سرور مجازی
سخت افزار

مدیر ارشد اینتل: کمبود جهانی پردازنده‌ها تا سال 2023 ادامه خواهد داشت

مدیر ارشد اجرایی اینتل مدعی شده است که مشکل جهانی کمبود پردازنده‌ها به احتمال بسیار زیاد تا سال 2023 ادامه پیدا خواهد کرد.
 
به گزارش mydtc و به نقل از  techradar، پاتریک جلسینگر به عنوان مدیر ارشد اجرایی اینتل اخیرا مدعی شده است که احتمال کمبود پردازنده‌های گیمینگ و گرافیکی تا سال 2023 ادامه داشته باشد. او پیش از این نیز به ادامه دار بودن این مشکل اشاره کرده بود اما این بار زمان دقیقی برای آن بیان کرد.
 
جلسینگر بر این باورد است که اگرچه مشکل کمبود نیمه هادی‌ها در طور زمان برطرف می‌شود اما همچنان تعادل میان عرضه و تقاضا تا سال 2023 برقرار نخواهد شد. او همچنان درباره افزایش فروش کامپیوترهای خانگی مثبت نگر است اما در عین حال باور دارد که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
لیزا سو به عنوان مدیر ارشد اجرایی‌ای ام دی نیز موافق است که مشکل کمبود پردازنده‌ها در سال جاری حل نخواهد شد اما معتقد است که اوضاع در سال 2022 بهتر می‌شود. با این حال او هشدار داده است که اگرچه این مشکل به مرور زمان حل خواهد شد و نباید منتظر برطرف شدن یکباره آن باشیم.
 

 

 
البته باید به یاد داشت که هیچ کدام از این گمانه زنی‌ها دقیق نیستند و تنها بر اساس شرایط این صنعت اظهار شده اند. این مشکل از زمانی آغاز شد که بسیاری از کارخانه‌های تولید پردازنده به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل شدند و از طرفی هم اعمال سیاست‌های دورکاری موجب شد که تقاضا برای گجت‌ها و فناوری‌های روز افزایش پیدا کند.
 
از طرف دیگر چین نیز اخیرا ماینینگ رمزارز‌ها را ممنوع کرده است که همین امر احتمالا روی در دسترس بودن پردازنده‌های گرافیکی تاثیر مثبت دارد اما در نهایت کمبود محصولات نیمه هادی را بدتر می‌کند. این قانون به منظور کاهش گازهای گلخانه‌ها و کاهش قیمت‌های حامل‌های انرژی اعمال شده است اما معوق کردن مستقیم تامین کنندگان انرژی در طول زمان روی تولید پردازنده‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.
 
در چنین شرایطی تنها باید منتظر بود و دید که در طول زمان چه راه حل هایی برای این مشکل ارائه می‌شود و ین معضل جهانی تا کی ادامه دار خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا