سرور مجازی
اقتصادی

حکم برنامه هفتم به دولت/ تکلیف قیمت بنزین مشخص شد

حکم برنامه هفتم به دولت/ تکلیف قیمت بنزین مشخص شد

محسن زنگنه با اشاره به سیاست گذاری صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه درباره عدم تغییر قیمت بنزین یارانه‌ای و توضیحاتی در این بخش، گفت: ما در زمینه توزیع بنزین یارانه ای در برنامه هفتم توسعه تاکید داشته ایم که دولت نباید نرخ بنزین یارانه ای را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه به واقع اجازه دادن و منع کردن دولت در این بخش به خودی خود یک حکم برنامه ای محسوب می شود، ادامه داد: این مسئله تغییرات و نگرانی در جامعه ایجاد نخواهد کرد.

آیا گران شدن بنزین،قیمت همه چیز را بالا می برد؟/ به خاطر جلوگیری از نارضایتی مردم چرا باید بنزین را ارزان نگه داشت؟

زنگنه بیان کرد: ما یکسری حکم در این بخش آورده ایم؛ به واقع احکام برنامه هفتم ، یک برنامه جامع قمداد می شود لذا ما ابتدا در این برنامه گفته ایم که باید ثبات و ایجاد آرامش اقتصادی و همچنین مهار تورم شکل گیرد و در نهایت گفته ایم که دولت اجازه دارد با سیاست های قیمتی و غیر قیمتی مصرف انرژی را در محدوده سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نگه دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه هفتم توسعه در مجلس تاکید کرد: بنابراین همگی این موارد و سیاست گذاری ها در کنار هم دیده شده و باید مبنای کار قرار گیرد. لذا دولت اگر می خواهد یک تصمیمی درمورد بنزین بگیرد که تورم را تشدید کند این مسئله عملا با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

۲۱۷۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا