سرور مجازی
zoomit

روند کاهش درآمد آسیاتک متوقف شد

آسیاتک که در مهر ماه به نسبت شهریور با ۱۸ میلیارد تومان کاهش درآمد مواجه شده بود، در پایان آبان‌ماه توانست درآمد خود را تقریباً ثابت نگه دارد. درآمد این اپراتور از محل خدمات اینترنت در آبان ماه نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان و درآمد از خدمات فناوری اطلاعات کمی بیش از ۳۰ میلیارد تومان بود. مجموع این دو به همراه درآمد از فروش کالا درآمد این شرکت را در آبان به بیش از ۹۸ میلیارد تومان رساند.

همین شرکت در مهرماه حدود ۶۶ میلیارد تومان از خدمات اینترنت و نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از خدمات فناوری اطلاعات درآمد داشت که مجموع آن‌ها به همراه درآمد از فروش کالا درآمد این شرکت را به نزدیک به ۹۶ میلیارد تومان رسانده بود.

مقایسه ردیف‌ درآمدی خدمات اینترنت نشان می‌دهد هنوز درآمد این مورد در آبان ماه حدود یک میلیارد تومان از مهرماه کمتر است و همچنان با درآمد شهریورماه که بیش از ۸۰ میلیارد تومان بوده فاصله‌ی قابل توجهی دارد.

از سوی دیگر در صورت‌های مالی های‌وب، درآمد مربوط به پروانه‌های FCP از ۳۳ میلیارد تومان در مهرماه به ۲۸ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان در آبان ماه رسیده است. درآمد این شرکت از FWA و همچنین TRUNK هم کاهش یافته اما به‌طور کلی درآمد این شرکت در آبان‌ ماه به نسبت مهرماه افزایش داشته است.

همچنین به‌تازگی صورت‌های مالی همراه اول نشان داد درآمد این شرکت در آبان ماه بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان به نسبت مهرماه کاهش پیدا کرده و این شرکت در مجموع در دو ماه ۹۳۶ میلیارد تومان کاهش درآمد داشته است.

محدودیت‌ها و فیلترینگ اخیر در بیش از دو ماه گذشته اپراتورها را با کاهش درآمد قابل توجهی در خدمات مربوط به اینترنت مواجه کرده و تاکیدی است بر این نکته که زیان‌های اقتصادی اختلالات و فیلترینگ اینترنت به کل صنعت ICT آسیب رسانده و این آسیب با ادامه فیلترینگ ادامه خواهد داشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا