سرور مجازی
شبکه اجتماعی

چرا ایلان ماسک برای خرید توییتر مردد شد؟

از سال ۲۰۱۳، توئیتر گسترش حساب‌های جعلی در پلتفرم خود را کم اهمیت جلوه داده و معتقد است که کمتر از ۵ درصد، کاربرانش ربات هستند.

به گزارش دیتاسنتر من از باشگاه خبرنگاران جوان، این مشکل می‌تواند بر نتیجه خرید ایلان ماسک تأثیر بگذارد. در همین راستا او دیروز توئیت کرد که فعلا خرید توئیتر را متوقف کرده تا اطلاعاتی درباره حساب‌های جعلی و ربات‌ها به دست بیاورد. به گفته کارمندان فعلی این پلتفرم، هنوز مشخص نیست ماسک قصد دارد با این حساب‌ها چه کند.

قوانین توئیتر جعل هویت و هرزنامه را ممنوع کرده است، به این معنی که اگر شرکت تشخیص دهد که هدف آن‌ها «فریب دادن یا دستکاری اطلاعات» برای مثال، مشارکت در کلاهبرداری یا هماهنگی کمپین‌های سوء استفاده، حساب‌ها را حذف  می‌کنند.

پاک کردن هرزنامه
طی سال‌ها، توئیتر روی پاکسازی حساب‌های اسپم سرمایه‌گذاری کرده است. در سال ۲۰۱۸، توئیتر شرکتی به نام Smyte را خریداری کرد که در زمینه پیشگیری از هرزنامه، ایمنی و امنیت تخصص داشت. توییتر «حساب‌های اسپم و مشکوک» را در تلاشی برای بهبود سلامت پلتفرم حذف کرد که باعث شد تعداد کاربران آن در جولای ۲۰۱۸ به میزان ۱ میلیون کاهش یابد و سهام آن کاهش یابد.

به گفته محققان، ربات‌ها می‌توانند تأثیر بزرگی داشته باشند و تعداد انگشت شماری می‌توانند تأثیر عمده‌ای در شکل‌دهی به مکالمه آنلاین داشته باشند. یکی از مطالعه‌های دانشگاه کارنگی ملون که در سال ۲۰۲۰ شیوع دروغ‌های مرتبط به ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که از ۵۰  ریتوییت کننده های پرنفوذ، ۸۲ درصد آنها ربات‌ها بودند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا