سرور مجازی
امنیت

هکرهای روسیه برای دسترسی به ایمیل‌های دولتی از مایکروسافت سوء‌ استفاده کردند

هکرهای روسیه برای دسترسی به ایمیل‌های دولتی از مایکروسافت سوء‌ استفاده کردند

این عملیات هکر‌ها منجر به صدور دستورالعمل تازه‌ای توسط دیده‌بان امنیت سایبری آمریکا شد که می‌گوید هکرها از اطلاعات احراز هویت به اشتراک گذاشته‌شده از طریق ایمیل، به رایانه‌های مقامات رخنه کرده و تعداد نامشخصی از سازمان‌های دولتی را هدف قرار می‌دهند.

این افشاگری که زنگ خطر بزرگی را به صدا درآورد، هفته گذشته با گزارشی از هیئت بررسی امنیت سایبری آمریکا آشکار شد که می‌گوید عملیات هکری جداگانه‌ای که چین پشت آن است قابل پیشگیری بوده و مایکروسافت را به‌دلیل «نقص امنیت سایبری» و « عدم شفافیت» مقصر دانست.

هرچند سازمان امنیت سایبری از ذکر نام نهادهایی که هدف این عملیات هکری قرار گرفته‌اند خودداری کرد، اما مایکروسافت در ایمیلی گفت که در بررسی برای کاهش پیامد‌های این رخداد، «با مشتریان خود همکاری می‌کند.»

شرکت آمریکایی مایکروسافت پیش‌تر نیز اعلام کرده بود تلاش روسیه برای هک سامانه‌های کامپیوتری گروه‌های سیاسی در ایالات متحده را در ماه‌های منتهی به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره کشف کرده است.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، این غول فناوری آمریکایی یک گروه مرتبط با دولت روسیه را شناسایی کرده که برای هدف قرار دادن دو اندیشکده متعلق به طیف سیاسی محافظه‌کار در آمریکا، وبسایت‌های جعلی ساخته است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا