سرور مجازی
zoomit

تماشا کنید: مقایسه دوام پوشش یاقوت‌کبود اپل واچ اولترا با گلکسی واچ ۵ پرو و ساعت گارمین

نمایشگر اپل‌واچ اولترا از پوشش یاقوت کبود بهره می‌برد. ازآنجاکه این ماده یکی از سخت‌ترین مواد معدنی شناخته‌شده روی زمین محسوب می‌شود، خراش‌انداختن روی آن بسیار دشوار است و همین خاصیت آن را به گزینه‌ای مطلوب برای ساعت‌های هوشمند تبدیل می‌کند.

کانال یوتیوب JerryRigEverything کریستال یاقوت‌کبود اپل‌واچ اولترا را مورد آزمایش قرار داده است تا کیفیت و دوام آن را با سایر ساعت‌های هوشمند مجهز به پوشش یاقوت کبود نظیر گلکسی واچ ۵ پرو و گارمین فنیکس ۷ مقایسه کند.

آیا اپل‌واچ اولترا به نمایشگری از جنس یاقوت‌کبود خالص مجهز شده است؟

یاقوت کبود ماده‌ای با سطح سختی نزدیک به الماس است. زک با استفاده از ابزار مقیاس‌سنج دیجیتالی که سختی مواد معدنی را از یک تا ۱۰ اندازه‌گیری می‌کند، پوشش یاقوت‌کبود روی ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ اولترا، گلکسی واچ ۵ پرو و گارمین فنیکس ۷ را مورد بررسی قرار داد. آزمایش‌های JerryRigEverything نشان داد صفحه‌نمایش این ساعت‌ها با اشیائی با سختی ۸ یا ۹ خراشیده می‌شوند؛ درحالی‌که اکثر گوشی‌های هوشمند با ابزاری با سختی ۶ خط‌وخش برمی‌دارند.

اپل ادعا می‌کند که از زمان معرفی آيفون ۵ از یاقوت‌کبود در محصولات خود استفاده می‌کند و درواقع طبق گفته‌ی این شرکت، آیفون ۵ اولین محصولی بود که پوشش لنز دوربین آن از جنس یاقوت کبود ساخته شد. بااین‌حال، غول فناوری مستقر در کوپرتینو درواقع از یک ماده‌ی کامپوزیت یاقوت‌کبود استفاده می‌کند که سختی آن درسطح یاقوت‌کبود خالص نیست.


آزمون‌های JerryRigEverything نشان می‌دهد صفحه‌نمایش اپل‌واچ اولترا درواقع با یاقوت‌کبود واقعی پوشانده شده است اما چند نکته درمورد آن وجود دارد که باید مدنظر قرار دهیم. در این آزمایش‌ها، کریستال یاقوت‌کبود در ساعت‌هوشمند پرچم‌دار اپل در سطح ۶ و ۷ نیز سائیدگی‌های جزئی داشت درحالی‌که آسیب واقعی از سطح ۸ روی آن شروع شد.

مقاومت نمایشگر اپل‌واچ اولترا دربرابر رقبا

مقاله‌ی مرتبط:

  • حسگر اکسیژن خون اپل واچ درسطح دستگاه‌های پزشکی قابل اطمینان است
  • تقریباً یک‌سوم نوجوانان آمریکایی اپل واچ دارند

آزمایش‌های JerryRigEverything روی گلکسی‌واچ ۵ پرو نیز نتایجی مشابه داشت؛ البته میزان سائیدگی‌ها در سطوح ۶ و۷ روی نمایشگر ساعت پرچم‌دار کره‌ای‌ها به‌دلیل ناخالصی بیشتر در مواد به‌کار رفته، نسبت به ساعت اپل بیشتر بود. به‌نظر می‌رسد گارمین فنیکس ۷ خالص‌ترین پوشش یاقوت‌کبود را بین سه دستگاه دارد؛ زیرا در سطوح ۶ و ۷ به‌سختی سائیدگی داشت.

در پایان باید اشاره کنیم نه اپل، نه سامسونگ و نه گارمین درمورد پوشش به‌کار‌رفته در ساعت‌های هوشمند پرچم‌دارشان دروغ نمی‌گویند؛ البته به‌نظر می‌رسد صفحه‌نمایش اپل‌واچ اولترا نسبت به دو ساعت دیگر، کمی بیشتر درمعرض خراشیدگی قرار بگیرد.

سایر آزمون‌ها نشان می‌دهند بدنه‌ی تیتانومی با طراحی ناهموار، باعث شده است اپل‌واچ اولترا دربرابر ضربه‌های بسیار شدید، مقاومت خوبی از خود نمایش دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا