سرور مجازی
zoomit

توپ هوشمند جام جهانی یک گل ملی را از کریس رونالدو گرفت

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال هم‌اکنون در حال برگزاری است و قطر با استفاده‌ی گسترده از فناوری‌های به‌روز تلاش کرده است تا تماشای مسابقات را جذاب‌تر و کار داوران را برای قضاوت ساده‌تر کند. مسابقات جام جهانی با توپ ویژه‌ای به نام الرحله برگزار می‌شود که آن را آدیداس تولید کرده است.

به‌گزارش دیتاسنتر من، الرحله به داور برای تشخیص آفساید‌های میلی‌متری کمک می‌کند؛ چون در داخل خود حسگر IMU (واحد اندازه‌گیری اینرسی) دارد. این حسگر که در مرکز توپ قرار گرفته است، ۵۰۰ بار در ثانیه داده‌های توپ را برای کمک‌داوران ویدئویی که در اتاقی ویژه حضور دارند، ارسال می‌کند و با دقت بسیار زیاد هرگونه ضربه را تشخیص می‌دهد.

صحنه گل پرتغال به اروگوئه با اثرگذاری کریس رونالدو

در مسابقه‌ی تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه، صحنه‌ی جالبی رقم خورد تا دقت فناوری استفاده‌شده در توپ الرحله به‌رخ کشیده شود. در صحنه‌ی گل اول، بازیکن پرتغال توپ را به روی دروازه فرستاد و در ابتدا به‌نظر می‌رسید که کریستیانو رونالدو با ضربه‌ی سر توپ را به درون دروازه فرستاده است؛ اما حسگر IMU الرحله نشان می‌داد که رونالدو هیچ ضربه‌ای به آن وارد نکرده است. این در حالی است که رونالدو تأکید می‌کرد گل باید به نام خودش ثبت شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • جام جهانی ۲۰۲۲؛ رویدادی جذاب برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری

توپ هوشمند الرحله یکی از اجزای اصلی سیستم آفساید نیمه‌خودکار فیفا است. این سیستم به داوران امکان می‌دهد با دقت بسیار زیاد آفسایدها را تشخیص دهند تا جای هیچ‌گونه حرف‌وحدیثی باقی نماند. قطر با فناوری‌های به‌روز راهکارهایی برای خنک‌‌کردن ورزشگاه‌ها نیز توسعه داده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا