سرور مجازی
شبكه و امنيتشبکه

آموزش : اگر نفوذ به حریم شخصی شما را هم مضطرب می‌کند!

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که بیشترین مواردی که می تواند در طول زندگی یک شخص به آن استرس وارد کند جابجایی خانه، اخراج شدن یا طلاق گرفتن است. اما در مقیاسی بزرگ‌تر، این استرس‌ها می تواند مواردی همچون از دست دادن اطلاعات شخصی، نقض مدیریت‌های رمز عبور و البته به خطر افتادن امنیت دستگاه‌های شخصی باشد.

با این حال آخرین تحقیقات ما نشان می‌دهد که 69% از افراد جامعه مورد مطالعه اعلام کرده‌اند که پس از شنیدن خبر نقض  داده‌ها و نفوذهای متعدد گزارش شده در رسانه در هر هفته احساس استرس می کنند، یعنی تاثیر آن واقعیت دارد.

ما با چند روانشناس در رابطه با استرس صحبتی داشتیم و بررسی کردیم که چرا جرایم سایبری باعث ایجاد استرس می شوند. Frank Schwab یک روانشناس رسانه در دانشگاه Würzburg به ما گفت: “استرس ناشی از نگرانی در مورد وقایع خارجی، همانند نقض داده ها و چیزهایی که شما متوجه آنها نمی شوید، (مثل اینکه شما چگونه بهترین محافظت را برای تکنولوژی در نظر  بگیرید)، می‌تواند به مسائل عمیقی که باعث استرس می شود منجر شود. البته می‌توان گفت نداشتن استرس و حذف آن کاری غیر ممکن است اما می توان آن را با کنترل کردن مهار کرد و کلید اصلی هم همین موضوع است.  

اینطور که تحقیقات ما نشان می‌دهد 58% کاربران نگران قربانی شدن حملات سایبری در خانه های خود هستند، 48% از آنها نگرانی مربوط به محل کار خود را دارند و 68% کارمندان اعتماد زیادی به کارفرمایان خود دارند و تصور می کنند که از آنها در مقابل تهدیدات آنلاین محافظت می‌کنند.

نوشته های مشابه

اما این تصورات رایج، غلط است. کاربران تصور می‌کنند که نیازی به مراقبت از دستگاه‌ها و حساب‌های خود ندارند. در واقعیت مجرمان سایبری اهداف اصلی خود را کسب و کارها قرار می دهند زیرا که آنها به دنبال پرداخت های بزرگتر هستند نه کاربران تکی! از همین رو معیارهای امنیتی بایستی هم در خانه و هم در محل کار مورد توجه قرار گیرد، استفاده از رمز عبورهای قوی، بازدید تنها از وب سایت های معتبر و اقدامات امنیتی لازم همگی را باید اولویت قرار داد.  

یکی از یافته‌های جالب در این تحقیق این بود که 8% از کاربران به طور خاص تمایلی ندارند که به مدیریت‌های رمز عبور برای لوگین کردن دستگاه‌های خود، 6% برای لوگین کردن حساب‌های کاربری خود و 3% برای جزئیات کارتهای اعتباری خود اعتماد کنند این در حالی است که آنها به ترتیب 53%، 47% و 47% این موارد را با شرکای زندگی خود به اشتراک می گذارند.
 

اگرچه توصیه ها نشان می‌دهد که بهترین راه اعتماد کردن به مدیریت‌های رمزعبور با جزئیات آنها است اما ما عدم اعتماد متقابل را در شرکت های فناوری و سازمان هایی یافتیم که اطلاعات را برای نگهداری های امن حفظ می کنند. کمترین اعتماد مربوط به مراکز دولتی با 17% رای بود و 16% از پاسخ دهندگان به هیچ بخشی اعتماد نداشته بودند. بیشترین اعتماد مروبط به بخش‌های تولید، مراقبت های بهداشتی و آموزشی بود و این در حالی است که تمامی صنایع در چند سال گذشته با نقض بالای داده ها مواجه شده بودند.

با وجود اطلاعات بسیار حساس در فضای اینترنت به صورت‌های مختلف و ذخیره شده توسط بسیاری از سازمان‌ها، انتظار می رود که استرس کاربران در این مورد کم و ناچیز نباشد. 66% از پاسخ دهندگان مدعی شده اند که نسبت به اطلاعات حساسی که در فضای اینترنت دارند مضطرب و خاطر پریشان هستند.

با این حال کنترل این اوضاع با در نظر گرفتن موارد امنیتی می تواند تا حد بسیار زیادی استرس شما را کاهش و شما را خاطر جمع کند.
اگر که به دنبال کاهش استرس خود در فضای مجازی هستید، نکات زیر را دنبال کنید:

  • – اطلاعات خود را کنترل کنید، حساب های کاربری که از آنها استفاده نمی کنید را همانند حساب‌های پیشینه فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی را حذف کنید.

    – اگر داده‌های شما در فضای آنلاین به هر دلیلی دچار نقض شد، تمامی پسوردهای خود را تغییر داده و طبق اصولی آنها را انتخاب کنید. 

    – مراقب ایمیل‌ها و پیام هایی که از شما درخواست می شود تا بر روی آن ها کلیک کنید باشید. ایمیل‌های فیشینگ یکی از شایع‌ترین گونه هایی هستند که می توانند شما را به صفحه های پر خطر هدایت کنند، بنابراین بر روی لینک های مشکوک و ایمیل های ناشناس کلیک نکنید.

    – یک آنتی‌ویروس قوی را در نظر گرفته و بر روی تمام دستگاه های خود نصب کنید. با این کار احتمال به دام افتادن توسط ایمیل های پرخطر و وب سایت‌ها را به حداقل می‌رسانید.

    – از اطلاعات شخصی و مهم خود بک‌آپ گیری کنید و آنها را بر روی یک دستگاه غیر متصل ذخیره کنید. باج‌افزارها همچنان تهدیداتی جدی برای به خطر انداختن داده های شما هستند، بنابراین همیشه بهترین دفاع برقراری امنیت است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا