سرور مجازی
فناوری

شکایت 17 ایالت و FTC از آمازون به دلیل سوء استفاده از قدرت قیمت‌گذاری

شکایت 17 ایالت و FTC از آمازون به دلیل سوء استفاده از قدرت قیمت‌گذاری

سال‌ها پس از آغاز تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) در مورد غول فناوری آمازون، این نهاد تنظیم مقررات اکنون آماده است تا این شرکت را به دادگاه بکشاند.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از اسلش‌گیر، FTC در طرح شکایت ضد انحصار به 17 ایالت آمریکا پیوسته است و ادعا می‌کند که آمازون از قدرت خود در بازار برای سرکوب رقبا، تحمیل هزینه بیش از حد به فروشندگان در استفاده از پلت‌فرمش، و متورم کردن قیمت‌های بازار استفاده کرده است. این شکایت ممکن است به مهمترین چالش حقوقی آمازون از زمان تأسیس آن توسط جف بزوس در سال 1994 تبدیل شود.
 
این شکایت که توسط FTC در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه غربی واشنگتن ثبت شده است – به همراه 17 دادستان کل ایالتی – از دادگاه درخواست می‌کند که آمازون دستور دائمی برای توقف اقدامات ضدرقابتی خود صادر کند. آمازون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است که سهم عمده‌ای در صنعت تجارت الکترونیک دارد و دولت فدرال مدعی است که این شرکت از این مزیت به‌طور غیرقانونی استفاده می‌کند.
 

شکایت 17 ایالت و FTC از آمازون به دلیل سوء استفاده از قدرت قیمت‌گذاری

لینا خان، رئیس FTC، در بیانیه‌ای رسمی گفت: «این شکایت، اتهامات مفصلی را مطرح می‌کند و به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه آمازون اکنون از قدرت انحصاریش برای ثروتمندتر کردن خود سوء‌استفاده می‌کند و در عین حال قیمت‌ها را افزایش داده و سطح خدمات را برای ده‌ها میلیون خانواده آمریکایی که از پلتفرم آن خرید می‌کنند و صدها هزار کسب و کاری که برای دسترسی به این خانواده‌ها به آمازون متکی هستند تنزل داده است».
 
تاکنون، به نظر می‌رسد FTC بیشتر از اینکه بخواهد فعالیت آمازون را متوقف کند، به اعمال جریمه علیه آن تمایل نشان می‌دهد، یعنی همان رویکردی که در قبال برخی انحصارات در گذشته داشته است. با این حال، گزینه اول نیز منتفی نیست.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا