سرور مجازی
سخت افزار

آمازون استرو: روباتی بامزه که از خانه شما محافظت می‌کند

آمازون به تازگی از روباتی رونمایی کرد که در واقع تبلت چرخ دار مجهز به دستیار هوشمند الکسا است و به قیمت 1000 دلار به فروش خواهد رسید.
 
به گزارش mydtc و به نقل از  engadget، روبات خانگی جدید آمازون آسترو نام دارد و از دوربین پریسکوپی بهره مند شده است که می‌تواند میدان دیدی فراتر از سطح زمین داشته باشد. این روبات می‌تواند دوربین خود را برای بررسی مواردی نظیر اجاق گاز و حیوانات خانگی گسترش بدهد.
 
کاربران با استفاده از سرویس اشتراک Protect Pro رینگ می‌توانند آسترو را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که کار مراقبت از خانه را در نبودشان بر عهده آن بگذارند. این روبات می‌تواند صدای سیستم هشدار دود، هشدار کربن مونوکسید و شکستن صدا را تشخیص بدهد. ایت روبات در صورت برخورد با موارد مشکوک به کاربران اعلان می‌فرستد و شما می‌توانید تصاویر ضبط شده آن را در حساب کاربری رینگ خود ذخیره کنید.
 
همچنین این روبات تمامی دستورهای پشتیبانی شده توسط الکسا را نیز اجرا می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید از قابلیت جدید الکسا که Alexa Together بهره مند شوید و این قابلیت به اعضای خانواده تان اجازه می‌دهد که در صورت وقوع شرایط اضطراری با شما  تماس بگیرند. همچنین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارد موقع صحبت کردن با تلفن راه بروید می‌توانید از آسترو بخواهید که در طی تماس، شما را در خانه دنبال کند.
 

 

 
اما آمازون چگونه می‌خواهد به لحاظ امنیتی شما را قانع کند که دوربینی متحرک در خانه داشته باشید؟ پاسخ آمازون استفاده از قابلیتی به نام چشمان Wall-E است. شما علاوه بر این قابلیت می‌توانید آسترو را روی حالت مزاحم نشوید قرار بدهید و به این ترتیب حرکت این روبات را در طول شب و روز محدود کنید. علاوه بر این، آمازون اظهار داشته است که شما می‌توانید نواحی خاصی را تعیین کرده و از ورود این روبات به آن مناطق جلوگیری کنید.
 
آسترو یکی از پروژه هایی است که آمازون سال‌ها برای آن وقت گذاشته است و رونمایی از این دستگاه برای بسیاری از متخصصان شگفتی بزرگی ایجاد کرده است. گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن بود که بسیاری از کارمندان آمازون و حتی خود جف بزوس از رونمایی این دستگاه مطمئن  نبوده اند.
 
بالاخره آمازون تصمیم گرفته است که این دستگاه را در تعدادی محدود به فروش برساند. اگرچه قیمت اصلی این دستگاه 1449 دلار است اما این کمپانی فعلا این روبات را به عنوان بخشی از برنامه Day 1 Editions به قیمت 999.99 دلار به فروش می‌رساند. کاربران با خرید این روبات می‌توانند از اشتراک شش ماهه Ring Protect Pro بهره مند شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا