سرور مجازی
zoomit

قطر از هوش مصنوعی برای نظارت بر تماشاچیان جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده می‌کند

به نظر می‌رسد فوتبالیست‌ها تنها افرادی نیستند که قرار است در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درمقابل دوربین قرار گرفته و دیده شوند. نیاس عبدالرحیمان، مدیر ارشد فناوری مراسم، در ماه آگوست به خبرگزاری فرانسه گفت کل افراد حاضر در رویداد، از جمله تماشاچیان، توسط ۱۵ هزار دوربین مجهز به فناوری تشخیص چهره نظارت می‌شوند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، این نظارت بخشی از تلاش قطر برای مراقبت از تهدیدهای امنیتی مانند تروریسم و ​​هولیگانیسم در طول مسابقاتی است که انتظار می‌رود بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

طبق برآورد بلومبرگ، از سال ۲۰۱۰، زمانی که قطر حق میزبانی جام جهانی فوتبال را به دست آورد، این کشور بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برای ساخت زیرساخت‌های جدید از جمله هفت استادیوم جدید هزینه کرده است تا جمعیت را در خود جای دهد.

عبدالرحیمان گفت که شبکه نظارتی توسط مرکز فرماندهی و کنترل Aspire اداره خواهد شد، مرکز فنی که بر عملیات هشت استادیوم محل برگزاری مسابقات نظارت می‌کند. این مرکز در نوامبر سال گذشته راه‌اندازی شد.

عبدالرحیمان گفت:

ما می‌توانیم یک یا همه‌ی درهای استادیوم را از اینجا باز کنیم.

او افزود که مرکز کنترل تمام قطارها و اتوبوس‌های نزدیک را بررسی خواهد کرد. کارشناسان دانشگاه قطر نیز پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند تخمینی از تعداد مردم در خیابان‌ها ارائه دهد. وی گفت:

آنچه در این بخش می‌بینید استاندارد جدید و آیند‌ه‌ی فرایند کنترل استادیوم است و ما آن را سهم قطر به دنیای ورزش می‌دانیم.

حمد المهندی، مدیر مرکز فرماندهی، به خبرگزاری فرانسه گفت:

هر اتفاقی بیفتد، پاسخی برای آن وجود دارد. تا زمانی که خسارت مالی وارد نشده و کسی مجروح نشود، ما فقط نظاره‌گر خواهیم بود.

این اولین بار نیست که از فناوری بیومتریک برای نظارت بر هواداران مسابقات فوتبال استفاده می‌شود. در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ در کاردیف، انگلستان، فناوری تشخیص چهره به اشتباه بیش از ۲ هزار نفر را به‌عنوان مجرمان احتمالی برچسب‌گذاری کرده بود.

استفاده از فناوری بیومتریک برای نظارت بر تماشاگران تنها نگرانی امنیتی نیست که در مورد رویداد آینده جام جهانی مطرح شده است. شرکت نروژی NRK در ماه اکتبر گزارش داد که از تماشاچیانی به قطر می‌رود خواسته می‌شود دو اپلیکیشن

مقاله‌ی مرتبط:

  • تکنولوژی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ ایستگاه‌های شارژ هوشمند خودروهای برقی در قطر

تلفن همراه را دانلود کنند که به‌طور بالقوه می‌تواند خطراتی را برای حریم خصوصی شخصی و امنیت داده‌ها ایجاد کند.

اویویند واساسن، رئیس امنیت NRK پس از بررسی اپلیکیشن‌های مذکور گفت:

وظیفه من ارائه توصیه‌های سفر نیست، اما شخصاً هرگز تلفن همراهم را برای سفر به قطر نمی‌آورم.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ که با حضور ۳۲ تیم در ۶۴ مسابقه، از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر برگزار خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا