سرور مجازی
zoomit

آزادی‌بیان توییتر زیر ذره‌بین منتقدان؛ ماسک حساب رپر آمریکایی را به‌دلیل یهودستیزی مسدود کرد

کانیه وست، رپر معروف آمریکایی که اکنون به‌طور رسمی با نام Ye شناخته می‌شود، هفته‌ی گذشته نماد آلمان نازی را توییت کرد و در واکنش به این اتفاق، حساب کاربری او مسدود شد. این نخستین‌باری نیست که حساب کانیه وست مسدود می‌شود. ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل توییتر، می‌گوید که پس از دیدن توییت کانیه وست، شخصاً می‌خواسته است که به او مشت بزند.

ایلان ماسک نظرش درباره‌ی کانیه وست را در رویدادی زنده اعلام کرد که در توییتر اسپیسز پخش شد. در رویداد پرسش‌و‌پاسخ زنده‌ی توییتر، از ایلان ماسک پرسیده شد که او چگونه می‌خواهد سطح آزادیِ‌بیان را در این پلتفرم متعادل کند. ماسک در پاسخ گفت: «شخصاً می‌خواستم به کانیه مشت بزنم؛ بنابراین، اقدام او قطعاً من را به رفتار خشن ترغیب می‌کرد. این درست نیست.»

مقاله‌های مرتبط:

  • برخلاف ادعای ایلان ماسک، نفرت‌پراکنی در توییتر در حال افزایش است
  • ایلان ماسک: اپل بزرگ‌ترین مشتری تبلیغاتی توییتر است

کانیه وست افزون‌بر توییت‌کردن صلیب شکسته‌ی آلمان نازی، در مصاحبه‌ای با پادکست معروف Infowars، هیتلر و نازی‌ها را ستایش کرد.

ایلان ماسک می‌گوید دلیل مسدود‌شدن حساب کاربری کانیه وست این بود که در مقطعی باید مشخص کنید که تحریک به خشونت چیست؛ چون این اقدام با قوانین ایالات متحده تضاد دارد.

ماسک در‌ادامه گفت: «پست‌کردن صلیب شکسته مشخصاً کار درستی نیست و تحریک به خشونت محسوب می‌شود.» مصاحبه‌ی ایلان ماسک در حالی انجام می‌شود که مدیر جدید تیم اعتماد و ایمنی توییتر گفته اولویت اول ایلان ماسک تضمین امنیت این شبکه‌ی اجتماعی است.

ناگفته نماند اظهارات یهودستیزانه‌ی کانیه وست در ماه‌های اخیر باعث شده است که برندهای معروفی مثل آدیداس و بالنسیاگا روابط تجاری خود را با او قطع کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا