سرور مجازی
zoomit

امکان تنظیم شدت و مدیریت Auto HDR هنگام اجرای بازی دردسترس کاربران ویندوز ۱۱ قرار گرفت

مایکروسافت بهبودهایی در قابلیت Auto HDR برای اجرای بازی در ویندوز ۱۱ اعمال کرده است. اکنون می‌توانید در جدیدترین به‌روزرسانی برنامه‌ی Xbox Game Bar، شدت جلوه‌ی HDR را تنظیم یا آن را به‌سرعت فعال یا غیرفعال کنید. درحال‌حاضر، برخی از قابلیت‌های جدید برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار گرفته است؛ درحالی‌که برخی دیگر از ویژگی‌ها فعلاً فقط برای کاربران اینسایدر دردسترس است.

به‌گزارش XDA، بازی‌هایی که به‌طور پیش‌فرض از HDR پشتیبانی نمی‌کنند، می‌توانند ازطریق Auto HDR از مزایای نمایشگرهایی بهره ببرند که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت با ویندوز ۱۱ معرفی شد و یکی از ویژگی‌های اصلی این سیستم‌عامل برای اجرای بازی است. شایان‌ ذکر است بازی‌هایی که به‌طور پیش‌فرض از HDR پشتیبانی می‌کنند، تحت‌تأثیر این ویژگی قرار نخواهند گرفت.

بهبود قابلیت Auto HDR ویندوز ۱۱

مهم‌ترین قابلیت جدیدی که در Auto HDR ارائه شده است، نوار لغزنده‌ی جدیدی است که به رابط کاربری Xbox Game Bar اضافه شده است و با استفاده از آن می‌توان میزان روشن یا کم‌رنگ‌بودن رنگ‌ها را در بازی‌ها تنظیم کرد. این ویژگی درواقع نوار لغزنده‌ی ساده‌ای است که کمترین سطح آن معادل خاموش‌کردن Auto HDR است و بیشترین سطحش عمیق‌ترین رنگ‌ها را ارائه خواهد داد.

شدت Auto HDR برای هر بازی به‌طور جداگانه ذخیره می‌شود؛ بنابراین، می‌توان تنظیمات متفاوتی برای Auto HDR در هر بازی اعمال کرد. این گزینه در تنظیمات نوار بازی در بخش Gaming features دردسترس است. در این بخش، گزینه‌ی جدیدی نیز برای غیرفعال یا فعال کردن Auto HDR وجود دارد. این گزینه قبلاً فقط در خود برنامه‌ی تنظیمات ویندوز ۱۱ دردسترس بود؛ اما اکنون دسترسی به آن هنگام اجرای بازی‌ها کمی آسان‌تر شده است.

نوار لغزنده تنظیم شدت Auto HDR ویندوز ۱۱

درحال‌حاضر، این دو قابلیت جدید برای همه‌ی کاربران ویندوز ۱۱ دردسترس است؛ اما اگر در برنامه‌ی اینسایدر عضو هستید، چند ویژگی دیگر نیز دراختیارتان قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال، مایکروسافت مشغول کار روی اضافه‌کردن پشتیبانی از چند پردازنده‌ی گرافیکی برای بازی‌های Auto HDR است؛ درست مانند سیستم‌هایی که از فناوری انویدیا SLI یا AMD CroosFire استفاده می‌کنند. این قابلیت به‌ شما اجازه می‌دهد تا از Auto HDR در تعداد بیشتری از بازی‌هایی که روی چنین تنظیماتی اجرا می‌شوند، استفاده کنید.

ویژگی جدید دیگری که مایکروسافت اضافه کرده است، به بخش اعلان‌ها مرتبط است. اگر تعداد زیاد اعلان‌های Auto HDR هنگام اجرای بازی باعث حواس‌پرتی شما می‌شود، این قابلیت در تنظیمات اعلان‌های ویندوز ۱۱ در مسیر Settings -> System -> Notifications دردسترس است. این یعنی می‌توانید اعلان‌ها را به‌طورکلی غیرفعال کنید یا آن‌ها را به‌دلخواهتان تغییر دهید تا هنگام بازی کمتر برای شما مزاحمت ایجاد کنند.

تنظیمات اعلان های Auto HDR ویندوز ۱۱

مقاله‌های مرتبط:

  • تعداد بدافزارهای جدید ویندوز و اندروید بسیار بیشتر از پلتفرم‌های اپل است
  • آپدیت بزرگ بعدی ویندوز با نام Sun Valley 3 احتمالاً نیمه دوم ۲۰۲۳ با «بهبودهای سامان‌یافته‌ای» از راه می‌رسد

قابلیت‌های جدیدی که مایکروسافت اضافه کرده است، جذاب به‌نظر می‌رسند؛ اما همچنان در انتظار بهبودهای بزرگ‌ دیگری در HDR هستیم که این شرکت چند ماه قبل درباره‌ی آن صحبت کرده بود. غول فناوری مستقر در ردموند در حال‌ کار روی برنامه‌ی کالیبراسیون HDR برای ویندوز ۱۱ است (مشابه آنچه در Xbox وجود دارد) تا این تجربه را به‌ بهترین شکل ممکن روی انواع مختلف مانیتور ارائه دهد. این قابلیت برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین، امیدواریم در آینده‌ی نزدیک خبرهای بیشتری درباره‌ی آن منتشر شود.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا