سرور مجازی
سخت افزار

کارخانه تولید تراشه هواوی از سال آینده شروع به کار می‌کند

طی سال‌های گذشته شرکت HiSilicon از زیرمجموعه‌های هواوی در حوزه طراحی تراشه‌های مختلف در گروه‌های میان‌رده و پرچمدار، عملکرد بسیاری خوبی از خود نشان داده است. این شرکت به واسطه همکاری خود با شرکت تایوانی TSMC، نسبت به تولید تراشه‌های طراحی شده خود اقدام می‌کرد؛ ولی پس از وضع محدودیت‌های تجاری توسط دولت آمریکا، این همکاری با وقفه روبرو شد.

در ادامه، شرکت هواوی با همکاری شرکت‌های داخلی چین از جمله SMIC، تراشه‌های میان‌رده خود نظیر Kirin ۷۱۰A را تولید می‌کرد. اما نیاز به فناوری‌های پیشرفته‌تر و رسیدن به سطحی که بتوان تراشه‌های پرچمدار را با فناوری ساخت تا ۵ نانومتر یا حتی کمتر تولید کرد، تبدیل به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هواوی شد.

قدم اصلی هواوی در زمینه تولید تراشه

در همین راستا هواوی حرکتی بزرگ را در زمینه تولید تراشه شروع کرده و از ماه گذشته خبرهایی در خصوص ورود هواوی به حوزه ساخت و طراحی دستگاه‌های تولید تراشه نیز شنیده می‌شد.

حالا گزارش‌های جدید نشان‌دهنده این است که هواوی قصد دارد اولین کارخانه اختصاصی تولید تراشه خود را در استان هوبی و شهر ووهان چین تأسیس کند.

هواوی پیش از این نیز مرکز بزرگ تحقیقات خود در ووهان را با نزدیک به ۱۰ هزار نفر پرسنل اداره می‌کرد که عمده فعالیت این گروه در زمینه توسعه و تحقیق پیرامون مباحثی مانند تجهیزات و مدارهای مخابرات نوری، تراشه‌های HiSilicon و رادارهای لیزری خودکار انجام می‌شد.

جالب است بدانید که زیرمجموعه HiSilicon هواوی یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های پردازشی و حتی تراشه‌های اپتیک DSP است که رقبای اندکی در دنیا دارد.

کارخانه تولید تراشه هواوی از سال آینده شروع به کار می‌کند

به پایان فاز اول این کارخانه نزدیک می‌شویم

همچنین گزارش‌های منتشر شده تا به امروز نشان می‌دهند که ساخت کارخانه ویژه هواوی در ووهان از ابتدای سال ۲۰۱۹ شروع شده است. این کارخانه که با بودجه نزدیک به ۲۰ میلیارد یوانی (بودجه معمول برای ساخت یک کارخانه «سیلیکون فب / Silicone Fabrication») در حال توسعه است، هم‌اکنون در فاز اول خود قرار دارد.

کارخانه تولید تراشه هواوی از سال آینده شروع به کار می‌کند

مرکز فعلی تحقیق و توسعه هواوی در شهر ووهان

البته شرکت هواوی تا به امروز واکنش رسمی به این اخبار نشان نداده است و باید برای کسب اطلاعات بیشتر، منتظر خبرهای رسمی بمانیم. همچنین تراشه‌های هدف و لیتوگرافی اصلی محصولات تولیدی این کارخانه نیز تا به امروز اعلام نشده است.

با این حال می‌توان حدس زد که به دلیل بحران جهانی کمبود تراشه، میزان سرمایه‌گذاری هواوی در این زمینه افزایش پیدا کرده و این کمپانی بتواند در زمان زودتری نسبت به راه‌اندازی و بهره‌برداری از این کارخانه بزرگ اقدام کند.

همانطور که می‌دانید شرکت هواوی در حال حاضر کلیه تراشه‌های مورد نیاز از جمله تراشه‌های میان‌رده، پرچمدار و حتی تراشه‌های مربوط به ابزارهای پوشیدنی و تجهیزات اینترنت اشیا را خود طراحی می‌کند و تنها برای مرحله تولید آنها با شرکت‌های دیگر همکاری دارد. هواوی با برنامه ساخت کارخانه تولید تراشه و تکمیل زنجیره تولید خود، می‌تواند به صورت کامل در این زمینه خودکفا شود.

۲۱۲۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا