سرور مجازی
رمز ارز

ناسا در راه فتح دوباره ماه؛ این بار با کمک بلاکچین!

ناسا در راه فتح دوباره ماه؛ این بار با کمک بلاکچین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ناسا با همکاری یک استارت‌آپ محاسباتی مستقر در فلوریدا به نام Lonestar و شرکت Isle of Man در نظر دارد در فوریه ۲۰۲۴ محموله‌ای را به ماه بفرستد.

چیزی که این ماموریت را منحصر‌به‌فرد می‌کند، این است که داده‌های ذخیره‌شده در مکعب‌های داده (Data Cubes) در ماه با استفاده از فناوری بلاکچین بر روی زمین تأیید می‌شود. این رویکرد پیشگامانه با هدف ارائه مدارک غیرقابل تغییر از فرود آتی بر ماه، یعنی ماموریت آرتمیس ۳ ناسا در سال ۲۰۲۵، صورت می‌گیرد.

پرتاب آرتمیس ۲ که همراه با خدمه در نوامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، فضانوردان را قبل از بازگشت به زمین به دور ماه می‌چرخاند. در حالی که این ماموریت شامل فرود روی ماه نخواهد بود، اما به عنوان یک آزمایش نهایی حیاتی قبل از آرتمیس ۳ عمل می‌کند؛ جایی که انسان‌ها بار دیگر پا بر روی سطح ماه خواهند گذاشت.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

طبق گزارش‌ها، استارت‌آپ Lonestar و شرکت Isle of Man در طول برنامه آرتمیس برای توسعه سیستم‌های ذخیره‌سازی طولانی‌مدت که به انرژی خورشیدی متکی هستند و برای راه‌اندازی نیازی به زیرساخت‌های اضافی ندارند، همکاری خواهند کرد.

آنها قصد دارند تمبرهای دیجیتالی به نام فرانکینگ دیجیتال (Digital Franking) ایجاد کنند که در مکعب‌های داده روی ماه ذخیره می‌شوند. پس از ارسال مجدد این داده‌ها به زمین، از فناوری بلاکچین برای تأیید صحت و کامل بودن این داده‌ها استفاده خواهد شد.

یکی از جنبه‌های جالب این ابتکار این است که فضانوردان آینده که به ماه سفر می‌کنند، می‌توانند از این مکعب‌های داده برای تأیید حضور خود در ماه استفاده کنند. تغییرناپذیری بلاکچین می‌تواند سابقه غیرقابل انکار از فعالیت‌های آن‌ها را فراهم کند و به طور بالقوه هرگونه تئوری توطئه در مورد مأموریت‌های ماه را از بین ببرد.

در حالی که این راه‌حل بلاکچینی ممکن است توجه نظریه‌پردازان را در مورد فرودهای گذشته بر ماه تغییر ندهد، اما نوید می‌دهد که روشی مطمئن و شفاف برای مستندسازی بازگشت بشریت به سطح ماه باشد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا