سرور مجازی
فضای مجازی

شکایت کاربران از Google Photos به دلیل تخریب عکس‌هایشان

اگر برای مدت طولانی از Google Photos استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید برخی از عکس‌های قدیمی خود را بررسی کنید. گزارش‌های متعددی از سوی کاربران نگران با تصاویری که توسط مصنوعات بصری عجیب خراب شده‌اند، دریافت می‌شود.

به نظر می‌رسد این مشکل بر عکس‌هایی تاثیر می‌گذارد که چندین سال پیش در Google Photos پشتیبان‌گیری شده‌اند. با توجه به تعداد فزاینده‌ای از شکایات در این رشته پشتیبانی گوگل و نظرات مشابه در Reddit، چندین کاربر دریافته‌اند که تصاویر آپلود شده بین سال‌های ۲۰۰۲ تا حدود سال ۲۰۱۵ اکنون با خطوط شفاف عجیب و غریب به نظر می‌رسند.

یکی از کاربران در این باره اعلام کرده است: «عکس‌های قدیمی‌تر در درایو من شروع به خراب شدن کرده‌اند. ظاهر آنها مانند یک لکه آب با تغییر رنگ گسترده و از دست دادن اطلاعات است. آیا راهی برای برگرداندن این موضوع وجود دارد؟»

خوشبختانه، این مشکل ممکن است دائمی نباشد، زیرا به نظر می‌رسد فقط نسخه‌های ویرایش شده عکس‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند. با انتخاب گزینه «دانلود اصلی» تصویری تمیز و بدون خرابی ارائه می‌شود. به نظر می‌رسد که مصنوعات ناخواسته هنگام وارد شدن به حالت ویرایش در یک عکس آسیب دیده ناپدید می‌شوند.

کاربر دیگری اشاره می‌کند که تصاویر بارگیری شده از طریق Google Takeout با نسخه اصلی تمیز و همچنین ویرایش خراب وارد می‌شوند، حتی اگر آن‌ها ادعا کنند که عکس را ویرایش نکرده اند. این نشان می‌دهد که مشکل مربوط به این است که Google به‌طور خودکار تصاویر قدیمی‌تر را پردازش می‌کند، به گونه‌ای که یک نسخه ویرایش‌شده با مصنوعات بصری ناخواسته تولید می‌کند، در حالی که نسخه اصلی را دست نخورده باقی می‌گذارد.

حتی اگر در حال حاضر با هیچ مشکلی مواجه نیستید، ایده خوبی است که یک کپی از عکس‌های خود را دانلود کنید، زیرا هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است مشکل جدی‌تری در آینده ایجاد شود. این امر مخصوصا برای کاربرانی که گالری عکس چندین ساله دارند صادق است.

با توجه به همان رشته پشتیبانی، به نظر می‌رسد که این مشکل به آرامی شروع به اصلاح می‌کند و نشان می‌دهد که یک اصلاح در حال حاضر از انتهای Google ارائه شده است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم این مشکل را در مرکز راهنمای Google Photos مطرح کنید.


بیشتر بخوانید 

  • نحوه جستجوی عکس معکوس با گوشی همراه

منبع:forbes

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا