سرور مجازی
پیشفرض

همکاری ایران و ونزوئلا در حوره انرژی گسترش می‌یابد

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر نفت اخیرا سفری به ونزوئلا داشته است. در این سفر چه می‌گذرد؟

به نقل از فارس، جواد اوجی، وزیر نفت در صفحه توئیتر خود درباره سفرش به کشور ونزوئلا نوشت: امروز دیدارهایی با رئیس‌جمهور محترم ونزوئلا‌، جناب آقای مادورو و دیگر مقامات عالی ونزوئلا داشتیم. روابط ایران و ونزوئلا سابقه تاریخی دارد و ما می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه روابط و ‌همکاری‌های مشترک بهره‌گیری نماییم.

نیکولاس مادورو نیز درباره این سفر در صفحه توئیتر خود نوشته بود: از جناب جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پذیرایی کردم. نشستی سازنده برای تعمیق پیوندهای برادری و همکاری در زمینه انرژی. همچنین بار دیگر بر قدردانی و محبت خود نسبت به مردم ایران تاکید کردم.

چرا وزیر نفت به کاراکاس رفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، جواد اوجی که گویا از روز شنبه در کاراکاس حضور دارد، قرار است در پایان سفر خود و پس از بازدید از پالایشگاه‌ها و تأسیسات نفتی، قراردادهایی در حوزه انرژی امضا کند.

افزایش همکاری‌های ایران و ونزوئلا هدفی است که از مدت‌ها قبل دنبال می‌شود. امروز نیز بلومبرگ گزارش داد که وزیر نفت ایران از روز شنبه در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا حضور دارد. خبری که به دلیل سکوت وزارت نفت ایران و نهادهای ونزوئلایی تا حدودی حاشیه‌ساز هم شد.

با این حال آن‌طور که برخی از نمایندگان مجلس به تجارت‌نیوز اطلاع داده‌اند، سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های از کارافتاده ونزوئلا و پالایش فراسرزمینی اصلی‌ترین هدفی است که جواد اوجی در سفر خود آن را دنبال می‌کند.

حدود دو ماه پیش بود که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در اتفاقی کم‌سابقه با مقامات ارشد آمریکا دیدار کرد. به نظر می‌رسد ایالات متحده پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین و بروز بحران نفت قصد دارد مدیریت این بازار را در اختیار بگیرد. از این رو بخشی از این مذاکرات که در کاراکاس شکل گرفت مربوط به عرضه بیشتر نفت به بازار از سوی ونزوئلا بود.

مطالعه متن کامل گزارش سفر وزیر نفت ایران به ونزوئلا پیشنهاد می‌شود.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا