سرور مجازی
شبكه و امنيتشبکه

سرنوشت مبهم هکرهای کره شمالی در دادگاه‌های آمریکا

وزارت دادگستری ایالات متحده امروز کیفرخواست ویژه‌ای را علیه سه هکری که در همکاری با دولت کره شمالی به انجام چند حمله سایبری مخرب دست زده بودند، تنظیم کرد.
 
به گزارش mydtc به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی krebsonsecurity، حملات سایبری مورد اتهام این هکرها شامل هک شرکت سونی پیکچر در سال 2014، سرایت جهانی بدافزار WannaCry در سال 2017، دزدی 200 میلیون دلاری و تلاش برای دزدی 1.2 میلیارد دلار از بانک‌ها و سایر قربانیان در سراسر جهان بوده است.
 
محققان وزارت دادگستری، سرویس مخفی و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشتند که فعالت این سه هکر شامل اخاذی، فیشینگ، حملات مستقیم به موسسات مالی و شبکه‌های خودپرداز و همچنین برنامه‌های مخربی است که خود را در قالب ابزار نرم‌افزاری برای کمک مدیریت ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند.
 
دادستان‌ها همچنین مدعی شده‌اند که این هکرها همواره در تلاش برای دور زدن تحریم‌های مالی بین‌المللی علیه کره شمالی دست داشته‌اند. همچنین باور بر این است که این گروه مسئول تلاش برای دزدی 1.2 میلیارد دلاری از سیستم بانکداری آمریکا هستند اما رقم پول دزدیده شده توسط آن‌ها به وضوح مشخص نیست. 
 

 هکرهای کره شمالی در دادگاه‌های آمریکا

 
سرقت‌های تأیید شده این گروه شامل هک سیستم پرداخت سوئیفت برای بانک بنگلادش است که در سال 2016 اتفاق افتاد و موجب به بار آمدن خسارت 81 میلیون دلاری شد.
همچنین گفته می‌شود که گروه یاد شده در دزدی 6.1 میلیون دلاری از یک بانک پاکستانی و سرقت 112 میلیون دلار ارز دیجیتال در بین سال‌های 2017 تا 2020 از کمپانی‌های ارائه دهنده این سرویس در اسلوونی، اندونزی و نیویورک دست داشته است.
 
علاوه بر این، مقامات ادعا می‌کنند که این افراد طرح بلاکچین ویژه ای را اجرا کرده‌اند که به سرمایه‌گذاران احتمالی سهمی در کشتی‌های حمل و نقل دریایی ارائه می‌دهد. وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که کره شمالی از این طریق توانسته است به طور مخفیانه با کسب بودجه از سرمایه‌گذاران این طرح، منافع کشتی‌های حمل و نقل دریایی را کنترل کند و به این ترتیب تحریم‌های ایالات متحده را دور بزند.
 
کیفرخواست یاد شده علیه جان چنگ هیوک (معروف به الکس/کوان جیانگ)، کیم ایل (معروف به جولین کیم یا تونی واکر) و پارک جین هیوک (معروف به پاک جین هک یا پاک کوانگ جین) تنظیم شده است و دادستان‌های ایالات متحده می‌گویند که این افراد عضو دفتر عمومی شناسایی (RGB) بوده‌اند.
این سازمان بخش اطلاعاتی جمهوری دموکراتیک خلق کره است که عملیات مخفی این کشور را مدیریت می‌کند.
 
جان، كیم و پارك هر كدام به ارتكاب كلاهبرداری رایانه‌ای و سوءاستفاده، توطئه برای ارتكاب كلاهبرداری در سیستم سخت‌افزاری و كلاهبرداری بانكی متهم شده‌اند.
این وزارتخانه همچنین فاش کرد که یک شهروند آمریکایی کانادایی در ارتباط با پولشویی برای هکرهای ادعا شده، شناسایی شده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا