسینه شدگان اثرات شیوع سویه جدید کرونا بر تقاضای نفت را خنثی کند، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 36 سنت معادل 0.48 درصد افزایش به 74 دلار و 86 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 25 سنت معادل 0.35 درصد افزایش به 72 دلار و 16 سنت رسید.

قیمت شاخص های نفتی پس از آن افزایش یافت که آمریکا اقدام به صدور هشدارهای مسافرتی به مقصد کشورهای اسپانیا و پرتغال کرد. کاخ سفید همچنین اعلام کرده که محدودیت های مسافرتی کرونایی گسترده تر، به دلیل شیوع سویه دلتا در جهان و افزایش موارد ابتلای داخلی برداشته نخواهد شد.

در یک سیگنال امیدوارکننده تعداد ابتلائات روزانه به سویه جدید ویروس کرونا در انگلیس در روز دوشنبه به پایین ترین رقم از روز چهارم جولای رسید و نشان داد این کشور از نقطه اوج شیوع سویه دلتا عبور کرده است.

تحلیلگرانی که داده های تردد انسانی را تحلیل می کنند همچنان معتقدند واکسیناسیون گسترده می تواند ضرورت وضع مقررات قرنطینه سختگیرانه را کاهش دهد.

به رغم تصمیم اوپک پلاس مبنی بر افزایش تدریجی تولید نفت در بقیه ماه های سال انتظار می رود بازارهای جهانی نفت همچنان در وضعیت کمبود عرضه باقی بماند.

تحلیلگران موسسه ای ان زد گفتند، ترافیک جاده ای سنگین در مناطق عمده جهان نشان می دهد که افزایش موارد ابتلا تاثیری حداقلی بر تردد ها داشته است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا