سرور مجازی
zoomit

جلسه محرمانه تیم کوک با سناتورهای آمریکا؛ تکاپوی اپل برای حفظ قدرت در اپ استور

براساس گزارش بلومبرگ به‌نقل از منابع آگاه، مدیرعامل اپل در پایتخت ایالات متحده حضور دارد تا با قانون‌گذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه دیداری محرمانه برگزار کند. گفته می‌شود اپل به‌دنبال ایجاد روابطی گسترده با حزب جمهوری‌خواه است، چون این حزب در اوایل سال آینده‌ی میلادی بر مجلس نمایندگان آمریکا تسلط پیدا می‌کند.

منابع آگاهی که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود می‌گویند تیم کوک قرار است با جیم جردن (نماینده‌ی جمهوری‌خواه اوهایو)، دارل آیسا (نماینده‌ی جمهوری‌خواه کالیفرنیا) و کتی مک‌موریس راجرز (نماینده‌ی جمهوری‌خواه واشینگتن) دیدار کند.

نمایندگان مجلس آمریکا در حال تدوین چند قانون هستند که در صورت تصویب شدن می‌توانند سیاست‌های فروشگاه آنلاین اپ استور را تغییر دهند. هم‌اکنون پنج لایحه‌ی دوحزبی مختلف روی میز نمایندگان آمریکا است. احتمالاً تیم کوک در جلسه با نمایندگان جمهوری‌خواه تلاش می‌کند شرایط را به نفع اپل تغییر دهد.

رسانه‌ها می‌گویند جیم جردن و کتی مک‌موریس راجرز سال آینده به هنگام تسلط حزب جمهوری‌خواه بر مجلس نمایندگان آمریکا، ریاست کمیته‌‌ی عالی ناظر بر بزرگان صنعت فناوری را برعهده خواهند گرفت.

گفته می‌شود جلسات تیم کوک با نمایندگان آمریکا هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی شده‌ و ارتباطی به جنگی که ایلان ماسک علیه اپل به راه انداخته است ندارند. البته ممکن است در این جلسات از تیم کوک درباره‌ی توییتر سؤال پرسیده شود.

اپل با سخت‌گیری بیشتری از سوی نمایندگان محافظه‌کار آمریکا دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. شماری از جمهوری‌خواهان حامی ایلان ماسک هستند. ماسک که هم‌اکنون رهبر و مالک توییتر است، دوشنبه در چند توییت به اپل حمله کرد. به ادعای ماسک، اپل تا حد زیادی تبلیغات را در توییتر متوقف و این شبکه‌ی اجتماعی را به توقف خدمت‌دهی در اپ استور تهدید کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • لایحه ضد انحصار؛ اپل بیش‌از گذشته برای لابی‌گری درسطح فدرال هزینه می‌کند
  • اپل در نامه‌ای به مجلس سنای آمریکا: سایدلود کردن اپلیکیشن امنیت آیفون را پایین می‌آورد

ایلان ماسک می‌گوید اپل به‌دلیل حمایت او از آزادی بیان علیه توییتر موضع گرفته است. در همین حین منتقدان ماسک می‌گویند برنامه‌ی او برای کاهش سخت‌گیری در توییتر باعث افزایش نفرت‌پراکنی، توهین و پیام‌های تهدیدآمیز در این پلتفرم خواهد شد.

جیم جردن پیش‌تر به‌طور علنی گفته است که از ماسک حمایت می‌کند. او هر چندوقت‌ یک‌بار پیامی با محوریت حمایت از سیاست‌های مدیریتی ایلان ماسک منتشر می‌کند.

مک‌رومرز می‌نویسد تیم کوک افزون‌بر اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه، با جان کورنین (سناتور جمهوری‌خواه تگزاس)، مارتین هاینریک (سناتور دموکرات نیومکزیکو) و برایان شاتس (سناتور دموکرات هاوایی) درباره‌ی قوانین مرتبط به اپ استور و تولید دستگاه در خاک چین دیدار می‌کند.

اپل به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ی جلسات تیم کوک پاسخ نداده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا