سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

چطور با کاربران اندروید و ویندوز تماس فیس تایم بگیریم؟

اپل با معرفی سیستم عامل iOS 15 از امکان برقراری تماس با فیس تایم در سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز خبر داد. بنابراین برای استفاده از این سرویس دیگر محدود به محصولات اپل نخواهید بود و تمام کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. در این مطلب می‌خواهیم نحوه استفاده از فیس تایم با کاربران ویندوز و اندروید را به شما آموزش دهیم.

اپل چند روز پیش بالاخره پس از ماه‌ها سیستم عامل iOS 15 را منتشر کرد و کاربران آیفون ۶s و مدل‌های جدیدتر می‌توانند آن را دریافت کنند. ما در دیجیاتو iOS 15 را بررسی کرده‌ایم، بنابراین برای آشنایی کامل با این سیستم عامل می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

یکی از ویژگی‌های جدید این سیستم عامل، امکان برقراری ارتباط از طریق فیس تایم در دستگاه‌های غیر اپلی است. برای چنین کاری روی دستگاه‌های اندرویدی یا ویندوزی نیازی به نرم افزار خاص یا اپل آیدی ندارید و تنها از طریق یک لینک وب ساده می‌توانید چنین تماسی را برقرار کنید. این تماس‌ها بطور سرتاسری رمزگذاری شده‌اند و کاربران ویندوز و اندروید می‌توانند از امنیت آن‌ها بهره‌مند شوند.

چطور با کاربران اندروید و ویندوز تماس فیس تایم داشته باشیم؟

پیش از اینکه کاربران محصولات غیر اپلی بتوانند به یک تماس فیس تایم اضافه شوند، کاربر محصول اپل باید یک لینک بسازد و همچنین افرادی که می‌توانند به آن ملحق شوند را مشخص کند. این لینک وب را می‌توان از طریق پیامک، اسلک یا سایر سرویس‌ها برای کاربران سیستم ویندوزی یا گوشی اندرویدی ارسال کرد.

این ویژگی فیس تایم روی iPadOS 15 ،iOS 15 و مک او اس مانتری کاربرد دارد و لینک‌های فیس تایم روی دستگاه‌های اپل با سیستم عامل‌های قدیمی‌تر کاربردی ندارند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که نمی‌توانید بدون یک دستگاه اپل یک تماس گروهی فیس تایم برای پلتفرم‌های مختلف بسازید.

فیس تایم اندروید

زمانی که یک لینک برای تماس فیس تایم می‌سازید، کاربران با باز کردن آن در مرورگر وب می‌توانند به راحتی به آن اضافه شوند. در این فرایند به نرم افزار، اپلیکیشن یا پلاگین مرورگر خاصی نیاز ندارید. برای پیوستن به تماس‌های فیس تایم باید از مرورگرهای مدرن مانند کروم، اج یا فایرفاکس استفاده کنید.

در ادامه نگاهی به نحوه ساخت، برنامه‌ریزی، اشتراک‌گذاری و نحوه استفاده از فیس تایم در پلتفرم‌های اندروید و ویندوز می‌اندازیم.

چگونه لینک فیس تایم بسازیم؟

برای اینکه کاربران ویندوز و اندروید بتوانند به تماس‌های فیس تایم ملحق شوند، باید یک لینک وب منحصر به‌فرد بسازید. برای اینکار فیس تایم را روی آیفون یا آیپد خود باز کنید و سپس گزینه Create Link در بالای رابط کاربری را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه، یک صفحه اشتراک‌گذاری پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. در بالای صفحه اشتراک‌گذاری، گزینه Add Name را انتخاب کنید تا یک اسم اختصاصی به تماس فیس تایم خود اضافه کنید. با اینکار راحت‌تر می‌توانید تماس‌های مختلف را مدیریت کنید.

پس از نامگذاری تماس، از منو گزینه کپی را انتخاب کنید تا بتوانید URL تماس را درون Messages، ایمیل یا سایر اپ‌ها قرار دهید. شما همچنین می‌توانید یک لینک برای یک رویداد در اپ تقویم هم بسازید. با اینکار، دیگران زمان و محل دقیق چنین ارتباطی را متوجه می‌شوند.

با لمس گزینه ضربدر، صفحه اشتراک‌گذاری را ببندید و به فرایند ساخت لینک فیس تایم منحصر به‌فرد پایان دهید. شما می‌توانید تمام تماس‌های فیس تایم آینده را به صورت لیست شده زیر بخش Upcoming در اپ فیس تایم روی آیفون، آیپد و مک ببینید.

نحوه اشتراک‌گذاری لینک فیس تایم با دیگران

حالا که لینک تماس را ساختید، باید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید تا در آن شرکت کنند. برای چنین کاری، روی دکمه i در کنار تماس در بخش Upcoming ضربه بزنید و سپس گزینه Share Link را انتخاب کنید. از صفحه اشتراک‌گذاری، دوستان یا اعضای خانواده را برای ارسال پیامک انتخاب کنید یا اینکه به سراغ یک برنامه مانند واتس‌اپ جهت اشتراک‌گذاری لینک بروید.

چطور یک تماس برنامه‌ریزی شده فیس تایم را شروع کنیم؟

ارسال لینک به دیگران به معنای شروع تماس نیست و چنین کاری را باید به صورت دستی انجام دهید. برای شروع، روی تماس لیست شده در زیر بخش Upcoming ضربه بزنید تا به حالت فول اسکرین بروید. در این حالت می‌توانید ظاهر خود را ببینید و همچنین پیوستن دیگران به تماس را مورد بررسی قرار دهید.

برای شروع یک تماس برنامه‌ریزی شده، روی گزینه Join در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

برای پایان تماس فیس تایم روی دستگاه اپل، بالای صفحه را لمس کنید تا کنترل‌‌های فیس تایم ظاهر شوند. در اینجا روی دکمه قرمز Leave ضربه بزنید. با اینکار، یک تماس به پایان می‌رسد، با این حال لینک همچنان فعال باقی می‌ماند تا اگر در آینده دوباره چنین تماسی را آغاز کردید، دیگران بتوانند به آن ملحق شوند.

برای اینکه لینک غیرفعال شود، باید آن را به صورت دستی حذف کنید.

نحوه حذف لینک فیس تایم

تا زمانی که لینک منحصر به‌فرد فیس تایم را حذف نکنید، این لینک فعال باقی می‌ماند. برای حذف یک لینک فیس تایم برنامه‌ریزی شده، زیر بخش Upcoming به سمت چپ سوایپ کنید تا گزینه Delete ظاهر شود. روی آن ضربه بزنید تا یک پنجره کوچک ظاهر شود. در این پنجره گزینه Delete Link را انتخاب کنید. البته بجای چنین کاری می‌توانید روی آیکون i ضربه بزنید و گزینه Delete Link را انتخاب کنید.

با حذف لینک، تماسی که با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید، غیرفعال می‌شود.

چگونه با اندروید و ویندوز در تماس فیس تایم شرکت کنیم؟

فیس تایم برای کاربران ویندوز و اندرویدی، در مرورگر عملکرد بسیار خوبی دارد. در حالی که تماس‌ها بطور سرتاسری رمزگذاری شده‌اند، کیفیت صوتی و تصویری بالایی دارند، یعنی دقیقا همان چیزی که از فیس تایم انتظار دارید.

برای پیوستن به یک تماس فیس تایم با اندروید و ویندوز، باید یک لینک از کاربر محصولات اپل که چنین تماسی را برنامه‌ریزی کرده، دریافت کنید. با کلیک روی این لینک و بدون نیاز به ساخت اپل آیدی، می‌توانید در این تماس حضور پیدا کنید.

تمام کاربران محصولات غیر اپلی باید یک نام را برای حضور در تماس تایپ کنند. در ادامه صاحب دستگاه اپل یک نوتیفیکیشن مبنی بر درخواست دیگران برای حضور در تماس دریافت می‌کند. برای حضور در این تماس، کاربر دستگاه اپل باید آن‌ها را تایید کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند.

برای پایان بخشیدن به یک تماس، کاربر اندروید و ویندوز باید روی دکمه End ضربه بزند. البته کاربر اپل که این تماس را ایجاد کرده، اگر روی دکمه Leave ضربه بزند، تماس بطور خودکار تمام و بسته می‌شود.

تماس‌های فیس تایم روی پلتفرم‌ها امن است؟

تماس‌های فیس تایم با کاربران اندرویدی و ویندوز بطور سرتاسری رمزگذاری شده‌اند و تفاوتی با تماس‌ها میان دستگاه‌های اپل ندارد. زمانی که روی محصولات اپل یک تماس فیس تایم را تنظیم می‌کنید، می‌توانید شماره تلفن یا آدرس ایمیل را به عنوان کالر آیدی انتخاب کنید. زمانی که یک کاربر اندروید یا ویندوز از طریق لینک به تماس فیس تایم اضافه شود، می‌تواند کالر آیدی شما را ببیند. بنابراین بهتر است از یک ایمیل جداگانه برای چنین تماس‌هایی استفاده کنید.

با رویکرد جدید اپل، افراد بیشتری از فیس تایم استفاده خواهند کرد، با این حال همچنان نمی‌تواند با اپ‌های محبوب در این زمینه رقابت کند. تا زمانی که اپل برنامه مخصوصی برای دستگاه‌های اندرویدی و ویندوز منتشر نکند، یا حداقل شروع چنین تماس‌هایی وابسته به محصولات کوپرتینویی‌ها نباشند، نباید منتظر رقابت شدیدی میان فیس تایم با اپ‌هایی مانند واتس‌اپ باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا