سرور مجازی
فضای مجازی

دستیابی محققان به اولین تله‌پورت هولوگرافیک بین‌المللی

به نقل از techxplore، اصطلاح تله‌پورت هولوگرافیک یا هولوپورت ترکیبی از هولوگرام و تله‌پورت است: زمانی که هولوگرام یک شخص یا شی به‌طور آنی به مکان دیگری مخابره می‌شود.

گروه کوچکی از دانشجویان موسسه اکتشافات فضایی غرب گرد هم آمدند تا شاهد  اولین نمایش بین‌المللی هولوپورت در جهان باشند.

دکتر آدام سیرک، یکی از بنیانگذاران لیپ بیوسیستم، یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی Schulich و وسترن اسپیس، گفت: ما فرصت باورنکردنی برای نمایش اولین تله پورت هولوگرافیک دو طرفه بین‌المللی را داشتیم.

در ماه آوریل، ناسا با موفقیت یک پزشک را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) هلوپورت کرد و به این طریق اولین «هولونوت» ثبت شد، اما نمایش فضای غربی پنجشنبه گذشته اولین باری بود که کسی از طریق تله‌پورت هولوگرافی از مرز‌های بین‌المللی عبور می کند.

سیرک گفت: ما یک نفر را از آلاباما به لندن، انتاریو منتقل کردیم، سپس هر یک از دانش‌آموزان حاضر در این پروژه توانستند فورا خود را به شکل هولوگرافیک به هانتسویل، آلاباما هلوپورت کنند.

این تیم که عمدتا از دانشجویان کارشناسی و پزشکی تشکیل شده است، در حال بررسی روشی است که این فناوری آینده‌نگر می‌تواند در دنیای واقعی استفاده شود. چه برای افرادی که در حال برقراری ارتباط و یا ارائه کمک و مراقبت‌های پزشکی به مناطق دور افتاده، حتی در ایستگاه فضایی بین المللی هستند.

اولین تله‌پورت هولوگرافیک بین‌المللی

فناوری تله‌پورت هولوگرافیک از سخت‌افزار توسعه‌یافته توسط مایکروسافت و نرم‌افزار Aexa Aerospace که دفتر مرکزی آن در هیوستون است، می‌آید.

این فناوری شامل یک دوربین ویژه است که یک تصویر هولوگرافیک از یک سوژه ایجاد می‌کند و سپس به مقصد مورد نظر ارسال می‌شود. کاربر در سمت دیگر دستگاهی به نام هولولنز دارد که بی‌شباهت به هدست‌های بازی واقعیت مجازی نیست. از طریق هولولن ها، فرد می‌تواند موضوع را در محیط خود ببیند. اگر هر دو هولولن بپوشند، می‌توانند در محیط خود طوری تعامل کنند که گویی واقعا آنجا هستند.


بیشتر بخوانید 

  • مفاهیم علمی تخیلی که ممکن است واقعی باشند! / از سفر در زمان تا جهان های موازی

اگرچه هنوز کارهای بسیاری برای تحقق بخشیدن به انجام یک معاینه پزشکی مجازی بر روی هولولن‌ها وجود دارد، اما دانشمندان از این که فرصتی برای کشف احتمالات به دست آورده‌اند،  هیجان زده هستند.

اما با وعده فناوری جدید، ناگزیر محدودیت‌ها و موانعی وجود دارد که می‌توان بر آن غلبه کرد و اینجاست که جنبه مهندسی پروژه وارد می‌شود. در حالی که این فناوری می‌تواند تصویر یک فرد را به آن سوی مرز‌ها منتقل کند، هنوز نمی‌تواند با لمس تعامل داشته باشد، که بخش بزرگی از یک معاینه پزشکی است.

شاید یکی از قابل دسترس‌ترین امکانات این فناوری برای عموم مردم، پتانسیل آن برای برقراری ارتباط با افراد باشد. جلسات مجازی در حال حاضر عادی هستند، اما با هولولن‌ها و تله پورت هولوگرافیک، تجربه فیزیکی و سه بعدی می‌تواند پیشرفت مهمی داشته باشد.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا