سرور مجازی
zoomit

سرویس اشتراکی مرسدس بنز؛ سالانه ۱۲۰۰ دلار برای فعال‌سازی نهایت شتاب خودروی الکتریکی

تسلا تنها برند خودروسازی نیست که برای ارائه‌ی دسترسی به برخی قابلیت‌ها روی خودروهای الکتریکی خود، هزینه‌ی بیشتری از مشتریان دریافت می‌کند. اکنون مرسدس‌ نیز سرویس اشتراکی ۱۲۰۰ دلاری سالانه‌ی خود را برای دسترسی به شتاب بیشتر روی محصولاتش معرفی کرده است. این سرویس عملکرد EQE و EQS را در انواع سواری‌ و شاسی‌بلندهای استاندارد این برند بهبود می‌بخشد. افرادی که تمایل دارند از این ویژگی‌ها روی خودروی الکتریکی خود بهره ببرند باید هزینه‌ای را به‌طور سالانه پرداخت کنند. این اشتراک به‌لطف خروجی موتور و افزایش گشتاور، زمان شتاب صفر تا صد کیلومتر را افزایش خواهد داد.

مرسدس توضیح داده است که سرویس افزایش سرعت، یک تغییر نرم‌افزاری است و این یعنی خودروی شما از قبل امکان استفاده از چنین قابلیتی را دارد اما برای دسترسی به آن باید هزینه‌ی اضافه پرداخت کنید. از طرفی، شرکت‌های دیگری مثل BMW نیز قابلیت صندلی‌های گرم‌شونده‌ را با اشتراک ماهانه‌ی ۱۸ دلاری به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این نوع خودروها با قیمت پایه‌ی بیشتر نسبت به خودروهای معمولی عرضه می‌شوند و مشخص نیست چرا شرکت‌های مختلف به ارائه‌ی سرویس‌های اشتراکی پولی روی محصولات خود روی آورده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ادغام فناوری لایدار شرکت لومینار با خودروهای آینده مرسدس
  • گسترش سرویس‌ های اشتراکی، آینده تلخ خودروها

انگجت می‌نویسد، مرسدس اولین شرکتی نیست که برای ارائه‌ی عملکردهای اضافه در خودروهای خود، هزینه‌ی اشتراک دریافت می‌کند. تسلا از مدت‌ها قبل برای ارائه‌ی دسترسی مشتریان به پیشرفته‌ترین کمک‌راننده‌ی هوشمند خود، هزینه‌هایی از آن‌ها دریافت می‌کند. این شرکت همچنین برای بازکردن قفل استفاده از حداکثر ظرفیت باتری خریداران مدل S، مبلغ اضافه از آن‌ها دریافت می‌کند.

استراتژی کسب‌وکار خودروسازان الکتریکی دقیقاً مشخص نیست. با حرکت دنیای فناوری به‌سمت خدمات اشتراکی، مرسدس نیز امیدوار است با این روش به یک جریان درآمدزایی ثابت مشتری‌محور دست یابد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا