سرور مجازی
فضای مجازی

استفاده از پرینت سه بعدی برای ساخت قطعه ای کاربردی از قلب

تیمی در موسسه ویس دانشگاه هاروارد، فناوری ابداع کرده‌اند که با پرینت سه بعدی، می‌توانند رشته‌های بزرگ و بلند قلبی را که به رشته‌های ماهیچه مانند تبدیل و منقبض می‌شوند، پرینت بگیرند.

به گزارش سایت24.ae ، این سیستم اصلاحی از فناوری چاپ زیستی WyS Swift بوده که با ۱۰۵۰ چاه و دو شمع میکروسکوپی ساخته شده است. دانشمندان این چاه‌ها را با سلول‌های بنیادی (یعنی سلول‌های جوانی که می‌توانند به اشکال مختلف رشد کنند) پر کرده اند و از پروتئین کلاژن و سلول‌هایی لازم برای تشکیل بافت همبند استفاده می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، این مخلوط یک بافت متراکم را تشکیل می‌دهد که در امتداد محور اتصال دو بستر میکروسکوپی قرار دارد. سپس این تیم از بلوک‌های به دست آمده اندام بدن برای ایجاد جوهر چاپ زیستی، حرکت چابگر سه بعدی و تراز کردن قطعات  استفاده می‌کنند.

ساخت قطعه قلب بل پرینت سه بعدی

به گفته دانشمندان، این تنها یک قطعه کوچک از قلب است و هنوز کار‌های زیادی برای ساختن آن با کمک  پرینت سه بعدی کاربردی وجود دارد.  گفتنی است که بخیه‌های چاپ شده با چاپ سه بعدی  یا ایجاد مدل‌های بهبود یافته بیماری می‌توانندبرای جایگزینی اثرات پس از حمله قلبی  استفاده شوند.

 


بیشتر بخوانید

  • پیوند گوش انسان با چاپ سه بعدی برای اولین بار در جهان

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا