سرور مجازی
فضای مجازی

حمله اپل به اکوسیستم اندروید برای موجه جلوه دادن خود

شرکت اپل همچنان مخالف قوانین ضدانحصار در آمریکا است. یکی از خواسته‌های این نوع قوانین، ایجاد تغییرات بزرگ در فروشگاه‌های اپلیکیشن است که اپل با آن مخالف است.

ماجرا از این قرار است که بروس اشنایر که متخصص رمزنگاری است به قانون‌گذاران آمریکایی گفته بود که نگرانی‌های امنیتی شرکت اپل درباره بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌ها در iOS بی‌اساس است.

او در نامه خود به کمیته قضایی سنا نوشته بود: این ادعا‌ها که قوانین ضدانحصار، حریم‌خصوصی و امنیت کاربران را با چالش مواجه می‌کند، درست نیست. در حقیقت باید گفت که این قانون مدل‌های کسب‌وکار شرکت‌های بزرگ را به خطر می‌اندازد. ادعا‌های آن‌ها درباره تهدید‌های حریم خصوصی و امنیت درست نیست و برای حفظ منافع این شرکت‌ها مطرح شده است.

اپل

اما در مقابل، اپل نیز پاسخ این نامه را داده است. نامه‌ای که اپل در پاسخ به نامه قبل، به کمیته قضایی سنا ارسال کرده است، به صورت خاص ادعا می‌کند که موضع اتخاذشده علیه این شرکت بی‌اساس و غیرصادقانه است.

اپل در چند بخش از نامه خود، به تعدادی از نمونه‌های مختلف از فروشگاه‌های برنامه اشاره می‌کند که حاوی برنامه‌های مخرب و آلوده به بدافزار هستند. همچنین در این زمینه، اپل به اکوسیستم اندروید نیز اشاره می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • اپل رسما سیلیکون اینتل را کنار گذاشت

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا