سرور مجازی
zoomit

شیائومی Watch S2 در مقابل رقبا؛ کدام یک پیروز میدان خواهد بود

شیائومی در جریان رویداد روز گذشته‌ی خود محصولات جدیدی را رونمایی کرد که از آن‌ها می‌توان سری پرچم‌داران شیائومی ۱۳، هدفون‌ بی‌سیم بادز ۴ و در نهایت واچ S2 که جانشین نسل پیشین خود خواهد بود، نام برد.

حال که ساعت هوشمند مورد انتظار این شرکت رونمایی شده و می‌دانیم چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد، زمان آن فرارسیده که Watch S2 شیائومی را با رقبایش از دیگر شرکت‌ها مقایسه کنیم تا متوجه شویم کدام‌یک عملکرد بهتری دارد.

برای بررسی و مقایسه شیائومی واچ S2، گلکسی واچ ۵ و اپل واچ سری ۸ در بخش‌های مختلفی مانند طراحی، نمایشگر و قابلیت‌ها تا انتهای مقاله همراه دیتاسنتر من باشید.

طراحی و نمایشگر

طبق روال همیشه، طراحی اولین بخشی است که سراغ آن رفته‌ایم. از ساعت هوشمند تازه معرفی شده‌ شروع می‌کنیم. شیائومی S2 مانند نسل پیشین خود با طراحی‌ دایره‌ای عرضه می‌شود اما این بار دو اندازه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری برای آن در نظر گرفته‌ شده‌اند. چنین مسئله‌ای بدان معنا است که محصول مذکور می‌تواند بهتر با مچ دست کاربر سازگار شود. ساعت هوشمند جدید شیائومی دو دکمه‌ی فیزیکی مستطیلی شکل نیز در سمت راست خود دارد. قاب فلزی ضد زنگ و شیشه یاقوت کبود آن نیز می‌توانند دربرابر ضربات مقاومت بالایی نشان دهند.

شیائومی واچ اس ۲ در رنگ آبی

برای نسخه‌ی ۴۲ میلی‌متری واچ S2، صفحه‌نمایش ۱٫۳۲ اینچی و برای مدل ۴۶ میلی‌متری نمایشگر ۱٫۴۳ اینچی در نظر گرفته شده است. هر دو نیز از پنل AMOLED با وضوح ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل استفاده می‌کنند. درضمن، می‌توانید از آن تا عمق ۵ متری آب نیز استفاده کنید زیرا مقاومت بالایی دارد. همچنین، نمی‌توان شیشه یاقوت کبود استفاده شده در آن را فراموش کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب شیائومی واچ اس ۲ بند آن است که از مواد سیلیکون سازگار با پوست ساخته شده و می‌توان به‌راحتی از آن برای ساعت‌های طولانی استفاده کرد. همچنین رنگ‌های مختلفی برای آن وجود دارد که نظر هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند.

حال سراغ ساعت هوشمند سامسونگ می‌رویم. گلکسی واچ ۵ دارای نسخه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری است. همچنین به دلیل استفاده از نمایشگر کریستال یاقوت کبود (sapphire crystal) شاهد افزایش دوام این محصول هستیم. این گجت پوشیدنی قاب چرخشی فیزیکی محصولات پیشین را به ارث نبرده‌ و به جای آن از قاب لمسی ظریف‌تری استفاده می‌کنند.

نیمرخ چپ ساعت سامسونگ گلکسی واچ 5

از تغییرات اصلی طراحی گلکسی واچ ۵ نسبت به نسل پیشینش می‌توان به پنل پشتی خمیده‌تر اشاره کرد. این خمیدگی باعث می‌شود سنسور BioActive بهتر با پوست مچ دست ارتباط برقرار کند.

اما اپل واچ سری ۸ نسبت به نسل پیشین تغییری در اندازه نداشته و می‌توان آن را در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری خریداری کرد. نسل جدید محصول مذکور دارای نمایشگر بزرگ و درخشان Always-On است. همچنین حاشیه‌های نازک باعث می‌شوند اسکرین دستگاه به لبه‌ها نزدیک‌تر شود.

ویژگی‌های مربوط به سلامتی

ویژگی‌های مربوط به سلامت را می‌توان از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند امروزی دانست. در واقع، آن‌ها هستند که تمایز زیادی بین ساعت‌‌های دیجیتال معمولی و هوشمند ایجاد می‌کنند.

محصولات شیائومی، سامسونگ و اپل نیز عموماً در این قسمت خوب عمل کرده‌اند. بیاید بررسی کنیم شیائومی واچ S2، گلکسی واچ ۵ و اپل واچ سری ۸ چه قابلیت‌های در بخش سلامت و تندرستی ارائه می‌دهند.

شیائومی واچ S2 به سنسور ضربان قلب و SpO2 مجهز است. همچنین حسگر ارزیابی ترکیب بدن نیز در آن وجود دارد که می‌تواند داده‌هایی مانند درصد چربی، توده عضلانی اسکلتی و حجم پروتئین را بررسی و اندازه‌گیری کند. می‌توان با قرار دادن دو انگشت روی دکمه‌های کناری ساعت هوشمند به این اطلاعات دست پیدا کرد.

همچنین ساعت هوشمند جدید شیائومی می‌تواند دمای پوست را اندازه‌گیری کند. این محصول دارای ردیاب خواب و استرس، مانیتور سیکل قاعدگی زنان و تمرینات تنفسی نیز است. بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی نیز توسط آن پشتیبانی می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های سلامتی ارائه شده توسط شیائومی واچ S2 می‌توان به «ارزیابی دویدن» اشاره کرد. ویژگی مذکور نه‌تنها می‌تواند وضعیت تمرین کاربر را براساس الگوریتم حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهد، بلکه پیشنهاد‌ها آموزشی و شاخص عملکرد دویدن را نیز ارائه می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند توانایی و استقامت دویدن خود را بهبود بخشند.

سری گلکسی واچ ۵ دارای ‌نسخه بهبود‌یافته از حسگر BioActive است. حسگر مذکور ECG، بررسی ضربان قلب و آنالیز ترکیب بدن را امکان‌پذیر می‌کند. سامسونگ می‌گوید که حسگر بهبودیافته ویژگی‌های ردیابی خواب پیشرفته‌تری را به Watch 5 اضافه می‌کند. سایر ویژگی‌های ردیابی سلامت شامل اندازه‌گیری تنفس، سطح اکسیژن خون، خروپف، مراحل خواب و ضربان قلب می‌شود.

اپل واچ سری ۸

اگر به خاطر داشته باشید، هنگام معرفی اپل واچ سری ۸، تمرکز زیادی روی قابلیت‌های مربوط به سلامتی این محصول وجود داشت. ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها دو حسگر تشخیص دما دارد که یکی زیر دستگاه و دیگری در زیر نمایشگر جا خوش کرده است. این اپل واچ می‌تواند تغییرات دما را تا ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی و هر پنج ثانیه دمای بدن کاربر را بررسی کند. همچنین گفته می‌شود ردیابی دمای بدن در طول شب می‌تواند به بهبود بررسی چرخه تخمک‌گذاری یاری برساند.

علاوه‌بر همه این موارد، سری ۸ اپل به حسگر حرکتی جدیدی مجهز شده که می‌تواند تصادف‌های شدید رانندگی را تشخیص دهد. شبیه به سرویسی مانند OnStar، این ویژگی می‌تواند به‌طور خودکار دستگاه شما را به خدمات اضطراری متصل کند، موقعیت مکانی شما را ارائه دهد و به مخاطبان اضطراریتان اطلاع دهد.

از سوی دیگر، اپ Sleep ساعت هوشمند اپل فقط زمان خواب شما را ردیابی نمی‌کند. بلکه می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری از جمله میزان خواب عمیق، رم (REM) و دیگر موارد را دراختیار کاربر قرار دهد.

درنهایت نیز باید گفت، می‌توانید به‌راحتی توسط اپ ECG اپل واچ سری ۸ نوار قلب بگیرید. همچنین نمی‌توان از قابلیت بررسی اکسیژن خون این محصول چشم‌پوشی کرد. حسگر و اپ موجود در این ساعت هوشمند به شما امکان می‌دهد میزان اکسیژن خون خود را اندازه‌گیری کنید. اپلیکیشن Medications نیز به کاربران برای سروقت خوردن داروهایشان یاری می‌رساند.


سایر ویژگی‌ها

شیائومی واچ S2 میکروفون و بلندگوی داخلی برای عملکرد تماس بلوتوثی دارد. همچنین ویژگی ردیابی ایمنی آن می‌تواند در مواقع خطر لوکیشن کاربر را به مخاطبان از پیش‌ تعیین‌شده، بفرستد. این محصول با مجموعه‌ای از اپ‌ها عرضه می‌شود و از GPS، بلوتوث ۵.۲ و NFC پشتیبانی می‌کند.

در مدل ۴۶ میلی‌متری شیائومی S2 از باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است و ادعا می‌شود که ۱۲ روز دوام می‌آورد، درحالی‌که مدل ۴۲ میلی‌متری از باتری ۳۰۵ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند.

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 5 از نمای پشت

حال سراغ دیگر موارد ارائه شده توسط گلکسی واچ ۵ می‌رویم. GPS داخلی، LTE اختیاری، بلوتوث ۵.۲ و وای‌فای از مواردی هستند که می‌توان در گلکسی واچ ۵ یافت. درضمن این محصول دارای استاندارد 5ATM و IP68 ضد گردوغبار و آب است. از دیگر موارد اضافه شده به آن می‌توان به حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، سنسور نور اشاره کرد.

نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ به ترتیب دارای باتری‌هایی با ظرفیت ۲۸۴ و ۴۱۰ میلی‌آمپربرساعت هستند. سامسونگ علاوه بر اضافه کردن باتری‌های بزرگ‌تر، سرعت شارژ را نیز بهبود بخشیده است. این شرکت ادعا می‌کند شارژرهای نسل جدید ساعت‌های هوشمند آن می‌توانند تنها در ۳۰ دقیقه باتری را از صفر به ۴۵ درصد برسانند.

سنسور پشت اپل واچ سری ۸

حال سراغ محصول کوپرتینویی‌ها می‌رویم. از ویژگی‌های دیگر اپل واچ سری ۸ می‌توان به پشتیبانی از رومینگ بین‌المللی، واچ‌فیس‌های جدید، عمر باتری ۱۸ ساعته و حالت جدید کم مصرف اشاره کرد. ویژگی تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ فقط در حین رانندگی کار می‌کند و همین مسئله باعث حفظ عمر باتری دستگاه می‌شود. همچنین حالت کم‌مصرف عمر باتری را به ۳۶ ساعت افزایش می‌دهد. ویژگی‌ مذکور در ساعت‌های قدیمی‌ (سری ۴ و جدیدتر) که از سیستم‌عامل watchOS 9 استفاده می‌کنند نیز قابل دسترسی است.

درضمن، باید به این مسئله اشاره کرد که فعال کردن حالت کم مصرف، نمایشگر همیشه‌روشن و ردیابی خودکار تمرین را خاموش می‌کند، اما همچنان ردیابی فعالیت و تشخیص تصادف فعال خواهند بود.


قیمت و رنگ

به‌عنوان آخرین بخش این مقاله، مانند همیشه، سراغ مسئله‌ی مهم قیمت رفته‌ایم. در ادامه متوجه خواهید شد که برای خریدن هر کدام از محصولات یادشده چقدر باید هزینه کنید.

مدل ۴۲ میلی‌متری واچ S2 با گزینه‌های رنگی مشکی و طلایی، اما نسخه‌ی ۴۶ میلی‌متری در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای دردسترس خواهد بود. قیمت مدل اول از حدود ۱۴۳ دلار و مدل ۴۶ میلی ‌متری از حدود ۱۵۷ دلار آغاز می‌شود.

شیائومی واچ اس ۲ در رنگ های مختلف و بند چرمی

مقاله‌ی مرتبط:

  • شیائومی Watch S2 با حسگر ارزیابی ترکیب بدن و بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی رونمایی شد

از سوی دیگر، قیمت واچ ۵ از ۲۷۹ دلار دلار شروع می‌شود. برای خرید نسخه‌های LTE باید ۵۰ دلار بیشتر هزینه کرد. مدل معمولی در رنگ‌های گرافیتی، یاقوتی کبود و نقره‌ای‌، برای نسخه بزرگ ۴۴ میلی‌متری و رنگ‌های گرافیتی، طلایی و نقره‌ای برای نسخه کوچک ۴۰ میلی‌متری به فروش می‌رسد.

درنهایت نیز باید گفته اپل واچ سری ۸ در دو روکش آلومینیوم و فولاد ضدزنگ و با چهار رنگ اصلی midnight ،starlight، سیلور و قرمز عرضه می‌شود. مدل GPS و سلولار اپل واچ سری ۸ به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار دردسترس هستند.


در ادامه فهرست مشخصات هر سه محصول را مشاهده می‌کنید:


شما همراهان دیتاسنتر من علاقه‌مند به خرید کدام‌یک از ساعت‌های هوشمند مورد بررسی قرار گرفته در این مقاله هستید؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا