سرور مجازی
اخبار آی تیاقتصادیتکنولوژی

سقوط ارزش بیت کوین به زیر 30 هزار دلار

بهای بیت کوین، ارزشمندترین رمزارز جهان با سقوط آزادی غیرمنتظره به کمتر از 30 هزار دلار رسید.

از آغاز سال 2021 میلادی، ارزش بیت کوین به یک باره، رشد چشمگیری را تجربه کرد به طوری که در مقطعی حتی به 63 هزار دلار رسید. اما ساعاتی پیش، بهای این رمزارز محبوب به 29 هزار و 827 دلار رسید که تصمیمات دولت چین و سخت‌‎گیری‌های این کشور در استفاده از این ارز دیجیتال را می‌توان اصلی‌ترین عامل برای این اتفاق برشمرد.

بانک مرکزی چین که در طی ماه‌های اخیر، روی خوشی به ارمزارزها نشان نداده بود، اخیرا از بانک‌های داخلی و همچنین شرکت‌های فعال در ارائه خدمات پرداخت خواست تا پشتیبانی از معاملات از طریق رمزارزها را متوقف کنند.

در بیانیه بانک مرکزی چین در این خصوص امده است که تجارت سوداگانه رمزارزها، عملکرد طبیعی اقتصاد و بازار مالی کشور را مختلف می‌کنند. همچنین این پدیده، منجر به افزایش خطر فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه همانند انتقال غیرقانونی دارایی‌ها و پولشویی خواهد شد و امنیت اموال عموم مردم را به طور جدی تهدید می‌کند.

البته دیگر کشورهای جهان، به مانند چینی‌ها نسبت به بیت کوین و عملکرد آن نگران نیستند. برای مثال، اوایل ماه جاری میلادی، کشور السالوادور واقع در آمریکای مرکزی، قانون بیت کوین را به تصویب رساند و امکان استفاده از این ارز دیجیتال را به مانند دلار آمریکا، در کشور خود فراهم کرد.

علاوه بر بیت کوین، دیگر ارزهای دیجیتال همانند اتریوم و دوج کوین نیز با افت ارزش خود مواجه شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا