سرور مجازی
zoomit

شاید سامسونگ تا پایان سال ۲۰۲۳، گوشی‌های تاشو خود را به‌طور کامل جایگزین سری گلکسی کند

بیشتر طرفداران سامسونگ، سری گلکسی اس این برند را دوست دارند، اما ممکن است زمانی فرا برسد که این مجموعه‌ی نمادین جای خود را به گوشی‌های تاشو بدهند. شاید غول فناوری کره‌ی جنوبی عرضه‌ی مدل‌های جدید این خانواده از محصولات خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ و با معرفی گلکسی زدفولد ۵ و گلکسی زدفلیپ ۵ متوقف کند و پس‌از آن، خانواده‌ی گلکسی S دیگر به‌عنوان پرچم‌دار روانه‌ی بازار نخواهند شد.

سامسونگ دیسپلی از حدود یک‌دهه قبل روی فناوری نمایشگرهای تاشو کار می‌کند. سامسونگ الکترونیکز نیز در چندسال گذشته بهبودهای درخورتوجهی روی محصولات سری گلکسی زد فلیپ و زدفولد اعمال کرده است تا مفهوم تاشو به یکی از جریان‌های اصلی صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. البته در این مسیر چالش‌های بزرگی وجود دارد و غول فناوری کره‌ی جنوبی انتظار دارد میزان فروش محصولات تاشو آن هرسال روند افزایشی داشته باشد.

به‌نوشته‌ی SamMobile، با افزایش تمرکز سامسونگ روی گوشی‌های تاشو، امکان دارد زمانی فرا برسد که سری گلکسی S، دیگر به‌عنوان پرچم‌داران واقعی این شرکت عرضه نشوند و شاید این اتفاق تا پایان سال ۲۰۲۳ رخ دهد.

سری گلکسی S23 احتمالاً آخرین نسل پرچم‌داران گلکسی S خواهند بود

سامسونگ باید قبل‌از این‌که توجهات از سری گلکسی S به سری گلکسی Z معطوف شود، برخی جنبه‌های گوشی‌های تاشو خود را بهبود دهد. این شرکت احتمالاً باید مدل‌های گلکسی زدفلیپ را به‌عنوان محصولات پرچم‌دار درنظر بگیرد و قابلیت‌هایی مثل DeX را روی آن‌ها ارائه کند. این برند همچنین باید از دوربین‌هایی با کیفیت بهتر و وضوح بالاتر روی گوشی‌های تاشو بعدی خود استفاده کند. مورد دیگر این‌که صفحه‌نمایش محصولات تاشو این شرکت باید ازنظر کیفیت ارتقا داده شوند و چین‌خوردگی وسط آن‌ها به‌ کمترین حدممکن کاهش یابد؛ اقدامی که طبق گزارش‌های اخیر، تأثیر آن را روی سری گلکسی زد فلیپ ۵ مشاهده خواهیم کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گلکسی زد فلیپ ۵ احتمالاً نمایشگر خارجی بزرگ‌تری خواهد داشت
  • تقاضا برای گوشی‌های تاشدنی سامسونگ در میان مشتریان سازمانی بیش از دو برابر شده است

سامسونگ درحال‌حاضر تنها شرکتی است که با جدیت زیاد به توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو ادامه می‌دهد. این درحالی است که سایر شرکت‌ها تمرکز زیادی روی محصولات تاشو خود ندارند. ازطرفی، علاقه‌ی مشتریان تجاری به محصولات تاشو درحال افزایش است و این مورد اهمیت بسیار زیادی در ساخت مدل‌های بعدی این گوشی‌ها دارد زیرا هیچ برندی تمایل ندارد مشتریان سازمانی خود را ازدست بدهد. بدین‌ترتیب اگر شرکتی وجود داشته باشد که بتواند گوشی‌های تاشو را جایگزین سری محبوب گلکسی S کند، آن برند قطعاً سامسونگ است.

غول فناوری کره‌ی جنوبی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ حدود ۱۴ میلیون گوشی تاشو فروخته است که رقم بسیار شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. این شرکت پیش‌بینی می‌کند سال آینده ۲۶ میلیون‌ دستگاه تاشو به‌بازار عرضه خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد با عرضه‌ی گلکسی زدفلیپ ۵ و گلکسی زدفولد ۵ در اواخر سال ۲۰۲۳، شرایط برای جایگزینی این محصولات با سری گلکسی S فراهم خواهد شد. درنهایت باید اشاره کنیم مسئله‌ی مهم در این زمینه، رخ‌دادن یا ندادن این اتفاق نیست و درواقع زمان اجرایی شدن آن اهمیت دارد که طبق پیش‌بینی‌ها احتمالاً اواخر ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

با توجه به آن‌چه گفته شد، شاید سری گلکسی S23 آخرین مدل‌هایی باشند که به‌عنوان پرچم‌داران رده‌بالای سری گلکسی اس عرضه خواهند شد و پس از آن امکان دارد سامسونگ مدل‌های بعدی این خانواده از محصولات خود را بیشتر به‌عنوان گوشی‌های هوشمند ثانویه و به‌منظور آسان‌تر کردن روند انتقال به گوشی‌های تاشو عرضه کند. امیدواریم پرچم‌داران بعدی سری گلکسی S سامسونگ، محصولاتی بسیار سطح‌بالا و باکیفیت باشند و ازطرف دیگر گلکسی زدفلیپ ۵ و گلکسی زدفولد ۵ به چنان بلوغی برسند تا بتوان آن‌ها را به‌عنوان گزینه‌های شایسته برای جایگزینی به‌جای پرچم‌داران نمادین غول فناوری کره‌ای درنظر گرفت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا