سرور مجازی
تکنولوژی

سندباکس چیست و چه امکاناتی دارد؟

سندباکس یک محیط مجازی (متاورس) مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که کاربران می‌توانند در آن اقدام به طراحی و ساخت دارایی‌های دیجیتال کنند. دارایی‌های داخل بازی، قابل فروش هستند و حتی یک توکن اختصاصی (SAND) نیز برای آن در نظر گرفته شده است. اگر علاقه دارید که بدانید سندباکس دقیقا چیست و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.


  • توکن چیست و چه تفاوتی با کوین دارد؟
  • چگونه طعمه کلاهبردارها در حوزه رمزارز نشویم؟
  • همه آنچه باید در مورد اتریوم، ملکه رمزارزها بدانید

سندباکس چیست؟

به صورت خلاصه می‌توان گفت که سندباکس در قالب متاورس مخصوص بازی، به شکل غیر متمرکز و NFT محور مبتنی بر شبکه اتریوم فعالیت دارد که افراد بدون دانش و مهارت قبلی چندان می‌توانند اقدام طراحی، خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال کنند. امروزه پروژه‌های NFT محور با سرعت بسیار بالایی درحال گسترش هستند و بدون شک سندباکس یکی از عناوین پیشرو در این زمینه به شمار می‌رود.

سندباکس چیست

در برخی از نمونه‌های مشابه، پیروی از قوانین کپی رایت و نظارت بر محتوای ساخته شده توسط کاربران با مشکلات فروانی همراه بوده است؛ اما توسعه‌دهندگان سندباکس توانسته‌اند با بهره‌گیری از NFT، این مشکل را برطرف سازند. همچنین عدم نیاز به مهارت کدنویسی موجب شده است تا افراد معمولی در کنار لذت بردن از بازی کردن به کسب درآمد از طریق سندباکس نیز بپردازند. اما برای شروع کار در دنیای سندباکس، ابتدا بهتر است با برخی مفاهیم آشنایی داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع توکن در سندباکس

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان افراد حاضر در سندباکس را به گروه‌های بازیکنان، سازندگان، متصدیان و صاحبان زمین‌ها تقسیم نمود. این اشخاص با توجه به نوع فعالیت خود، با توکن‌های مختلفی سروکار دارند. در مجموع ۶ نوع توکن درون سندباکس تعریف شده است که هر کدام از ارزش مختص به خود برخوردار هستند. در این میان چهار توکن اهمیت بیشتری دارند؛ درحالی که دو توکن دیگر بیشتر برای خلق NFT مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه
نواع توکن در سندباکس

توکن SAND

ارز رایج در بازی سندباکس با نام SAND شناخته می‌شود که یک رمز ارز مبتنی بر استاندارد ERC-20 است. این ارز نه تنها در داخل بازی برای خرید و فروش کاربرد دارد؛ بلکه در خارج از آن هم قابل نقل و انتقال است و می‌توان آن را به سایر ارزهای دیجیتال یا پول واقعی تبدیل نمود.

توکن ASSET

دارایی‌ها یا همان توکن ASSET در بازی سندباکس NFTهایی براساس استاندارد ERC-1155 هستند که توسط کاربران VoxEdit ساخته می‌شوند. این دارایی‌ها قابل خرید و فروش هستند و شامل آیتم‌های مختلفی مثل وسایل نقلیه، حیوانات و… می‌شوند.

توکن LAND

در داخل سندباکس تکه‌هایی از زمین مجازی در قالب توکن LAND وجود دارد که کاربران در آن‌ها می‌توانند دارایی دیجیتال خود یا موارد ساخته شده توسط Game Maker را قرار دهند. هر توکن از استاندارد ERC-721 پیروی می‌کند و قابل تعویض نیست. تعداد این توکن محدود است و روی مقدار ۱۶۶,۴۶۴ ثابت نگه داشته می‌شود؛ در نتیجه به علت کمبود فضا، هرچه استقبال از بازی بیشتر شود، ارزش زمین‌های آن هم بیشتر خواهد شد.

توکن LAND

نقشه به روز سندباکس از طریق آدرس sandbox.game/map قابل مشاهده است.

توکن GAME

کاربران سندباکس می‌توانند به کمک ابزار Game Maker اقدام به توسعه بازی‌های خود کنند. البته برای این کار وجود توکن LAND هم ضروری خواهد بود. این توکن نیز بر پایه استاندارد ERC-721 است.

توکن SAND در سندباکس چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، SAND یک رمز ارز مبتنی بر شبکه اتریوم (ERC-20) است که به عنوان واحد پول داخلی بازی سندباکس در نظر گرفته شده است. این ارز دیجیتال کاربردهای متنوعی دارد که در پایین به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

دسترسی به پلتفرم

بازیکنان با استفاده از SAND می‌توانند اقدام به شروع بازی در سندباکس کنند و تجهیزات لازم را خریداری نمایند. همچنین امکان شخصی‌سازی آواتارها به کمک پرداخت این ارز وجود دارد. همچنین در طی بازی هم امکان بدست آوردن این توکن و ذخیره آن وجود دارد. به طور کلی برای خرید سایر موارد مثل توکن‌ها مثل LAND و ASSET هم به ارز گفته شده نیاز وجود خواهد داشت.

سندباکس چیست

استک کردن (Stacking)

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از طریق سندباکس، استک کردن توکن SAND در آن است. انجام این کار موجب می‌شود تا به مرور زمان حتی بدون فعالیت خاصی، توکن بیشتری بدست آورید. البته این کار تنها روش برای دستیابی به برخی موارد نایاب بازی مثل جم و کاتالیست است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

داشتن حق رای (Goverance)

دارندگان SAND می‌توانند در مورد موضوعات مرتبط با پلتفرم در رای‌گیری‌ها شرکت نمایند. این رای‌گیری‌ها به طور معمول برای شفاف‌سازی نقشه راه پلتفرم و تعیین اهداف برای توسعه‌دهندگان بازی صورت می‌گیرد و محتوای داخل پلتفرم در کنار قابلیت‌ها در آن به بحث گذاشته می‌شود. صاحبان توکن‌ها می‌توانند حق رای خود را به دیگر کاربران هم انتقال دهند.

انواع پروژه‌های داخل سندباکس چیست؟

سندباکس از سه سرویس جامع تشکیل شده است که امکان خرید و فروش یا طراحی و ساخت دارایی‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌سازد. این موارد شامل VoxEdit برای ساخت NFT، مارکت برای خرید و فروش دارایی‌ها و Game Maker برای ساخت بازی‌ها می‌شود.

ابزار VoxEdit

محیط بازی سندباکس شباهت زیادی به ماینکرفت دارد و اجزای مختلف در آن از مکعب‌های کوچک ساخته شده‌اند. هرکدام از این مکعب‌ها یک وکسل (Voxel) نام دارد که در واقع عنوانی کلی است که به پیکسل‌های سه بعدی اطلاق می‌شود. کاربران در داخل سندباکس می‌توانند با استفاده از ابزار رایگان VoxEdit اقدام به کنار هم قرار دادن وکسل‌ها و ایجاد دارایی‌های متنوع کنند که قابل تبدیل به NFTهای مبتنی بر ERC-721 هم خواهند بود. این ابزار در گذشته برای ساخت آواتار هم مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما اکنون ابزار جداگانه‌ای برای شخصی‌سازی آواتار ارائه شده است.

ابزار VoxEdit

GEM یکی از مواردی است که می‌تواند ارزش یک دارایی را افزایش دهد و هر یک واحد از آن می‌تواند ۲۵ امتیاز به یک دارایی اضافه نماید. همچنین CATALYST یکی دیگر از مواردی است که روی ارزش دارایی تاثیر می‌گذارد و میزان نایابی آن را مشخص می‌کند. دارایی‌ها به ترتیب از ارزان به گران در دسته‌های رایج، کمیاب، اپیک و لجندری قرار می‌گیرند. در هر کدام از دسته‌های گفته شده می‌توان تعداد امتیاز محدودی را از طریق جم اعمال کرد؛ برای مثال در دسته رایج حداکثر ۲۵ امتیاز روی دارایی اعمال می‌شود درحالی که این مقدار برای آیتم‌های لجندری برابر با ۱۰۰ امتیاز است.

سندباکس مارکت

محل فروش دارایی‌های ساخته شده در سندباکس Marketplace نام دارد. البته همه افراد امکان فروش مستقیم دارایی‌های خود را در این مارکت ندارند و تنها توسعه‌دهندگانی که توسط Creator Fund به تایید رسیده باشند، می‌توانند در آن به عنوان فروشنده فعالیت کنند. همچنین پروژه‌های ایجاد شده در ابتدا باید داخل InterPlanetary File System بارگذاری شوند و سپس راه آن‌ها به مارکت باز خواهد شد.

سندباکس مارکت

ابزار Game Maker

سندباکس یک بازی واحد محسوب نمی‌شود و مجموعه‌ای از بازی‌ها و موقعیت‌ها را درون خود جای داده است که تجربیات فراوانی را برای بازیکنان فراهم می‌سازد. تیم توسعه‌دهنده اولیه آن، امکان تکمیل قسمت‌های مختلف بازی توسط هنرمندان و بازی‌سازان مستقل را امکان‌پذیر کرده است که انجام چنین کاری توسط ابزار Game Maker صورت می‌گیرد. طبق ادعای سازندگان، بهره‌مندی از این ابزار نیازی به دانش کدنویسی قبلی ندارد و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به سراغ آن بروند.

چگونه وارد سندباکس شویم؟

۱. در ابتدا یک مرورگر (مثل گوگل کروم) روی دستگاه خود باز کرده و آدرس زیر را در آن وارد کنید. سپس روی کلید Sign in در گوشه صفحه کلیک کنید.

Sandbox.game

۲. در ادامه باید یک کیف پول دیجیتال برای اتصال به حساب کاربری خود انتخاب نمایید. به همراه داشتن SAND در ابتدای بازی ضروری نیست؛ اما این کیف پول می‌تواند محلی برای ذخیره توکن‌های بدست آمده در طی بازی باشد. در حال حاضر سندباکس از کیف‌های متاماسک، Bitski و کوین بیس پشتیبانی به عمل می‌آورد.

۳. پس از انتخاب کیف پول و اتصال آن به حساب کاربری، باید ایمیل خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید به جای ایمیل از اکانت توییتر، فیسبوک یا گوگل بهره بگیرید. در نهایت هم به یک نام مستعار داخل بازی نیاز خواهید داشت. پس از طی کردن مراحل گفته شده، وارد صفحه شخصی‌سازی آواتار می‌شوید و می‌توانید به سایر بخش‌های بازی دسترسی داشته باشید.


همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، استفاده از ابزارهای مهم بازی سندباکس نیازمند داشتن توکن LAND است. اگر علاقه‌مند به تصاحب زمین در سندباکس یا دی‌سنترالند هستید، می‌توانید از راهنمای «چگونه در متاورس زمین بخریم؟» استفاده نمایید.

سوالات متداول درباره سندباکس

سندباکس چیست؟

سندباکس یک محیط مجازی (متاورس) مخصوص بازی است که در آن امکان خرید و فروش دارایی‌ها در قالب NFT برای بازیکنان فراهم شده است.

آیا سندباکس رایگان است؟

ساخت حساب کاربری در سندباکس رایگان است؛ اما برای دسترسی به اغلب امکانات اصلی و مهم بازی به توکن LAND نیاز خواهید داشت که نیازمند صرف هزینه خواهد بود.

توکن SAND در سندباکس چیست؟

SAND یک رمز ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم است که نقش واحد پولی در داخل بازی سندباکس را هم برعهده دارد؛ اما می‌توان در خارج از بازی هم به خرید و فروش آن پرداخت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا