سرور مجازی
zoomit

سهم بازار ویندوز ۱۰ برای اولین‌بار به زیر ۷۰ درصد کاهش یافت؛‌ رشد آهسته ویندوز ۱۱ ادامه دارد

Statcounter گزارش نوامبر ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است که در آن جدیدترین آمار مربوط به میزان استفاده از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌ها و مرورگرها اعلام می‌شود. طبق این گزارش، سهم بازار ویندوز ۱۰ برای اولین‌بار به زیر ۷۰ درصد سقوط کرد. اگرچه این نسخه از ویندوز همچنان در جایگاه پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان قرار دارد اما محبوبیت جانشین آن نیز باسرعت کم درحال افزایش است. Statcounter می‌گوید سهم بازار ویندوز ۱۰ اکنون به ۶۹٫۷۷ درصد رسیده که درمقایسه با آمار ماه اکتبر سال جاری ۱٫۴۹ درصد کاهش یافته است.

ازطرف دیگر روند رشد استفاده از ویندوز ۱۱ میان کاربران با سرعت بسیار کم، همچنان ادامه دارد. گزارش نوامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت اکنون ۱۶٫۱۲ درصد از سهم بازار را به‌خوداختصاص داده است که نسبت به آمار ماه اکتبر امسال، ۰٫۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش Neowin، ویندوز ۷ نیز همچنان جایگاه سومین سیستم‌عامل محبوب را با سهم ۱۰٫۲۴ درصدی دراختیار دارد. درمقام مقایسه، سهم این نسخه از ویندوز نسبت‌به ماه اکتبر ۰٫۶۲ درصد افزایش یافته است. غول فناوری مستقر در ردموند تصمیم دارد تا اوایل سال آینده، به برنامه‌ی Extended Security Updates برای ویندوز ۷ پایان دهد و بنابراین انتظار داریم سهم بازار این سیستم‌عامل با سرعت بیشتری، کاهش یابد. بااین‌حال، بسیاری از مشتریان مایکروسافت همچنان به استفاده از ویندوز ۷ ادامه خواهند داد و به‌همین دلیل است که برخی از توسعه‌دهندگان به‌فکر گسترش پشتیبانی نرم‌افزاری خود برای این سیستم‌عامل هستند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت راهکاری برای رفع مشکلات عملکرد گیمینگ ویندوز ۱۱ ارائه داد
  • ویندوز ۱۰ مایکروسافت پس از ۷ سال همچنان باگ‌هایی آزاردهنده دارد

ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۸ نیز به‌ترتیب ۲٫۵۴ درصد و ۰٫۷۹ درصد سهم بازار را دراختیار دارند که درمقایسه با سهم آن‌ها در ماه اکتبر ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۰٫۰۹ درصد و ۰٫۱ درصد افزایش پیدا کرده است. ویندوز XP نیز همچنان ۰٫۴ درصد سهم بازار را به‌خود اختصاص داده است.

اگرچه بیش‌از ۱٫۵ میلیار دستگاه فعال مجهز به ویندوز در سرتاسر جهان وجود دارند، اما همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل جهان شناخته نمی‌شود و این لقب درواقع به اندروید تعلق دارد. سیستم‌عامل محبوب گوگل با دراختیار داشتن ۴۳٫۳۷ درصد از سهم بازار کلی سیستم‌عامل‌های جهان، بر تخت پادشاهی نشسته است. ویندوز نیز در این فهرست با سهم کلی ۲۹٫۲۴ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد و پس‌از آن iOS با سهم ۱۷٫۲۵ درصدی، جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

درپایان باید اشاره کنیم آمارهای ارائه‌شده ازطرف شرکت‌های شخص‌ثالث درمورد میزان استفاده از سیستم‌عامل‌ها همیشه به‌طور صددرصد دقیق نیست و شاید درصد خطای جزئی در آن‌ها وجود داشته باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا