سرور مجازی
فضای مجازی

درخواست دولت آمریکا از خودروسازان برای برقی کردن 40 درصد خودروها تا 2030

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه، کاخ سفید به منظور کاهش آلایندگی و انتشار گازهای گلخانه ای از خودروسازان آمریکایی درخواست کرده است که به شکل داوطلبانه متعهد شوند که حداقل 40 درصد از خودروهای جدید خود را تا سال 2030 الکتریکی کنند.

دولت آمریکا قرار است از هفته آینده اصلاحات پیشنهادی در قوانین آلایندگی خودروها را تا سال 2026 ارائه دهد.

این منابع می گویند هدف برقی کردن خودروها به صورت داوطلبانه می تواند تا 50 درصد خودورها را شامل شود، اما تأکید کردند که هیچ توافقی با خودروسازان هنوز به دست نیامده است. جزئیات همچنان در حال بحث است، از جمله اینکه آیا این تعهد شامل انواع مختلف هیبریدهای بنزینی و الکتریکی می شود یا خیر.

برایان روتنبرگ، سخنگوی اتحادیه کارگران خودرو (UAW) نیز اعلام کرد که گزارش منتشر شده درباره "اینکه ما با برقی کردن 40 درصد خودروها تا سال 2030 موافقت کرده ایم، نادرست است.

برنامه دولت روسیه برای افزایش استفاده از خودروهای برقی در مسکوتسلا ایستگاه‌های شارژ خود را در اختیار سایر خودروهای برقی قرار می‌دهد

وی افزود: این اتحادیه هنوز در حال مذاکره است و به مرحله توافق نرسیده است. این اتحادیه با دستور برقی کردن خودروها مخالفت کرده و هشدار داده است که می تواند برخی از مشاغل را در معرض خطر قرار دهد.

در ماه جاری میلادی، شرکت استلانتیسStellantis ، شرکت مادر فیات کرایسلر، اعلام کرد که تا سال 2030 بیش از 40 درصد خودروهای خود را در ایالات متحده با آلایندگی بسیار پایین تولید خواهد کرد. استلانتیس از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

جنرال موتورز نیز از اظهارنظر در مورد این مذاکرات خودداری کرد. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد فروش خودروهای سبک بنزینی آمریکایی تا سال 2035 را متوقف کند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا