سرور مجازی
اخبار آی تیاقتصادی

کشف بزرگترین مرکز استخراج غیرقانونی رمزارز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بزرگترین مزرعه استخراج غیرقانونی رمزارز با بیش از ۷ هزار دستگاه ماینر در تهران خبرداد و اعلام کرد این مزرعه تاثیر زیادی بر کمبود برق در پایتخت داشته است.

به گفته سردار «حسین رحیمی» نوسانات و میزان مصرف برق یک کارخانه متروکه واقع در غرب تهران (محدوده چیتگر) مورد بررسی اداره برق تهران قرار گرفته و با توجه به شواهد موجود، ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ به ماجرا ورود کرده‌اند. با بررسی محل، بیش از هفت هزار ماینر از این کارخانه کشف و ضبط شده است که تعدادی از این ماینرها فعال بوده و تعدادی دیگر نیز در حال نصب و راه اندازی بوده است.

کشف بزرگترین مرکز استخراج غیرقانونی رمزارز
کشف بزرگترین مرکز استخراج غیرقانونی رمزارز

 

وی با بیان این که بنابر اعلام کارشناسان برق، حدود چهار درصد برق کشور برای فعالیت این تعداد ماینر لازم است می‌گوید این مزرعه استخراج غیرقانونی رمزارز، بزرگترین مزرعه‌ای بوده که پلیس در روزهای اخیر کشف کرده است.

کشف بزرگترین مرکز استخراج غیرقانونی رمزارز
کشف بزرگترین مرکز استخراج غیرقانونی رمزارز

رحیمی با تاکید بر این که پلیس در همکاری با وزارت نیرو با هرگونه استخراج غیرمجاز رمزارزها برخورد خواهد کرد، گفت:

«گشت‌های پلیس در این خصوص ادامه دارد و تاکنون حدود سه هزار مورد دستگاه ماینر در جاهای دیگر پایتخت طی عملیات ۴۸ ساعت گذشته کشف شده است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته از حدود ۵۰ نقطه بازدید شده که مهم‌ترین و بزرگترین مورد هم همین مزرعه بوده است که تاثیر بسیاری بر کمبود برق تهران داشت.»

 

طی هفته‌های گذشته با افزایش فشار روی شبکه برق و خاموشی‌های ابتدای خردادماه در سراسر کشور، برخورد با مراکز استخراج غیرقانونی رمزارز جدی‌تر شده است. سخنگوی صنعت برق هفته گذشته به شناسایی ۱۸۸ هزار دستگاه ماینر در ۳ هزار و ۳۳۰ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در کل کشور اشاره کرده بود که با گزارش‌های ارسالی کشف و به مراکز قضایی تحویل شده بودند.

به گفته وی بار برق مصرفی این مراکز ۵۵۱ مگاوات بوده و برای تولید و رساندن این میزان برق به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۷۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

mydtc

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا