سرور مجازی
zoomit

نظرسنجی جاب‌ویژن: از بی‌کاری تا به خطر افتادن امنیت شغلی در دو ماه گذشته

نتایج نظرسنجی جاب‌ویژن، سایت کاریابی و استخدامی کشور، تغییرات مهمی در وضعیت شغلی افراد در دوران محدودیت‌ها و بروز اختلالات در اینترنت کشور را نشان می‌دهد. این نظرسنجی با شرکت هشت هزار نفر از مخاطبان این پلتفرم کاریابی انجام شده است و از موضوعاتی مانند از دست رفتن شغل و آسیب دیدن مشاغلی مانند دیجیتال مارکتینگ و سئو خبر می‌دهد.

از میان هشت هزار شرکت‌کننده در نظرسنجی جاب‌ویژن، ۲۳ درصد از افراد اعلام کرده‌اند که درنتیجه سیاست‌های محدودکننده اینترنت شغل خود را از دست داده‌اند. درحالی‌که در وضعیت شغلی ۵۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی تغییری به وجود نیامده است، اما ۱۲ درصد از افراد اظهار کرده‌اند که احتمال تعدیل شدن آن‌ها از کار وجود دارد و امنیت شغلی‌شان به خطر افتاده است. ۱۵ درصد دیگر از این افراد هم گفته‌اند که میزان حقوق‌شان کم شده یا با تعویق زمانی حقوق دریافت کرده‌اند.

نتیجه نظرسنجی جاب‌ویژن

این روزها افراد زیادی در مشاغل مختلف از اختلالات و محدودیت‌های اینترنت متأثر شده‌اند. از برنامه‌نویس‌هایی که بدون دسترسی به اینترنت کار کردن برایشان دشوارتر شده است تا گرافیست‌ها و تدوین‌گرانی که با از دست دادن شغل و عدم دسترسی به ابزارهای کارشان کاهش شدید درآمد را تجربه کرده‌اند و تریدرهایی که مشکلاتشان به اوج رسیده است؛ اما در میان تمام این افراد به نظر می‌رسد فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ بیش از همه از فیلترینگ و اینترنت کندِ بی‌رمق آسیب دیده‌اند.

نتایج نظرسنجی جاب‌ویژن هم به همین مسئله اشاره دارد: در میان گروه‌های مختلف شغلی کاهش نیاز به نیروی کار در حوزه‌های «دیجیتال مارکتینگ و سئو»، «ترجمه، تولید محتوا، نویسندگی و ویراستاری»، «فروش و بازاریابی» و «خدمات و پشتیبانی مشتریان» بیشتر از سایر مشاغل بوده است.

نظرسنجی جاب‌ویژن

درحالی‌که دولت هنوز در گیرودار دستیابی به اطلاعات موثق برای برآورد میزان خسارت‌های واردشده به کسب‌وکارها و مشاغل وابسته به اینترنت است و ارقام و آمار اعلام‌شده را عجیب دانسته و رد می‌کند، هر روز تعداد بیشتری از شغل‌ها آسیب می‌بینند و افراد را با مشکلات مالی و غیر مالی متعدد روبه‌رو می‌کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا