سرور مجازی
zoomit

گوگل به‌دلیل تبلیغات فریبنده برای پیکسل ۴، توسط دولت آمریکا جریمه شد

گوگل و آی‌هارت‌مدیا (iHeartMedia) در یک پرونده‌ی خبرساز که توسط کمیسیون فدرال تجارت و هفت دادستان کل آمریکایی ثبت شده بود، با شاکیان توافق کرده‌اند. این پرونده اعلام می‌کند گوگل به برنامه‌های رادیویی پول داده است تا شروع‌به ستایش گوشی پیکسل ۴ کنند، آن هم در شرایطی که میزبان برنامه‌ی رادیویی هرگز از این گوشی استفاده نکرده بود.

گفته می‌شود گوگل بیش از ۲٫۶ میلیون دلار به شعبه‌ی رادیویی شرکت آی‌هارت‌مدیا و تقریباً دو میلیون دلار به ۱۱ شبکه‌ی رادیویی کوچک‌تر پول داده است تا تبلیغاتی فریبنده برای پیکسل ۴ انجام دهد. گوگل متن دقیق تبلیغات را تهیه کرده و به برنامه‌های رادیویی داده است تا میزبان متن را بخواند.

شکایت کمیسیون فدرال تجارت به یکی از تبلیغات فریبنده‌ی گوگل اشاره می‌کند:

بیشتر از این‌که عاشق ثبت عکسی بی‌نقص باشم، دوست دارم عکس بی‌نقص را در شب بگیرم. به‌لطف پیکسل ۴، هر دو به‌سادگی قابل‌دسترس‌اند. پیکسل ۴ محبوب‌ترین گوشی من در زمینه‌ی تصویربرداری است، خصوصا در محیط‌های کم‌نور. با این گوشی تصاویری به سبک استودیویی از همه‌چیز ثبت کرده‌ام… بازی فوتبال پسرم… بارش شهابی… و جغد خال‌دار کم‌یابی که در حیاط پشتی خانه‌ام حضور داشت. پیکسل ۴ کارهایی فراتر از ثبت تصاویر عالی انجام می‌دهد. این گوشی به‌لطف دستیار صوتی گوگل به من کمک می‌کند که کارهای مختلف را انجام دهم.

می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی کمیسیون فدرال تجارت، نمونه‌هایی از فایل‌های ضبط‌شده‌ی برنامه‌های رادیویی را گوش کنید. میزبانان برنامه تا حد بسیار زیادی به متنی که توسط گوگل تهیه شده است پای‌بند مانده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • پایان عمر سری پیکسل ۴؛ این گوشی‌ها دیگر به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد
  • گوگل پیکسل 4 همچنان مشکل پوشش اولئوفوبیک نمایشگر دارد

براساس نوشته‌ی ورج، «اکثر» میزبان‌های برنامه‌های رادیویی که برای گوگل تبلیغ انجام داده‌اند، پیش از ضبط فایل صوتی هرگز با پیکسل ۴ کار نکرده بودند. این در حالی است که آی‌هارت‌مدیا در سال ۲۰۱۹ و پیش از ضبط فایل، درخواست کرده بود که گوگل گوشی پیکسل ۴ را برای این شرکت ارسال کند.

بعدا که گوگل در سال ۲۰۲۰ خواستار تبلیغات بیشتری شد، آی‌هارت‌مدیا بار دیگر درخواست کرد که پیکسل ۴ برای این شرکت ارسال شود. گوگل در نهایت پنج دستگاه گوشی ارسال کرد؛ به بیانی بهتر، یک دستگاه برای هر بازاری که تبلیغات در آنجا ضبط می‌شد. کمیسیون فدرال تجارت می‌گوید در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نزدیک‌به ۲۹٬۰۰۰ تبلیغ فریبنده پخش شده است.

گوگل و آی‌هارت‌مدیا در توافق با کمیسیون فدرال تجارت، پذیرفته‌اند که ازهرگونه ارائه‌ی نادرست تجربیات کار با دستگاه‌ها منع شوند. این دو شرکت همچنین قرار است ۹٫۴ میلیون دلار جریمه پرداخت کنند. فردی به نمایندگی از گوگل به رسانه‌ها گفته این شرکت خوشحال است که مسئله‌ی تبلیغات پیکسل ۴ برطرف شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا