مدیرعامل پست: حال کسبوکارهای اینترنتی رو به بهبود است
به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به مهاجرت کسبوکارها از پلتفرمهای خارجی به پلتفرمهای بومی، گفت: «براساس قراردادهایی که پست با پلتفرمهای داخلی برای جابجایی مرسولات آنان دارد بهطور متوسط بیش از ۳۰ درصد افزایش ترافیک داشتهاند.»
به گفتهی محمود لیائی درآمد شرکت ملی پست و ترافیک مرسولات در آبان ماه نسبت به مهرماه به ترتیب ۲۷ و ۱۶ درصد افزایش داشته است. مدیرعامل پست این افزایش را شاخصی برای نشان دادن وضعیت کسبوکارهای اینترنتی دانسته چراکه به گفتهی او بخش زیادی از لجستیک و جابجایی کالاهای فروخته شده را پست انجام میدهد: «افزایش ترافیک مرسولات و همچنین درآمد شرکت پست در یک ماه گذشته نشان میدهد که حال کسبوکارهای اینترنتی رو به بهبود است.»
او ماه گذشته و دو هفته پس از اعمال محدودیتهای اینترنت و فیلتر دو پلتفرم پرمخاطب کسبوکارها از کاهش یک سوم درآمد شرکت پست خبر داده و گفته بود: «با توجه به اختلال اینترنت در دو هفته گذشته و فیلتر پلتفرمهای خارجی، مثل اینستاگرام و واتساپ، درآمد شرکت پست یکسوم کاهش یافته و این موضوع نشان میدهد یک سوم مرسولههای پستی و معاملات ازطریق اینترنت بینالملل و پلتفرمهای خارجی انجام میگرفته است.» البته راهحل مورد نظر لیائی نه برداشته شدن محدودیتها که کوچ کسبوکارها به پلتفرمهای داخلی بود.
لیائی با اشاره به جابهجایی 256 میلیون مرسوله توسط پست در سال گذشته پیشبینی کرد که امسال 300 میلیون مرسوله ازطریق این شرکت جابهجا شود.