سرور مجازی
zoomit

مدیرعامل آپارات خطاب به رئیس صدا و سیما: فضای مجازی را بگذارید برای مردم بماند

ماجرای شکایت صدا و سیما از آپارات برای پخش آثار متعلق به این سازمان همچنان ادامه دارد و در روزهای گذشته رئیس صدا و سیما و مدیرعامل آپارات اظهارات یکدیگر را با زبانی تند پاسخ داده‌اند. روز گذشته پیمان جبلی در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود بخش حقوقی ما نه‌فقط از آپارات، بلکه از هر حوزه‌ای که قوانین را زیر پا بگذارد، شکایت می‌کند. رئیس صدا و سیما در واکنش به مدیرعامل آپارات به قانون کپی‌رایت اشاره کرده و شکایت از نقض قوانین را حق خود دانسته بود: «ما برای دفاع از حق خود از برخی پلتفرم‌ها که حق کپی‌رایت و پخش را رعایت نمی‌کنند یا خلاف قانون عمل می‌کنند، شکایت می‌کنیم؛ البته شکایت ما برای بار اول نیست و هروقت منافع سازمان صداوسیما با نقض قانون نادیده گرفته شود، شکایت می‌کنیم و مرجع صالح قضایی به شکایت رسیدگی می‌کند و ما هم تابع قانون هستیم.»

پس از این اظهارات محمد جواد شکوری مقدم؛ مدیرعامل هلدینگ صباایده هم در رشته‌توییتی به وضعیت نامناسب صدا و سیما از نظر اعتماد بین مردم و طی نکردن مراحل پیش از فرایند حقوقی اشاره کرده است. شکوری مقدم گفته روش مواجهه‌ی جبلی با پلتفرم‌های کاربرمحور مثل مدیریت مدرسه آنلاین با چوب و فلک است:

در همه جای دنیا صاحب حق یک‌ محتوا اجازه ادعا و گزارش به پلتفرم‌های کاربرمحور دارد و اگر پلتفرم بی‌التفات بود، تازه فرایند حقوقی قابل پیگیری است. آقایان به خودشان زحمت یک‌ گزارش ساده را نمی‌دهند و فکر می‌کنند ما کارمند مواجب بگیرشان هستیم و باید نیروی انسانی دربست بگذاریم و بجای‌شان گزارش از محتواهای فاخرشان در پلتفرم آپارات تهیه کنیم.

مدیرعامل آپارات در ادامه از سوءمدیریت در صدا و سیما و بی‌اعتمادی به این رسانه چنین گفته: «نه برادر! اینجا فضای مجازی است، صداوسیما نیست که هرچه بخواهید با پول و مالیات مردم و سوءمدیریت‌تان، ماشین خشم و بی اعتمادی بسازید و کسی هم نگوید بالای چشمتان ابروست. شما به سازمان متبوع‌تان برسید که در وضعیت اضمحلال رسانه‌ای و فروپاشی اعتماد قرار دارد، تکرار بازپخش سریال‌هایش ۲ رقمی شده و تبلیغات هر شرکتی را که پخش می‌کند اثر معکوس و منفی می‌گذارد. فضای مجازی را بگذارید برای مردم بماند.»

مدت‌ها است که صدا و سیما نسبت به پخش آثارش در پلتفرم آپارات معترض است و آپارات هم در پاسخ به ماهیت پلتفرمی خود اشاره کرده که در آن کاربران محتوا را منتشر می‌کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا