سرور مجازی
zoomit

Orange Pi OS معرفی شد؛ سیستم‌عاملی جذاب با کاربردهای مختلف، برپایه HarmonyOS هواوی

Orange Pi OS یک سیستم‌عامل متن‌باز است؛ پلتفرمی که برای بردهای توسعه‌ی سری Orange Pi، رایانه‌های شخصی کوچک و سایر دستگاه‌های هوشمند طراحی شده است. این بستر امکان اجرای برنامه‌های اندروید، ویندوز و لینوکس را ارائه می‌دهد.

Orange PI چیست

Orange Pi به اجرای برنامه‌های مختلف کمک می‌کند، و از سیستم‌عامل‌های دیگر (مثل اندروید) و روش کارکرد آن‌ها بهره می‌برد. این ویژگی‌ها به کاربران کمک می‌کند پروژه‌های مختلف را روی سیستم‌عامل مذکور اجرا کنند.

سیستم‌عامل Orange Pi برپایه‌ی نسخه‌ی منبع‌باز HarmonyOS است

Orange Pi قابلیت سازگاری و پشتیبانی از دستگاه‌های چندترمینالی را به‌ارمغان می‌آورد که به‌عنوان مسیر فنی اولیه با penHarmony ساخته شده است. این سیستم‌عامل در مرحله‌ی بعد با فناوری لینوکس ترکیب شده است. ازجمله ویژگی‌های پلتفرم مذکور می‌توان به سازگاری با چندین معماری پردازشی، اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهتر، امنیت بالا، امکانات سفارشی‌سازی، راندمان بالا و مصرف انرژی کم اشاره کرد.

به گزارش HuaweiCentral، می‌توان از Orange Pi روی تبلت‌ها، پایانه‌های فروش، تلویزیون‌های هوشمند، محصولات پوشیدنی هوشمند، دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های پرداخت، پایانه‌های سلف‌سرویس و غیره استفاده کرد. بدین‌ترتیب سیستم‌عامل مورداشاره در حوزه‌های مختلفی مثل سرگرمی، اداری، تولید، تدارکات، آموزش، امنیت و غیره کاربرد دارد.

ویژگی‌های کلیدی Orange Pi

سیستم عامل Orange Pi

مقاله‌ی مرتبط:

  • سیستم عامل HarmonyOS 3.0 هواوی با ویجت‌های بهبودیافته و قابلیت «ابردستگاه» معرفی شد
  • فهرست اولین دستگاه‌های سازگار با HarmonyOS 3.0 منتشر شد

یکی از ویژگی‌های برتر Oragen Pi، نگه‌داری آسان است. این سیستم‌عامل از نصب خودکار به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی، امکان مدیریت و نگه‌داری از راه‌دور، مدیریت گرافیکی یک‌پارچه و ابزارهای تعمیر و نگه‌داری مثل نظارت سیستمی، مدیر دستگاه، گسترش عملکردهای صفحه‌نمایش و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

امنیت یکی دیگر از قابلیت‌های مهم Orange Pi محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل براساس شناسایی هویت کار می‌کند و امکاناتی مثل کنترل دسترسی، محافظت از داده‌ها و نظارت بر آسیب‌پذیری‌ها را ارائه می‌دهد. این پلتفرم به‌طور همه‌جانبه از داده‌های کاربران حفاظت می‌کند و از ویژگی‌هایی مثل راه‌اندازی ایمن و امضای برنامه‌ها، برای افزایش امنیت برنامه‌های کاربری کاربر و تقویت امنیت اطلاعات حساس بهره می‌برد.

سومین ویژگی مهم Oragne pi، قابلیت اعتماد است. اجزای این سیستم‌عامل برای بهبود عملکرد راه‌اندازی، استفاده‌ی بهینه از حافظه و سایر جنبه‌های مرتبط با کارکرد، برپایه‌ی هسته‌ای پایدار توسعه داده شده است. این پلتفرم همچنین برای بهبود پایداری و قابلیت‌اطمینان سیستم از پیکربندی‌های اضافه پشتیبانی می‌کند.

Orage Pi OS در دو نسخه‌ی دیگر نیز ارائه شده است که یکی از آن‌ها برپایه‌ی اندروید و دیگری برپایه‌ی توزیع لینوکسی Arch توسعه داده شده‌اند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا