سرور مجازی
zoomit

بهترین موس های بی سیم؛ از 100 هزار تا 4 میلیون تومان [آذر ماه ۱۴۰۱]

دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و هم‌زمان رفاه کاربران نیز ارتقا پیدا می‌کند. شاید به‌ همین نسبت نیز انسان مدرن تنبل‌تر شده و بدون مرز دنبال راحتی بیشتر است. یکی از نمودهای عینی این آسایش حذف کابل و سیم‌های دست‌وپاگیر از تمام نقاط ممکن زندگی است.

برای مثال، ابتدا تلفن‌های سیمی سنتی جای خود را به تلفن‌ همراه بدون سیم دادند و سپس برای شارژ باتری همین محصولات به‌جای آداپتورهای متکی به کابل، از امکان شارژ بی‌سیم و پدهای شارژ وایرلس استفاده شد. اپیدمی حذف کابل تابه‌حال به محصولات بسیاری از‌جمله‌ی هدفون، دسته‌ی بازی، اسپیکر، کامپیوترهای شخصی و محصولات بسیار دیگری در ابعاد مختلف زندگی رسیده است.

موس یا ماوس یا همان موشواره بی‌سیم محصول چندان جدیدی نیست؛ اما در سال‌های اخیر، نیاز به استفاده از موس‌های بی‌سیم بیش‌ازپیش احساس می‌شود و کاربران بسیاری به‌دنبال تهیه یکی از این محصولات برای کاربردهای مختلف هستند. دراین‌میان، شاید همچنان برخی طرفدار موس‌های سیمی سنتی باشند و برای این جانبداری نیز دلایل قانع‌کننده‌ای بتراشند.

شاید به‌نظر برسد برای کاربردهای تخصصی موس بی‌سیم وسیله‌ی ناکارآمدی باشد؛ اما این محصولات برای رسیدن به نقطه‌ی حاضر راه درازی را پیموده‌اند و شاید ارزشش را داشته باشد که موس بی‌سیمی را با‌‌‌توجه‌‌‌‌به بودجه و نیاز خود بخرید.

اکثر کاربرانی که محصولات بی‌سیم تهیه می‌کنند، قصد دارند میز‌کار خود را شرّ انواع کابل‌های مختلف راحت کنند؛ البته هر موس بی‌سیمی می‌تواند از‌پسِ این کار برآید؛ اما چرا سراغ بهترین این محصولات نروید تا هنگام استفاده احساس راحتی کنید و بهینه‌تر کارتان را انجام دهید یا حتی از ظاهر و چیدمان میز‌کار خود لذت ببرید؟

عناوین این راهنمای خرید:

تفاوت موس سیمی، بی سیم و بلوتوثی

تفاوت بین موس اپتیکال یا نوری و موس لیزری

DPI یا اصطلاحاً میزان حساسیت ماوس چیست؟

بهترین موس بی سیم تا 100 هزار تومان

بهترین موس بی‌ سیم تا 200 هزار تومان

بهترین موس بی سیم تا 300 هزار تومان

بهترین موس بی سیم تا 500 هزار تومان

بهترین موس بی سیم تا ۱ میلیون تومان

بهترین موس بی سیم تا 2 میلیون تومان

بهترین موس بی سیم تا 4 میلیون تومان

توضیح کوتاهی درباره‌ی ماوس سیمی، بی‌سیم و بلوتوثی

به‌طورخلاصه عملکرد موس مجهز به فناوری بی‌سیم چیزی مانند عملکرد موس سیمی است؛ اما مطمئناً برخی از مشکلات مانند تأخیر در فناوری بی‌سیم وجود دارند. اتصال بی‌سیم هم دو نوع بلوتوثی و اتصال ازطریق دانگل USB را شامل می‌شود که عملکرد موس مبتنی‌بر فرکانس رادیویی سریع‌تر و دقیق‌تر از موس‌های متکی‌بر سیگنال‌های بلوتوثی است؛ اما از‌نظر برد، بلوتوث کاملاً برتر از فرکانس رادیویی عمل خواهد کرد.

تفاوت بین موس اپتیکال یا نوری و موس لیزری چیست؟

فرق اصلی ماوس نوری با ماوس لیزری در منبع روشنایی آن‌ها است. ماوس نوری از نور LED مادون قرمز برای روشن‌کردن سطح استفاده می‌کند؛ درحالی‌که ماوس لیزری سطح را با پرتو لیزر روشن می‌کند. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که کدام‌یک بهتر خواهند بود؟

بگذارید جواب این سؤال را این‌‌گونه دهیم که فناوری لیزر برای استفاده در موس جدیدتر است. عمل تِرَک‌کردن یا ردیابی در ماوس‌های لیزری بهتر و دقیق‌تر انجام می‌شود؛ به‌همین‌‌دلیل، در بازی‌های تیراندازی اول‌ شخص (FPS) از این نوع موس‌ها استفاده می‌کنند. همچنین، درحال‌حاضر اکثر موس‌های پیشرفته از روش ردیابی لیزری بهره می‌برند که برای تهیه‌ی آن‌ها نیز هزینه‌ی بیشتری باید پرداخت کرد.

DPI یا اصطلاحاً میزان حساسیت ماوس چیست؟

DPI یا dots per linear inch استانداردی برای اندازه‌گیری میزان حساسیت موس است که به‌صورت تعداد نقطه‌هایی که دستگاه در هر اینچ خطی می‌تواند تشخیص دهد، بیان می‌شود. با تغییر میزان DPI، می‌توانید سرعت نشانگر ماوس را برای کارهای دقیق مانند هدف‌گیری در بازی‌ها یا ویرایش عکس تنظیم کنید.

ما در دیتاسنتر من با معرفی بهترین فروشندگان و ارائه‌ی قیمت انواع موس بی سیم در انتخاب بهترین نوع این محصولات به شما کمک می‌کنیم.


بهترین موس بی سیم تا 100 هزار تومان

بهترین موس بی سیم - تسکو tm-686w

تسکو TM 686W

اگر قرار است مبلغ محدودی برای خرید موس بی‌سیم هزینه کنید، ابتدا پبشنهاد می‌کنیم در‌صورت امکان در قیمت‌های ارزان سراغ خرید نوع سیمی آن بروید؛ وگرنه در بازه‌ی قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان پیشنهاد ما خرید موس بی‌سیم تسکو TM 686W است که اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی USB را با دستگاه مقصد برقرار می‌کند. در این ماوس اقتصادی تسکو که از سنسور اپتکال با میزان حساسیت حداقل ۸۰۰ و حداکثر ۱۶۰۰ dpi بهره می‌برد، علاوه‌بر ۵ کلید، یک کلید هم برای تنظیم dpi روی موس دیده می‌شود.

TM 686W تسکو از دو باتری نیم‌قلمی برای تأمین انرژی و غلتکی با اسکرول پله‌ای استفاده می‌کند و برای استفاده در محیط ویندوز یا مک مشکلی از‌نظر سازگاری نخواهد داشت. طراحی ماوس بی‌سیم تسکو ارگونومیک و مناسب برای استفاده‌ی راست‌دست‌ها است.

مقایسه قیمت تسکو TM 686W در فروشگاه‌های مختلف

تسکو TM 667W

بهترین موس بی سیم - تسکو tm-667w

این مدل از موس‌های بی‌سیم تسکو نیز مانند مدل قبلی اندازه‌ای فول‌سایز دارد و برخلاف مدل 686W، به‌‌دلیل طراحی متوازن قابلیت استفاده با هر دو دست را خواهد داشت. درضمن، وظیفه‌ی تأمین انرژی نیز برعهده‌ی یک باتری قلمی است. این ماوس ازطریق برقراری اتصال بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی تا فاصله‌ی ۵ متری از دستگاه مقصد دراختیار کاربر خواهد بود. وزن مدل 667W تسکو نیز حدود ۱۲ گرم از دیگر محصول معرفی‌شده سبک‌تر است و به ۵۶ گرم می‌رسد.

مقایسه قیمت تسکو TM 667W در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا 150 هزار تومان

بهترین موس بی سیم - کینگ استار km270w

کینگ استار KM270W

کینگ استار KM270W موس بی‌سیم فول‌سایز با میزان حساسیت ۱۰۰۰ dpi و حسگری از نوع اپتیکال است. به‌ادعای کینگ استار، این ماوس از ۳ کلید بی‌صدا بهره می‌برد و با اتکا به فناوری V-Track روی تمامی سطوح کار می‌کند. منبع تغذیه KM270W یک باتری نیم‌قلمی است. همچنین، کاربران ویندوز و مک و لینوکس مشکلی بابت سازگاری این محصول نخواهند داشت.

مقایسه قیمت کینگ استار KM270W در فروشگاه‌های مختلف

تسکو TM 668W

بهترین موس بی سیم - تسکو tm 668w

مانند مدل معرفی‌شده در بازه‌ی قبلی، تسکو TM 668W نیز از مشخصات مشابه بهره می‌برد و بیشتر تفاوت‌ها در ظاهر دو محصول است. از ویژگی‌های ماوس اقتصادی تسکو می‌توان به کلید اختصاصی تغییر DPI، کلید اختصاصی برای Back و Forward، اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی USB، غلتک با اسکرول پله‌ای، حسگر اپتیکال با حداکثر حساسیت ۱۶۰۰ dpi و بهره‌مندی از ۶ کلید اشاره کرد. موس تسکو به‌منظور استفاده در دو محیط ویندوز و مک مشکلی ندارد و برای تأمین انرژی نیز از دو باتری نیم‌قلمی کمک می‌گیرد.

مقایسه قیمت تسکو TM 668W در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی‌ سیم تا 200 هزار تومان

بهترین موس بی سیم - تسکو تی ام ۶۸۳w - TSCO tm 683w رنگ مشکی

تسکو TM 683W

تسکو TM 683W طراحی متفاوتی از سایر محصولات معرفی‌شده دارد؛ اما مشخصاتش تقریباً مشابه است. اتصال بی‌سیم ازطریق باند ۲٫۴ گیگاهرتز، حسگر اپتیکال با حساسیت ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ dpi، چهار کلید با احتساب کلید اختصاصی تغییر dpi، غلتک با اسکرول پله‌ای و وزن بسیار کم ۴۸ گرم از ویژگی‌های TM 683W تسکو به‌شمار می‌روند. هنگام کار با این ماوس به‌دلیل طراحی خمیده احساس راحتی خواهید کرد. دو باتری نیم‌قلمی نیز انرژی لازم موس را تأمین خواهند کرد.

مقایسه قیمت تسکو TM 683W در فروشگاه‌های مختلف

بیاند BM-1230RF

بهترین موس بی سیم - بیاند bm 1230rf رنگ سفید

بیاند BM-1230RF در دو رنگ زیبای سفید و مشکی و با طراحی جمع‌وجور عرضه شده است که از ۴ کلید صدادار بهره می‌برد. اتصال ازطریق دانگل USB و تا ۱۰ متر، حداکثر میزان حساسیت ۱۶۰۰ dpi، سازگاری با ویندوز و مک و استفاده از دو باتری نیم‌قلمی برای تأمین انرژی از دیگر ویژگی‌های موس بی‌سیم شرکت فراسو است.

مقایسه قیمت بیاند BM-1230RF در فروشگاه‌های مختلف

بیاند BM-1355i RF

بهترین موس بی سیم - ماوس بیاند BM-1355i RF رنگ مشکی

این مدل از موس بی‌سیم بیاند تنها ازنظر ظاهری با مدل قبلی تفاوت دارد؛ البته برای تأمین انرژی به یک باتری قلمی نیاز دارد و علاوه‌بر سازگاری با ویندوز و مک، برای استفاده در لینکوس و کروم OS نیز مشکلی نخواهد داشت. سایر مشخصات نیز مانند مدل معرفی‌شده‌ی قبلی است.

مقایسه قیمت بیاند BM-1355i RF در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا 300 هزار تومان

بهترین موس بی سیم - پرودو pd-wm24bt رنگ مشکی

پرودو PD-WM24BT

موس بی‌سیم پرودو PD-WM24BT درمقایسه‌با محصولات معرفی‌شده وزن سنگین‌تر (۲۸۰ گرم) و طراحی تقریباً مینیمال‌تری دارد. این ماوس پرودو علاوه‌بر قابلیت اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی USB، ازطریق بلوتوث دستگاه مقصد نیز امکان اتصال با آن‌ را خواهد داشت.

سنسور اپتیکال با حساسیت بین ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ dpi، سه کلید صدادار به‌همراه کلید اختصاصی تغییر dpi و سازگاری با سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک از ویژگی‌های ماوس بی‌سیم پرودو PD-WM24BT محسوب می‌شوند. یک باتری قلمی برای تأمین انرژی لازم ماوس کافی خواهد بود. همچنین، ویژگی خاموش‌شدن خودکار پس از ۱۰ دقیقه استفاده‌نشدن، به افزایش طول عمر باتری کمک خواهد کرد.

مقایسه قیمت پرودو PD-WM24BT در فروشگاه‌های مختلف

رپو 1680 Silent

بهترین موس بی سیم - رپو ۱۶۸۰ سایلنت | Rapoo 1680 silent‌ رنگ مشکی

اتصال موس بی‌سیم رپو مدل 1680 Silent نیز مانند اکثر محصولات پایین‌رده، تنها ازطریق دانگل USB با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز با دستگاه مقصد برقرار می‌شود. ۳ کلید بی‌صدا، حسگر اپتیکال با حساسیت ۱۰۰۰ dpi، سازگاری با ویندوز ویستا و جدیدتر، لینوکس و مک OS از ویژگی‌های دیگر ماوس رپو است. یک باتری قلمی نقش منبع تغذیه‌ی این موس بی‌سیم را برعهده دارد. همچنین، عمر مفید سوئیچ‌های رپو 1680 Silent تا ۱۰ میلیون کلیک اعلام شده است که برای محصولی با این برچسب قیمتی بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

مقایسه قیمت رپو 1680 Silent در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا 500 هزار تومان

بهترین موس بی سیم - جنیوس اکو ۸۱۰۰ | Genius eco-8100 رنگ مشکی

جنیوس ECO-8100

اگر بخواهید تا حدود ۵۰۰ هزار تومان برای خرید موس بی سیم هزینه کنید، می‌توانیم جنیوس ECO-8100 را به شما پیشنهاد کنیم. این ماوس فول‌سایز با طراحی متوازن برای استفاده با هر دو دست مناسب خواهد بود. از دیگر مشخصات موس میان‌رده‌ی جنیوس می‌توان به اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی USB تا حداکثر ۱۰ متر، حسگر اپتیکال با بیشترین میزان حساسیت ۱۶۰۰ dpi، سه کلید صدادار با قابلیت شخصی‌سازی عملکرد غلتک ازطریق نرم‌افزار و بهره‌مندی از باتری داخلی اشاره کرد.

در بحث امکانات، جنیوس کمی پا را از دیگر سازندگان این رده‌ی قیمتی فراتر گذاشته و امکاناتی مانند سیستم محافظت دربرابر افزایش ولتاژ و جریان و قابلیت ذخیره‌ی هوشمند انرژی و استفاده از باتری نیکل متال را در ECO-8100 جای داده است. درست است که استفاده از باتری NiMH مزایایی دارد، در دماهای بیش از ۴۰ درجه بازده شارژ خود را شدیداً از دست خواهد داد.

مقایسه قیمت جنیوس ECO-8100 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا ۱ میلیون تومان

بهترین موس بی سیم - رپو ۷۱۰۰ پلاس | Rapoo 7100 Plus رنگ مشکی

رپو 7100Plus

ماوس ارگونومیک رپو 7100Plus برای اتصال به دستگاه‌ها فقط به اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل اختصاصی USB با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز بسنده می‌کند. میزان حساسیت از ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ dpi ازطریق کلید اختصاصی تغییر‌دادنی است. ۶ کلید بی‌صدا و سازگاری با ویندوز و مک و وجود دو باتری قلمی به‌عنوان منبع تغذیه نیز از دیگر ویژگی‌های رپو 7100Plus محسوب می‌شوند. ماوس بی‌سیم میان‌رده‌ی فول‌سایز رپو برای افراد راست‌دست مناسب است و با حداکثر شتاب 10G روی انواع سطوح می‌توان از آن استفاده کرد.

مقایسه قیمت رپو 7100Plus در فروشگاه‌های مختلف

لاجیتک Pebble M350

بهترین موس بی سیم - لاجیتک pebble m350 رنگ آبی

ماوس بی‌سیم لاجیتک Pebble M350 طراحی و رنگ‌های خاصی دارد و برای استفاده با هر دو دست مناسب است. قابلیت اتصال ازطریق دانگل USB و بلوتوث دستگاه مقصد باعث شده است تا موس لاجیتک با انبوهی از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها سازگاری داشته باشد؛ یعنی درصورت اتصال با دانگل USB، با ویندوز 7 و جدیدتر، مک OS نسخه 10.14 و جدیدتر، لینوکس هسته 2.6 و جدیدتر، آیپد OS و کروم OS سازگار است و درصورت اتصال ازطریق بلوتوث در محیط‌های ویندوز 8 و جدیدتر، مک OS نسخه 10.14 و جدیدتر، اندروید 7 و جدیدتر، آیپد OS نسخه 13.1 و جدیدتر و کروم OS بدون مشکل کار خواهد کرد.

حسگر اپتیکال با حساسیت ۱۰۰۰ dpi، سه کلید بی‌صدا با کلید تغییر حالت اتصال بین بلوتوث و باند ۲٫۴ گیگاهرتز، استفاده از یک باتری قلمی به‌عنوان منبع تغذیه و قابلیت ذخیره‌ی هوشمند انرژی از دیگر ویژگی‌های لاجیتک Pebble M350 محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت لاجیتک Pebble M350 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا ۱٫۵ میلیون تومان

بهترین موس بی سیم - دل مدل ms5320w

دل MS5320W

اگر انتظار کیفیت بهتر و قابلیت‌های بیشتری از موس خود دارید و حاضرید تا حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز برای خرید آن هزینه کنید، ماوس بی‌سیم دل MS5320W احتمالاً نظر شما را جلب خواهد کرد. اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل USB باند ۲.۴ گیگاهرتز و اتصال ازطریق بلوتوث نسخه‌ی ۵، حسگر اپتیکال با حساسیت ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ dpi با قابلیت تغییر نرم‌افزاری آن، ۷ کلید که ۶ کلید آن برنامه‌ریزی‌شدنی و شخصی‌سازی‌شدنی است و اتصال هم‌زمان به دو دستگاه از ویژکی‌های موس بی سیم دل هستند.

استفاده از باتری قلمی برای تأمین انرژی ماوس و کلید اختصاصی Back و Forward و بهره‌مندی از نرم‌افزار اختصاصی برای تغییر DPI یا شخصی‌سازی عملکرد کلیدها را از دیگر امکانات آن می‌توان برشمرد.

مقایسه قیمت دل MS5320W در فروشگاه‌های مختلف

لاجیتک G305

بهترین موس بی سیم - لاجیتک جی ۳۰۵ | Logitech G305 رنگ بنفش و آبی

موس بی سیم لاجیتک G305 از حسگر اپتیکالی بهره می‌برد که کمترین و بیشترین میزان حساسیت آن ۲۰۰ و ۱۲۰۰۰ dpi است و این عدد هم ازطریق نرم‌افزار و هم ازطریق کلید اختصاصی تغییر‌دادنی است. ۶ کلید دارای قابلیت برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی، قابلیت ذخیره‌سازی ۵ پروفایل با ۵ نرخ DPI مختلف روی حافظه‌ی ذخیره‌سازی ماوس، سازگاری با ویندوز ۷ و جدیدتر، مک OS 10.13 و جدیدتر و کروم OS و غلتک با اسکرول پله‌ای از دیگر ویژگی‌های ماوس بی‌سیم لاجیتک محسوب می‌شوند.

گفتنی است که G305 را می‌توان موس گیمینگ میان‌رده نیز در نظر گرفت؛ چراکه علاوه‌بر داشتن حساسیت زیاد، نرخ تأخیر بسیار کم یک میلی‌ثانیه، حداکثر سرعت (ips) ۴۰۰ و حداکثر شتاب 40G را دارد. منبع تغذیه موس نیز یک باتری قلمی است؛ البته اتصال تنها ازطریق دانگل USB ممکن است و از اتصال بلوتوثی یا سیمی خبری نیست.

مقایسه قیمت لاجیتک G305 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا 2 میلیون تومان

بهترین موس بی سیم - لاجیتک ام اکس انی ور ۲ اس | Logitech MX anywhere 2S رنگ مشکی

لاجیتک MX Anywhere 2S

تا حدود ۲ میلیون تومان برای خرید موس بی‌سیم می‌توان سراغ خرید لاجیتک MX Anywhere 2S رفت که امکان اتصال بلوتوثی و اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل USB را به دستگاه مقصد در یکی از محیط‌های ویندوز و مک OS را دارد. میزان حساسیت ۲۰۰ تا ۴۰۰۰ dpi با امکان تغییر نرم‌افزاری، کلید اختصاصی تغییر اتصال بین بلوتوث و باند ۲٫۴ گیگاهرتز، کلید اختصاصی Back و Forward و بهره‌مندی از باتری داخلی با امکان استفاده تا ۷۰ ساعت با هربار شارژ از امکانات MX Anywhere 2S هستند.

همچنین، امکان اتصال هم‌زمان به سه دستگاه، نشانگر LED برای نمایش باتری موس و سه نشانگر برای تغییر اتصال بین دستگاه‌های مختلف را نیز به فهرست ویژگی‌های این موس بی‌سیم لاجیتک باید اضافه کرد.

مقایسه قیمت لاجیتک MX Anywhere 2S در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا 3 میلیون تومان

بهترین موس بی سیم - ریزر پرو کلیک | Razer pro clivk‌ رنگ سفید

ریزر Pro Click

همان‌طورکه احتمالاً می‌دانید، ریزر یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات گیمینگ است؛ پس این‌‌‌‌جا هم با موس گیمینگ طرف هستیم که البته ظاهر آن چندان شباهتی به سایر موس‌های گیمینگ ندارد و می‌توان از آن برای کاربری‌های غیرگیمینگ هم بهره برد. یکی از ویژگی‌های مهم پرو کلیک ریزر امکان اتصال از سه طریق دانگل USB و بلوتوث و باسیم ازطریق کابل USB است.

حداکثر حساسیت حسگر اپتیکال این موس گیمینگ ۱۶۰۰۰ dpi است که هم ازطریق نرم‌افزار و ازطریق کلید فیزیکی قابلیت تغییر و تنظیم دارد. ۸ کلید برنامه‌ریزی‌شدنی با سوئیچ مکانیکال، غلتک با اسکرول پله‌ای و عمر سوئیچ تا ۵۰ میلیون کلیک از ویژگی‌های موس بی سیم ریزر پرو کلیک هستند.

انرژی موردنیاز این موس هم ازطریق باتری داخلی و هم ازطریق باتری قلمی تأمین می‌شود که عمر باتری آن با اتصال ازطریق باند ۲٫۴ گیگاهرتزی به ۲۰۰ ساعت و ازطریق اتصال بلوتوثی به ۴۰۰ ساعت می‌رسد.

حداکثر سرعت (ips) و حداکثر شتاب این موس ریزر به‌ترتیب ۴۵۰ و 40G تعریف شده‌اند. پرو کلیک یک موس فول‌سایز مناسب برای افراد راست‌دست محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال ماوسی با امکانات تقریباً مشابه، اما با ابعاد جمع‌جورتر هستید که برای استفاده با هر دو دست نیز مناسب باشد، می‌توانید نگاهی به ریزر Pro Click Mini بیندازید.

مقایسه قیمت ریزر Pro Click در فروشگاه‌های مختلف

لاجیتک MX Anywhere 3

بهترین موس بی سیم - لاجیتک ام اکس انی ور ۳ | Logitech MX anywhere 3 رنگ مشکی

همان‌طور‌که از نام موس لاجیتک MX Anywhere 3 هم مشخص است، برای استفاده‌ی این محصول به موس‌پد نیازی نیست و روی هرسطحی می‌توان با آن کار کرد. این موس لاجیتک با استفاده از باتری داخلی تا ۷۰ روز می‌تواند با هر بار شارژ کار کند و با یک دقیقه شارژ تا سه ساعت می‌توان از آن استفاده کرد. حداقل و حداکثر حساسیت به ۲۰۰ و ۴۰۰۰ dpi می‌رسد که ازطریق نرم‌افزار مخصوص لاجیتک تنظیم‌شدنی است.

۶ کلید قابل‌برنامه‌ریزی و غلتک با اسکرول پله‌ای و نرم و سازگاری با ویندوز ۱۰ و جدیدتر مک OS و iOS، اندروید، iPad OS، لینوکس و کروم OS از دیگر ویژگی‌های ماوس بی‌سیم لاجیتک است. دقت کنید که این محصول در دو بسته‌بندی مخصوص مک و unify عرضه می‌شود که مدل مخصوص مک ازطریق بلوتوث و نسخه‌ی دیگر ازطریق دانگل قابل‌اتصال خواهد بود.

مقایسه قیمت لاجیتک MX Anywhere 3 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم تا 4 میلیون تومان

بهترین موس بی سیم - لاجیتک ام اکس مستر ۲ اس | Logitech MX Master 2S رنگ مشکی

لاجیتک MX Master 2S

لاجیتک MX Master 2S موس بی‌سیمی پر از امکانات و مخصوص افراد راست‌دست است. قابلیت اتصال بی‌سیم با دانگل USB و بلوتوث، حسگر اپتیکال با محدوده حساسیت بین ۲۰۰ تا ۴۰۰۰ dpi، امکان تغییر حساسیت ازطریق نرم‌افزار و کلید اختصاصی، ۷ کلیدبرنامه‌ریزی‌شدنی و طول عمر باتری تا ۷۰ روز را می‌توان در MX Master 2S لاجیتک یافت.

ماوس فول‌سایز لاجیتک که امکان اسکرول افقی با کلید را دارد، در محیط سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ و جدیدتر، مک OS نسخه 10.13 و جدیدتر و لینوکس درصورت اتصال با دانگل USB و در ویندوز ۸ و جدیدتر، مک OS نسخه 10.13 و جدیدتر، لینوکس و iPad OS نسخه 13.1 و جدیدتر درصورت اتصال بلوتوث سازگاری خواهد داشت.

مقایسه قیمت لاجیتک MX Master 2S در فروشگاه‌های مختلف

بهترین موس بی سیم بیش از 4 میلیون تومان

بهترین موس بی سیم - لاجیتک ام اکس مستر ۳ | Logitech MX Master 3 رنگ سفید

لاجیتک MX Master 3

اگر به‌دنبال یکی از بهترین موس‌های بی‌سیم بازار هستید و ازنظر مالی هم مشکلی ندارید، لاجیتک MX Master 3 قطعاً می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد. این محصول نیز مانند خویشاوند معرفی‌شده در بازه‌ی قبلی‌اش، در دو مدل مخصوص مک و پایه عرضه می‌شود و قابلیت استفاده در تمام سیستم‌عامل‌ها را دارد.

از تفاوت‌های این دو محصول می‌توان به وجود حسگر لیزری به‌جای اپتیکال و امکان اتصال به سه دستگاه به‌طور‌هم‌زمان اشاره کرد؛ البته کمی هم تغییر در طراحی ظاهری این دو محصول دیده می‌شود و در باقی مشخصات تفاوتی دیده نمی‌شود.

مقایسه قیمت لاجیتک MX Master 3 در فروشگاه‌های مختلف

پرسش‌های متداول

بهترین موس بی سیم تا 500 هزار تومان کدام است؟

تا ۵۰۰ هزار تومان «جنیوس ECO-8100» را برای خرید پیشنهاد می‌دهیم. این ماوس بی‌سیم قابلیت استفاده با هر دو دست را دارد و از سیستم محافظت دربرابر افزایش ولتاژ و جریان و قابلیت ذخیره‌ی هوشمند انرژی بهره می‌برد.

بهترین موس بی سیم تا ۱ میلیون تومان کدام است؟

«لاجیتک Pebble M350» را بهترین موس بی سیم تا ۱ میلیون تومان می‌توان دانست. قابلیت اتصال بی‌سیم ازطریق دانگل USB و بلوتوث و سازگاری با اکثر سیستم‌عامل‌ها و قابلیت ذخیره‌ی هوشمند انرژی از امکانات آن محسوب می‌شوند.

بهترین موس بی سیم ازنظر طول عمر باتری کدام است؟

دو مدل «لاجیتک MX Master 2S» و «لاجیتک MX Master 3» بیشترین طول عمر باتری را دارند. این دو موس بی سیم لاجیتک با استفاده از باتری داخلی خود تا ۷۰ روز می‌توانند با هربار شارژ بدون وقفه کار کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا