نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

دیجی‌تک؛ سیستم‌عامل هارمونی به زبان ساده

تا پیش از اعمال تحریم‌های گوگل، بسیاری از تحلیل‌گران بازار خبر از توسعه یک سیستم‌عامل جدید توسط هواوی می‌دانند. اما با شروع تحریم‌ها هواوی روند توسعه سیستم‌عامل شخصی خود را افزایش داد و اکنون شاهد سیستم‌عاملی به نام هارمونی هستیم. در این ویدیو هر آن چه که لازم است در رابطه با سیستم‌عامل هارمونی بدانید را شرح داده‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

سیستم‌عامل هارمونی بر پایه میکروکرنل بنا نهاده شده تا حداکثر سازگاری را با انواع دیوایس‌ها داشته باشد. به گفته این غول چینی توسعه‌دهندگان می‌توانند تنها یک بار اپلیکیشن خود را برای یک دسته محصول (مثلا موبایل) توسعه داده و به سادگی آن را روی تلویزیون، تبلت و حتی ترموستات مبتنی بر هارمونی عرضه کنند.

همچنین به گفته ریجارد یو مدیرعامل هواوی، هارمونی او اس با اولویت بندی تسک‌ها و کاهش تاخیر ۲۵ درصدی پاسخگویی اپ‌ها، آن‌ها را تا ۵۰ درصد سریع‌تر اجرا می‌کند. به زبان ساده‌تر، سیستم‌عامل هارمونی صد خط کد نوشته شده در اندروید را تنها با یک خط کد اجرا می‌کند. نتیجه آن روانی سیستم‌عامل و اجرای سریع برنامه‌ها به نسبت اندروید است.

نکته جالب دیگر دیوایس‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل، توانایی تبدیل شدن هر کدام از آن‌ها به یک سوپر دیوایس است. یعنی شما می‌توانید با یک دیوایس تمامی دیوایس‌های دیگر را کنترل کنید. در رابطه با سخت‌افزار مورد نیاز نیز ریچارد یو گفته هارمونی تنها یا ۱۲۸ کیلوبایت رم نیز می‌تواند اجرا شود.

از نظر ظاهری اما هارمونی بسیار شبیه به رابط کاربری EMUI گوشی‌های فعلی اندرویدی است. تسک منیجر، نوتیفیکیشن سنتر، اپ سوییجر و کنترل پنل از ویژگی‌های این سیستم‌عامل هستند که برای کاربران فعلی هواوی بسیار آشنا به نظر می‌رسد. البته هارمونی او اس چندین ویژگی جدید نیز دارد که در ویدیوی فوق به آن‌ها پرداخته‌ام. پیشنهاد می‌کنم برای شناخت بهتر سیستم‌عامل هارومونی و دیوایس‌هایی که آن را دریافت می‌کنند، ویدیو را تا انتها مشاهده کنید.

خروج از نسخه موبایل