سرور مجازی
zoomit

متا به‌دلیل افشای اطلاعات نیم‌میلیارد کاربر فیسبوک، ۲۷۷ میلیون دلار جریمه شد

به‌نوشته‌ی بلومبرگ، متا به‌دلیل جلوگیری‌نکردن از افشای اطلاعات شخصی بیش از نیم‌میلیارد نفر از کاربران فیسبوک، با جریمه‌ی ۲۶۵ میلیون یورویی (معادل ۲۷۷ میلیون دلار) مواجه شده است. کمیسیون حفاظت از داده‌ی ایرلند، اصلی‌ترین نهاد ناظر بر حریم خصوصی متا در اتحادیه‌ی اروپا، پس از انجام تحقیقاتش چنین جریمه‌ای برای متا در نظر گرفت.

ایرلند می‌گوید حین تحقیقاتی گسترده متوجه شده است که متا به‌دلیل استفاده‌نکردن از سیستم‌های امنیتی قوی، مقررات عمومی حفاظت از داده‌ی اتحادیه‌ی اروپا را نقض کرده است. جریمه‌ی ۲۷۷ میلیون دلاری متا سومین جریمه‌ی سنگین مبتنی‌بر این قانون محسوب می‌شود.

کمیسیون حافظت از داده‌ی ایرلند به واحد تجاری متا در این کشور دستور داده است که از رعایت مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها مطمئن شود. این کمیسیون نهاد اصلی اتحادیه‌ی اروپا برای نظارت بر شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری است. این شرکت‌ها غالباً واحد اروپایی خود را در کشور ایرلند احداث کرده‌اند.

تحقیقات ایرلند روی متا به‌دنبال افشای اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون نفر از کاربران فیسبوک شامل شماره‌موبایل و آدرس ایمیل در وب‌سایت‌های هکری دردسترس قرار گرفته است.

در آن زمان، متا گفت داده‌های فاش‌شده قدیمی‌اند و مشکلی که به افشای آن‌ها منتهی شد، در سال ۲۰۱۹ برطرف شده است. مالک اینستاگرام و واتساپ در بیانیه‌ای جدید مدعی شده است که حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران بخشی اساسی از کسب‌و‌کار این شرکت محسوب می‌شود و با تمامی نهادهای رگولاتوری نهایت همکاری را کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • کره‌جنوبی گوگل و متا را به‌دلیل نقض قوانین حریم‌ خصوصی ۷۲ میلیون دلار جریمه کرد
  • جریمه‌ ۴۰۵ میلیون یورویی اینستاگرام به‌دلیل نقض حریم شخصی کودکان

در سال ۲۰۱۸ و زمانی‌که مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها وارد مرحله‌ی اجرایی شد، قدرت نهادهای ناظر بر داده در اتحادیه‌ی اروپا به‌شدت افزایش پیدا کرد. این نهاد‌ها طبق‌ قانون می‌توانند جریمه‌ای معادل حداکثر ۴ درصد از درآمد سالانه‌ی هر شرکت تعیین کنند. سنگین‌ترین جریمه‌ی مبتنی‌بر مقررات عمومی حفاظت از داده به آمازون مربوط می‌شود که غول آمریکایی صنعت تجارت الکترونیک ۷۴۶ میلیون یورو جریمه شد. نهاد ناظر بر داده‌ها در ایرلند پیش‌تر اینستاگرام و واتساپ را به‌ترتیب ۴۰۵ و ۲۲۵ میلیون یورو جریمه کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا