سرور مجازی
zoomit

صدا و سیما: از هر پلتفرمی که خلاف قانون عمل کند شکایت می‌کنیم

شب گذشته مدیرعامل آپارات در صفحه شخصی توییتر خود خبر داد که حکم جدید کیفری او با شکایت صدا و سیما از آپارات صادر و ابلاغ شده است. او در این باره نوشته بود: «تو دوران ممنوعیت رسانه‌ای هستیم. هدف هم خشکوندن ریشه است. امروز حکم جدید کیفری بنده با شکایت شاکی همیشگی، سازمان صدا و سیما از آپارات صادر و ابلاغ شد.» حکمی که در آن مسئولیت‌ محتواهای صدا و سیما که کاربران در سایت آپارات بارگذاری می‌کنند متوجه مدیر سایت است.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما امروز در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلیل شکایت صدا و سیما از پلتفرم آپارات گفت: «بخش حقوقی ما نه فقط از آپارات که از هر حوزه‌ای که قوانین را زیر پا بگذارد، شکایت می‌کند.» همچنین به حق کپی‌رایت و پخش اشاره کرده و ادامه داد:

ما برای دفاع از حق خود از برخی پلتفرم‌ها که حق کپی رایت و پخش را رعایت نکرده یا خلاف قانون عمل می‌کنند، شکایت می‌کنیم؛ البته شکایت ما برای بار اول نیست و هر وقت منافع سازمان صداوسیما با نقض قانون نادیده گرفته شود، شکایت کرده و مرجع صالح قضایی به شکایت رسیدگی می‌کند و ما هم تابع قانون هستیم.

شهریور سال گذشته هم روابط عمومی کل سازمان صداوسیما هم خبر از محکوم شدن مدیر عامل وب‌سایت آپارات، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی داده بود. صدا و سیما در توضیح این ماجرا به ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی به سازمان و تضعیف جایگاه صدا و سیما اشاره کرده بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا