سرور مجازی
اقتصادی

عجیب‌ترین تویوتا لندکروز جهان/ هیچ شباهتی به مدل‌های قبلی ندارد/ عکس

عجیب‌ترین تویوتا لندکروز جهان/ هیچ شباهتی به مدل‌های قبلی ندارد/ عکس

شرکت تویوتا با رونمایی غیرمنتظره از نسخه برقی لندکروزر، طرفداران خود را شگفت‌زده کرد. این خودرو که اولین لندکروزر برقی تاریخ به شمار می‌رود، یک مدل مفهومی است و در نام خود پسوند Se دارد. تویوتا برای اینکه توجه کل دنیا را به این مدل جدید جلب کند، از این کانسپت خاص در آمریکا پرده‌برداری کرده است.

نمای جلو

کانسپت تویوتا لندکروزر الکتریکی از لحاظ طراحی هیچ شباهتی به مدل فعلی یا نیاکان خود ندارد. اکثر پنل‌های بدنه این کانسپت صاف هستند؛ البته طراحان با کمک نسبت‌های خاص، خطوط برجسته و حجم‌های بعضاً اغراق‌آمیز، پیکره‌ای جذاب و اسپرت خلق کرده‌اند.

تویوتا لندکروزر برقی

تویوتا لندکروزر برقی و تغییر ماهیت؟

اما نکته عجیب اینکه تویوتا به‌جای قابلیت‌های آفرودی، روی عدم تولید صداهای مزاحم و ساکت‌بودن پیشرانه لندکروزر برقی مانور می‌دهد. ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد لندکروزر برقی برخلاف اجداد خود، بیشتر یک کراس‌اوور شهری است تا فاتح انواع پستی‌وبلندی‌ها. شاسی مونوکوک به‌نوعی تأییدکننده این موضوع است. البته خودروساز محبوب جهان اعتقاد دارد که به‌لطف این نوع شاسی، نسخه الکتریکی لندکروزر می‌تواند در مسیرهای صعب‌العبور از قدرت مانورپذیری بالایی برخوردار باشد. با دقت در مواردی مثل ارتفاع پایین اتاق و دیواره کوتاه تایرها، می‌توان حدس زد که در اینجا منظور تویوتا از مسیرهای صعب‌العبور، جایی مثل پارکینگ پردست‌انداز مراکز خرید است!

تویوتا لندکروزر برقی

جدیدترین عضو خانواده لندکروزر طولی برابر با 5.13 متر، عرضی برابر با 1.98 متر و ارتفاعی برابر با 1.7 متر دارد. با چنین ابعادی، باید گفت جثه نسخه برقی تویوتا لندکروزر در مقایسه با مدل درون‌سوز اندکی بزرگ‌تر است. با توجه به ابعاد، باید این نسخه را با گرند هایلندر مقایسه کرد.

در رابطه با مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی در دست نیست. بااین‌حال، خودروساز ژاپنی تأکید می‌کند که پیشرانه اولین لندکروزر الکتریکی گشتاور بسیار بالایی دارد. این شاسی‌بلند خوش‌استیل به سه ردیف صندلی مجهز است و می‌تواند تا 7 سرنشین را با خود حمل کند.

تویوتا لندکروزر برقی

در صورت تولید انبوه، نسخه برقی تویوتا لندکروزر باید به مصاف رقیبی قدرتمند مثل ریوین R1S برود. از آنجایی که این شاسی‌بلند پیشرفته برقی به پیشرانه قوی و امکانات مدرن مجهز است، تویوتا باید نسخه برقی لندکروزر را از هر لحاظ با دستی پر وارد میدان رقابت کند. درحال‌حاضر مشخص نیست که تویوتا چه برنامه‌ای برای کانسپت لندکروزر Se دارد.

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا