سرور مجازی
zoomit

گوگل می‌خواهد سرعت نصب به‌روزرسانی‌ها را در گوشی‌های پیکسل افزایش دهد

به‌نظر می‌رسد گوگل برنامه‌هایی برای کاهش مدت‌زمان موردنیاز برای نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری OTA روی گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود دارد. گزارش جدیدی دراین مورد منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت مذکور درحال‌کار روی ارائه‌ی آپدیت‌های سریع‌تر برای محصولات سری پیکسل است.

به‌نوشته‌ی Gizmochina، گوگل وصله‌های نرم‌افزاری جدیدی را برای پروژه‌ی متن‌باز اندروید (‌AOSP) منتشر کرده است که هدف آن، کاهش زمان ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های جدید برای کاربران دستگاه‌های سری پیکسل است. طبق اعلام برخی منابع خبری و همچنین میشال رحمان، نصب این به‌روزرسانی‌ها فقط ۱۰ دقیقه یا حدود ۴۳ درصد از زمانی که برای نصب آپدیت‌های OTA با حجم ۲٫۲ گیگابایت روی پیکسل ۶ پرو نیاز داشت طول کشیده است. این وصله‌ها همچنین مدت‌زمان نصب به‌روزرسانی‌های کوچک با حجم ۳۷۶ مگابایت را از ۲۲ دقیقه به ۱۶ دقیقه کاهش دادند که نشان از کاهش ۲۷ درصدی زمان موردنیاز برای نصب آن‌ها دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل رمزنگاری سرتاسری را به چت‌های گروهی Google Messages اضافه می‌کند
  • قابلیت اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال خودرو و حالت مطالعه جدید به اندروید اضافه شد

گوگل به‌روزرسانی‌های موسوم به SeamLess را اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ و با انتشار اندروید ۷ معرفی کرد. اولین گوشی‌های هوشمندی که این قابلیت را دریافت کردند شامل نکسوس 5X، نکسوس ۶ و نکسوس 6P می‌شود. به‌عبارت دیگر، گوشی‌های پیکسل به‌روزرسانی‌های OTA را در پس‌زمینه و دربخش غیرفعال دستگاه نصب می‌کنند. این یعنی تا زمانی‌که فرایند نصب کامل شود، همچنان قادر خواهید بود از گوشی هوشمندتان استفاده کنید. با پایان‌یافتن مراحل، از کاربر درخواست می‌شود تا گوشی را راه‌اندازی مجدد کند؛ زیرا این اقدام باعث می‌شود به‌روزرسانی نصب‌شده از پارتیشن غیرفعال به پارتیشن فعال جابه‌جا شود. این شرکت همچنین میزان فضای ذخیره‌سازی اضافه‌ی موردنیاز برای به‌روزرسانی‌های SeamLess را با انتشار اندروید ۱۳ کاهش داده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا