سرور مجازی
zoomit

اپل احتمالاً شارژر ۳۰ وات GaN برای آیفون 14 معرفی می‌کند

حدوداً یک هفته پیش از برگزاری رویداد Far Out اپل برای رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۴،‌ شایعه‌ای ادعا می‌کند که اپل به‌دنبال عرضه‌ی شارژر ۳۰ وات جدیدی برای گوشی‌هایش است. پیش‌تر گفته شده بود اپل روی شارژر ۳۰ وات گالیم نیترید (GaN) برای این خانواده از گوشی‌های هوشمند کار می‌کند.

حساب کاربری DuanRui در توییتر که تابه‌حال پیش‌بینی‌های درست‌و‌غلط زیادی کرده است، می‌گوید اپل شارژر ۳۰ وات را برای گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دردسترس قرار می‌دهد. این افشاگر می‌گوید شارژر ۳۰ وات برای کارشناسان حوزه‌ی فناوری ارسال شده است و اپل قصد دارد در ویدئو تبلیغاتی آیفون 14 به این شارژر اشاره کند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود کابل شارژ همچنان از نوع لایتنینگ باشد.

اپل احتمالاً سال آینده‌ی میلادی در گوشی‌های سری آیفون 15 با درگاه لایتنینگ خداحافظی و آن را با درگاه USB-C جایگزین می‌کند. این نخستین‌باری نیست که خبری با محوریت تولید شارژر ۳۰ وات اپل منتشر می‌شود. مینگ‌چی کو، تحلیلگر خوش‌سابقه، چند ماه پیش گفت اپل شارژر گالیم نیترید خود را در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌کند. این تحلیلگر ادعا کرد که شارژر ۳۰ وات اپل فرم‌فکتور جدیدی خواهد داشت.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل احتمالاً شارژر ۳۵ وات GaN با دو درگاه USB-C تولید می‌کند
  • تصاویر شارژر ۳۵ واتی اپل با دو پورت USB-C افشا شد

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، اپل پیش‌تر شارژر ۳۵ وات گالیم نیترید را برای مک بوک ایر M2 دردسترس قرار داده؛ اما تاکنون چنین شارژری برای گوشی‌های سری آیفون تولید نکرده است. درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی دستگاه‌هایی با سرعت شارژ بسیار زیاد تولید کرده‌اند، اپل همچنان به بازی با اعداد و ارقام تمایلی ندارد. افشاگری دیگر با نام کاربری Kioriku نیز اعتقاد دارد که آیفون‌های جدید از شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می‌کنند.

سال گذشته‌ی میلادی، اولین شارژر GaN اپل معرفی شد. این شارژر همان شارژر ۱۴۰ وات USB-C است که اپل برای مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ عرضه کرد. استفاده از فناوری GaN باعث می‌شود شرکت‌ها بتوانند شارژری کوچک‌تر و سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر از شارژرهای عادی مبتنی‌بر سیلیکون تولید کنند.

اپل گوشی آیفون 11 پرو را با شارژر ۱۸ وات عرضه کرد. هنگام رونمایی آیفون 12 پرو، اعلام شد که شارژر ۲۰ وات برای این گوشی عرضه می‌شود. امسال اپل سرانجام تصمیم گرفته است از شارژر ۳۰ وات استفاده کند؛ البته کاربران آیفون برای استفاده از این شارژر باید هزینه‌ی جداگانه پرداخت کنند.

اپل گفته است رویداد جدید خود را ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد کرد. احتمالاً در این رویداد شاهد رونمایی چهار مدل آیفون و سه مدل اپل واچ خواهیم بود. برای دسترسی به جدیدترین و دقیق‌ترین خبرهای رویداد اپل، دیتاسنتر من را دنبال کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا