سرور مجازی
رمز ارز

تحلیل قیمت دوج کوین: ۳ نکته مهمی که باید در نظر بگیرید!

تحلیل قیمت دوج کوین: ۳ نکته مهمی که باید در نظر بگیرید!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

قیمت دوج کوین (DOGE) با احتمال شکست از یک الگوی مثلث نزولی که در بلندمدت در حال توسعه بوده، مواجه است. چنین شکستی می‌تواند منجر به کاهش ۵۰ درصدی قیمت شود. با این حال، زمانی که تمرکز خود را به بازه زمانی روزانه معطوف می‌کنیم، شاخص‌های خوش‌بینانه‌تری وجود دارند که پتانسیل تغییر روند نزولی فعلی را نشان می‌دهند.

دوج کوین و خطر شکست از یک الگوی بلندمدت

تجزیه و تحلیل تکنیکال هفتگی DOGE نشان می‌دهد که قیمت از ژوئن ۲۰۲۲ کمی بالاتر از سطح حمایت ۰٫۰۵۹ دلار باقی مانده است. این سطح حمایتی چندین بار تأیید شده و آن را بسیار قابل‌توجه کرده است. لازم به ذکر است، آخرین تأییدیه‌ها (نمادهای سبز) فتیله‌های پایینی طولانی‌تری را نشان می‌دهند که نشان‌دهنده افزایش فعالیت خرید است.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!

با این حال و علی‌رغم این نشانه‌های مثبت، دوج کوین به دلیل یک خط روند مقاومت نزولی که از نوامبر ۲۰۲۲ برقرار بوده، تحت فشار بوده است. هنگامی که این خط روند با حمایت ۰٫۰۵۹ دلاری ترکیب می‌شود، یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل می‌دهد.

در این دوره، دوج کوین چندین اوج پایین‌تر را ایجاد کرده که نشان‌دهنده از دست دادن مومنتوم صعودی آن است. قیمت DOGE اخیراً به نزدیکی سطح ۰٫۰۵۹ دلار بازگشته و سود حاصل از جهش اخیر خود را از دست داده است.

doge-risks-breakdown-close-below-level-
نمودار هفتگی قیمت دوج کوین.

اگر شکستی وجود داشته باشد که تمام ارتفاع این الگو را پوشش دهد (پیکان سفید)، به طور بالقوه می‌تواند قیمت دوج کوین را تا ۰٫۰۳۰ دلار کاهش دهد که به معنای افت تقریباً ۵۰ درصدی است.

برای تأیید این شکست، قیمت DOGE باید زیر سطح حمایتی افقی ۰٫۰۵۹ دلار بسته شود. از سوی دیگر، بازگشت به خط مقاومت نزولی، یک افزایش ۱۶ درصدی را به همراه خواهد داشت.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) که مومنتوم را اندازه گیری می کند، با ایده شکست احتمالی همسوتر است. RSI هفتگی دوج کوین در حال حاضر زیر سطح ۵۰ قرار دارد (دایره قرمز) و در حال کاهش است که هر دو نشان‌دهنده روند نزولی هستند.

خطر فروش دوج کوین توسط صرافی FTX وجود دارد؟

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز گزارش شد، صرافی FTX قرار است بسیاری از دارایی‌های رمزارزی خود را نقد کند. با این حال، علی‌رغم داشتن ذخایر دوج کوینی، این صرافی ورشکسته برنامه‌ای برای نقد کردن آنها ندارد.

پیش‌بینی قیمت: آیا DOGE می‌تواند به روند صعودی برگردد؟

در حالی که وضعیت در بازه زمانی هفتگی نزولی است، بازه زمانی روزانه امکان تغییر روند به صعودی را نشان می‌دهد.

از ۱۷ آگوست، روند قیمت DOGE یک الگوی کف دو قلو را ایجاد کرده است. الگوی کف دو قلو یک الگوی صعودی در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که انتظار می‌رود در بیشتر مواقع منجر به حرکت‌های صعودی گردد.

علاوه بر این، کف اول با فتیله پایینی بلندی مشخص می‌شود که نشانه فشار خرید است. کف دوم هم واگرایی صعودی را در RSI روزانه تایید کرده است. زمانی که افزایش مومنتوم با کاهش قیمت همراه باشد، این یک پیشرفت صعودی است. چنین شرایطی اغلب قبل از حرکات قابل‌توجه به سمت بالا مشاهده می‌شود.

با این حال، قیمت DOGE هنوز افزایش خود را آغاز نکرده و از ناحیه حمایتی افقی ۰٫۰۵۹ دلاری جهش نکرده است. از طرفی، از آنجایی که این علائم صعودی فقط در بازه زمانی روزانه وجود دارند، این امکان وجود دارد که آنها فقط یک روند صعودی کوتاه مدت را آغاز کنند. در این سناریو، قیمت می‌تواند قبل از یک حرکت نزولی دیگر، فقط تا خط مقاومت بلندمدت در ۰٫۰۷۰ دلار افزایش یابد.

doge-risks-breakdown
نمودار روزانه قیمت دوج کوین.

همچنین، بسته شدن کندل قیمت زیر سطح ۰٫۰۶۱ دلار، می‌تواند الگوی کف دو قلو را باطل ‌کند و احتمالاً باعث بریک داون مذکور شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا