سرور مجازی
zoomit

آموزش ساخت کانال یوتیوب

یوتیوب، شبکه‌ی ویدویی متعلق به گوگل است که درحال‌حاضر بیش‌از یک میلیارد کاربر فعال دارد که این رقم معادل یک‌سوم کل افراد حاضر در اینترنت است. مردم سرتاسر جهان هر روز میلیون‌ها ساعت ویدیو در این پلتفرم تماشا می‌کنند و میلیون‌ها بازدید برای محتوای ثبت‌شده در آن ایجاد می‌شود. فقط نسخه‌ی موبایلی یوتیوب در ایالات‌متحده و در رده‌های سنی ۱۸ تا ۴۹ سال، بیشتر از هر شبکه‌ی کابلی تلویزیونی دیگری بیننده دارد.

اما نکته‌ی جالب این است که فقط ۹ درصد از مشاغل کوچک در ایالات‌متحده به‌طور فعال از یوتیوب استفاده می‌کنند و بدین‌ترتیب می‌توان گفت این رقم برای سایر کشورهای جهان نیز صدق می‌کند. اما سؤال مهم این است که چرا کسب‌وکارها به‌عنوان بخشی از استراتژی رسانه‌ای خود در این پلتفرم سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ به‌طور خلاصه می‌توان گفت دلیل این امر، دشوارتر بودن تولید ویدیو نسبت به تولید محتوای متنی است، یا حداقل بیشتر افراد چنین تصوری دارند.

بااین‌حال، ساخت ویدیو در واقعیت بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از آن است که افراد فکر می‌کنند و این یعنی فرصت بسیار بزرگی برای کسب‌وکارهای مختلف در یوتیوب وجود دارد. اگر برای ورود به پلتفرم مذکور آمادگی دارید، این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود زیرا قصد داریم اولین‌گام یعنی ساخت کانال را به شما آموزش دهیم. اصول اولیه‌ی راه‌اندازی یک کانال در این شبکه‌ی ویدویی به‌شرح زیر است:

  • چگونه یک کانال یوتیوب ایجاد کنیم
  • ساخت المان‌های گرافیکی برای کانال یوتیوب
  • نکات مهم برای بهنیه‌سازی کانال
  • سؤال‌ و جواب‌های رایج در ساخت کانال یوتیوب

چگونه یک کانال یوتیوب ایجاد کنیم

برای ساخت کانال یوتیوب، ابتدا به یک حساب کاربری گوگل نیاز دارید. اگر از قبل در گوگل عضو شده‌اید می‌توانید ویدیوهای خود را در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته و در مورد ویدیوهای دیگران نظر دهید. بااین‌حال، حساب‌های کاربری افراد در گوگل به‌طور مستقیم با ساخت کانال در پلتفرم ویدیویی این شرکت ارتباط ندارد اما فرایند انجام این کار بسیار ساده و سریع است.

۱- ورود به یوتیوب با حساب کاربری گوگل

ورود به یوتیوب

به وب‌سایت YouTube.com مراجعه کرده در گوشه‌ی سمت‌راست بالای صفحه روی دکمه‌ی Sign In کلیک کنید.

ورود به گوگل

سپس با استفاده از حساب گوگل خود که می‌خواهید با کانال یوتیوب‌ در ارتباط باشد، وارد این پلتفرم ویدیویی شوید.

۲- مراجعه به بخش تنظیمات یوتیوب

تنظیمات کانال یوتیوب

در گوشه‌ی سمت‌راست بالای صفحه، روی نماد نمایه‌ی خود کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Create a channel را انتخاب کنید.

۳- ساخت کانال

در این مرحله امکان ساخت یک کانال شخصی دردسترس شما خواهد بود. علاوه‌براین می‌توانید یک کانال برای نام تجاری کسب‌وکار خود یا نام‌های دیگر بسازید. به‌عنوان مثال ما گزینه‌ی Use custom name را انتخاب می‌کنیم؛ گزینه‌ای که برای ایجاد کانال‌های مرتبط با مشاغل کوچک توصیه می‌شود.

انتخاب نوع کانال یوتیوب

اکنون باید نام نمایشی کانال خود را انتخاب کنید.

انتخاب نام کانال یوتیوب

مقاله‌ی مرتبط:

  • آموزش کسب درآمد از یوتیوب
  • حذف حساب یوتیوب

شایان‌ذکر است اگر در تنظیمات این مرحله یک نام جدید برای کانال خود انتخاب کنید، حساب گوگل جدیدی با تنظیمات و سابقه‌ی جداگانه از فعالیت در یوتیوب برای شما ایجاد خواهد شد و در حساب اصلی گوگل‌تان قرار خواهد گرفت. بدین‌ترتیب می‌توانید این حساب‌ها را ازطریق بخش تنظیمات گوگل، به‌طور کامل مدیریت کنید. این ویژگی بسیار مفید به‌نظر می‌رسد زیرا می‌توان از حساب جدید برای لایک‌کردن و نظردادن درمورد ویدیوهای دیگران در یوتیوب استفاده کرد و بدین‌ترتیب می‌توانید با برند خود در این پلتفرم ویدئویی حضور داشته باشید.

در این مرحله گزینه‌هایی برای سفارشی‌سازی بیشتر کانال یوتیوب خود دردسترس خواهید داشت که ازجمله می‌توان به آپلود نمایه برای کانال و همچنین توضیحات آن اشاره کرد. علاوه‌براین می‌توانید پیوندی به وب‌سایت اصلی خود و همچنین آدرس صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره را وارد کنید تا مخاطبان کانال بتوانند شما را در سایر پلتفرم‌های اجتماعی نیز دنبال کنند و درنتیجه تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشید.

تنظیم عکس نمایه کانال یوتیوب

تبریک می‌گوییم! شما اکنون صاحب یک کانال اختصاصی در یوتیوب هستید.

در مراحل بعد، اطلاعات اضافه را درمورد کانال یوتیوب به این پلتفرم ارائه خواهید کرد تا صفحه‌ی شما به‌بهترین شکل ممکن برای بینندگان، نمایش داده شود.

ساخت حساب کاربری گوگل برای ایجاد کانال یوتیوب

اگر از قبل حساب کاربری در گوگل ایجاد نکرده‌اید، قبل‌از اقدام به ساخت کانال در یوتیوب باید حتماً نسبت به‌انجام این کار اقدام کنید. ساخت حساب گوگل بسیار ساده است و بدین‌منظور باید مراحل زیرا را طی کنید:

  1. به YouTube.com مراجعه کنید.
  2. روی دکمه‌ی Sign In کلیک کنید.
  3. مراحل ایجاد حساب کاربری گوگل که شامل مواردی مثل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل موردنظر، رمزعبور، تاریخ تولد و چند فیلد اختیاری دیگر می‌شود را دنبال کنید.

اکنون شما یک حساب فعال گوگل دراختیار دارید و می‌توانید با دنبال کردن مراحلی که در ابتدای مطلب ارائه شد، کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید.

ساخت المان‌های گرافیکی برای کانال یوتیوب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کانال یوتیوب، سربرگ گرافیکی بالای صفحه است که درواقع می‌توان آن را جلدی برای کانال خود درنظر بگیرید و درنتیجه اهمیت بسیار زیادی برای مخاطبان خواهد داشت. شما باید سعی کنید از یک طرح گرافیکی اختصاصی و سفارشی‌سازی‌شده و مرتبط با محتوای خود استفاده کنید. درج نام تجاری یا لوگو اصلی کانال نیز در این بخش پیشنهاد می‌شود.

در ادامه نمونه‌ای از تصویر به‌کار گرفته‌شده در کانال یوتیوب دیتاسنتر من را مشاهده می‌کنید:

صفحه اصلی کانال یوتیوب دیتاسنتر من

ازآنجاکه وب‌سایت دیتاسنتر من در حوزه‌ی فناوری فعالیت دارد، طرح سربرگ کانال یوتیوب ما نیز از المان‌های مرتبط با تکنولوژی بهره گرفته است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آدرس وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی دیتاسنتر من نیز به‌طور خودکار به گوشه‌ی پایین سربرگ اضافه شده است.

بهترین ابعاد و مشخصات تصویر برای استفاده به‌عنوان سربرگ کانال یوتیوب

مهم‌ترین ویژگی سربرگ کانال یوتیوب، ابعاد آن است که باید بهینه باشد و بدین‌ترتیب در دستگاه‌های مختلف که ابعاد نمایشگر آن‌ها متفاوت است، به‌شکلی یکسان مشاهده شود. یوتیوب برای کسب بهترین نتیجه، تصویری با ابعاد ۲۵۶۰ در ۱۴۴۴۰ پیکسل را پیشنهاد داده است.

  • حداقل عرض تصویر سربرگ کانال یوتیوب باید ۲۰۴۰ در ۱۱۵۲ پیکسل باشد که به‌عنوان منطقه‌ی امن نیز شناخته می‌شود. محتوایی که داخل ناحیه‌ی مذکور قرار داشته باشند، هنگام نمایش داده‌شدن در دستگاه‌های مختلف، برش داده نخواهند شد.
  • حداکثر عرض تصویر سربرگ کانال یوتیوبی باید ۲۵۶۰ در ۴۲۳ پیکسل باشد و این یعنی منطقه‌ی امن همیشه برای مخاطبان قابل مشاهده باشد.
  • حجم فایل سربرگ کانال یوتیوب نیز باید ۶ مگابایت یا کم‌تر باشد.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، پلتفرم یوتیوب در تعداد زیادی از دستگاه‌های مختلف دردسترس است و کاربران می‌توانند ازطریق گوشی‌های هوشمند که نمایشگرهای کوچکی دارند تا تلویزیون‌های بزرگ ۱۰۰ اینچی از کانال‌ها و محتوای‌ آن دیدن کنند. تصویر سربرگ کانال‌های یوتیوب همیشه پشت محتوای آن‌ها نشان داده می‌شود و بنابراین باید در انتخاب و طراحی این بخش، نهایت دقت و خلاقیت را به‌خرج دهید.

ابزارهای کاربردی برای ساخت تصویر سربرگ کانال یوتیوب

گوگل از یک الگوی آماده برای ارائه‌ی جزئيات مربوط به تصویر سربرگ کانال‌ها استفاده کرده است. این الگو به شما کمک می‌کند بهترین طرح‌بندی را برای کانال خود مدنظر قرار دهید تا در همه‌ی پلتفرم‌ها به‌خوبی نمایش داده شود.

قالب نمونه یوتیوب برای ساخت تصویر سربرگ کانال

شما می‌توانید از ابعاد ایدئالی که در بالا به آن اشاره شد استفاده کنید. برای ایجاد تصویر سربرگ کانال یوتیوب نیز می‌توان از ابزارهای قدرتمندی مثل فتوشاپ یا Figma بهره ببرید.

البته راهکار ساده‌تر برای ساخت تصویر سربرگ کانال یوتیوب، استفاده از ابزارهای رایگان ایجاد تصویر ازجمله Canva یا ادوبی Express است. این برنامه‌ها قالب‌های ازپیش آماده‌ی یوتیوب را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید براساس نیاز خود، سفارشی‌سازی‌های لازم را روی آن‌ها اعمال کنید.

در ادامه نمونه‌ای از قالب تصویر سربرگ کانال در Canva آورده شده است.

نمونه تصویر سربرگ کانال یوتیوب با ابزار Canva

نکات مهم در ساخت تصویر سربرگ کانال یوتیوب

برای ایجاد یک تصویر سربرگ عالی و مناسب برای کانال یوتیوب خود، علاوه‌بر موارد فوق بهتر است نکات زیر را هم مدنظر قرار دهید.

۱- اطمینان حاصل کنید که متون و لوگوی شما حتماً در ناحیه‌ی امن قرار داشته باشند

بخش امن نوشتاری و نشان‌واره، فضای ۱۵۴۶ در ۴۲۳ پیکسلی مرکز الگوی استاندارد یوتیوب است. این ناحیه، هنگام مشاهده‌ی کانال شما ازطریق دسکتاپ نمایش داده خواهد شد.

بخش‌هایی که خارج‌از ناحیه‌ی امن قرار دارند معمولاً به‌دلیل روی‌هم قرار دادن پیوندهای اجتماعی یا تصاویر نمایه، درمعرض خطر پوشیده‌شدن یا ناخوانا بودن قرار دارند.

حتماً توجه داشته باشید که اطلاعات مهم مثل نام تجاری، متن، برچسب‌ها و تصاویر کلیدی در ناحیه‌ی امن تصویر سربرگ کانال یوتیوب شما قرار داشته باشند تا همیشه ازطریق هر دستگاهی، برای کاربران قابل مشاهده باشد.

۲- استفاده از پیوندها

اضافه کردن لینک به سربرگ کانال یوتیوب

یوتیوب به‌شما اجازه می‌دهد پیوندهایی به کانال خود اضافه کنید. این لینک‌ها در گوشه‌ی پایینی تصویر سربرگ کانال نمایش داده می‌شوند.

هنگام ایجاد تصویر سربرگ کانال، بسیار مهم است به فضایی که این پیوندها اشغال می‌کنند توجه داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که هیچ المان مهمی مثل لوگوها در آنجا قرار نگیرند.

روش اضافه کردن تصویر سربرگ به کانال یوتیوب

اگر کانال یوتیوب شما تازه راه‌اندازی شده است، قطعاً متوجه فضای درنظر گرفته‌شده برای سربرگ آن خواهید شد. برای اضافه کردن تصویر به این بخش و همچنین انجام سفارشی‌سازی‌های دیگر ابتدا روی دکمه‌ی Customize Channel در بالای صفحه کلیک کنید.

اضافه کردن تصویر سربرگ کانال یوتیوب

در این‌مرحله به صفحه‌ی ویرایشگر دیگری هدایت خواهید شد که در آنجا می‌توانید تغییراتی را روی بخش‌های مختلف نمایه‌ی کانال یوتیوب خود اعمال کنید. بدین‌منظور باید ابتدا روی نمایه‌ی خود کلیک کنید.

سفارشی سازی کانال یوتیوب

اکنون دکمه‌ای با عنوان Add channel art مشاهده خواهید کرد که باید روی آن کلیک کنید.

در این گام، یک پنجره‌ی بازشو مشاهده خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد تصویر سربرگ کانال خود را آپلود کنید. درصورت تمایل می‌توانید از الگوهای آماده‌ی گالری یوتیوب یا تصاویری که قبلاً در حساب گوگل خود آپلود کرده‌اید نیز استفاده کنید.

آپلود تصویر سربرگ کانال یوتیوب

تنظیم برش

پس از آپلود تصویر سربرگ کانال یوتیوب، پیش‌نمایشی از نحوه‌ی نمایش آن روی تلویزیون، دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند مشاهده خواهید کرد.

ابزار برش تصویر سربرگ کانال یوتیوب

در این مرحله، شاید بخواهید با انجام برش‌های خاص، تصویر خود را طوری تنظیم کنید تا به‌درستی نمایش داده شود. ابزار برش تصویر با کلیک روی گزینه‌ی Adjust the crop دردسترس است. این ابزار برای درک این‌که طرح شما در پلتفرم‌های مختلف چگونه به‌نظر می‌رسد بسیار مفید است. ناحیه‌ی امن در وسط عکس، محتوایی است که در نسخه‌ی موبایل و دستکاپ کانال یوتیوب شما نمایش داده می‌شود و سایر نواحی تصویر نیز هنگام بازدید کاربران ازطریق تلویزیون نشان داده خواهد شد.

ابزار برش تصویر سربرگ کانال یوتیوب

پس‌از اعمال تنظیمات و تغییرات موردنظر روی تصویر سربرگ کانال یوتیوب، روی گزینه‌ی Select کلیک کنید تا به کانال شما اضافه شود.

تغییر تصویر سربرگ کانال یوتیوب

اگر ازقبل طرح‌های موردنیاز برای استفاده به‌عنوان سربرگ کانال یوتیوب را آماده کرده‌اید و اکنون قصد دارید آن را به‌روزرسانی کنید، باید ابتدا به صفحه‌ی اصلی کانال خود مراجعه کرده و ماوس را روی این بخش بکشید. در این شرایط، یک دکمه‌ی ویرایش کوچک در بالای تصویر سربرگ مشاهده خواهید کرد.

ویرایش تصویر سربرگ کنونی کانال یوتیوب

پس از کلیک روی نماد ویرایش، می‌توانید طبق مراحل ذکر شده در بالا، تصویر سربرگ کانال خود را تغییر دهید.

روش اضافه کردن تصویر نمایه به کانال یوتیوب

هر کانالی در یوتیوب، فضایی برای نمایش نمایه یا لوگوی آن دارد. این نماد در کنار ویدیوها و کانال شما در همه‌ی صفحات این پلتفرم نمایش داده می‌شود. نکته‌ی کلیدی در مورد این بخش این است که باید از تصویری استفاده کنید که در وضوح‌ پایین نیز خوب به‌نظر برسد.

نماد کانال شما باید ابعادی معادل ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل داشته باشد و با یکی از فرمت‌های BMP، GIF، JPG یا PNG آپلود شود.

برای به‌روزرسانی نماد کانال یوتیوب‌تان به صفحه‌ی اصلی کانال خود مراجعه کرده و روی نماد فعلی کانال نگه دارید تا زمانی که نماد ویرایش ظاهر شود. سپس روی آن کلیک کرده و نماد جدید موردنظر خود را آپلود کنید.

نکات مهم برای بهنیه‌سازی کانال

پس از ساخت کانال یوتیوب و آپلود محتوا در آن، مخاطبان رفته‌رفته با شما آشنا خواهند شد و درصورت مناسب بودن ویدیوهای‌تان، دوباره برای تماشای محتوای جدید به کانال شما مراجعه خواهند کرد. به‌هرحال برای جذب بیشترین مخاطبان به کانال یوتیوب خود می‌توانید توصیه‌های زیر را درنظر داشته باشید.

۱- بهینه‌سازی توضیحات

یوتیوب فضایی در کانال شما ارائه می‌دهد تا در آنجا، توضیح مختصری درمورد برند و محتوایی که در این پلتفرم به‌اشتراک می‌گذارید ارائه دهید. توضیحات شما حداکثر می‌تواند ۱۰۰۰ کاراکتر باشد و بنابراین در انتخاب این متن باید دقت و خلاقیت زیادی داشته باشید.

کپی توضیحات کانال شما فقط در صفحه‌ی اصلی آن نمایان نخواهد شد. موتورهای جستجو نیز به این بخش توجه ویژه‌ای دارند و همچنین می‌تواند در سرتاسر یوتیوب در دسته‌بندی‌ کانال‌های پیشنهادی و نتایج جستجو داخلی پلتفرم نمایش داده شود. یک تاکتیک خوب این است که چند کلمه‌ی کلیدی مرتبط و جذاب در خطوط ابتدایی توضیحات خود بگنجانید.

در انتخاب متن توضیح کانال، به‌خصوص در مورد ۱۰۰ تا ۱۵۰ کاراکتر اول آن دقت زیادی به‌خرج دهید زیرا با توجه به مکانی که این ناحیه نمایش داده می‌شود، امکان دارد بخشی از آن نمایش داده نشود. در تصویر زیر نمونه‌ای عالی از توضیحات کانال Vox را مشاهده می‌کنید.

توضیحات کانال یوتیوب VOX

۲- به کانال خود لینک اضافه کنید

اضافه کردن لینک سفارشی به کانال یوتیوب

ما قبلاً در این مقاله توضیحاتی خلاصه درمورد پیوندهای کانال‌ها ارائه دادیم. شما می‌توانید حداکثر پنج پیوند روی سربرگ کانال قرار دهید. پیوند اول به‌ضورت بازشده ظاهر می‌شود و سایر پیوندها در حالت مینیمایز و ازطریق نماد نمایش می‌یابند. به‌منظور افزودن پیوندهای جدید به کانال خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دکمه‌ی Customize Channel در صفحه‌ی اصلی کانال خود کلیک کنید.
  • سپس روی نماد چرخ‌دنده در گوشه‌ی سمت‌راست بالا که درست زیر کاور کانال قرار دارد کلیک کنید.
  • یک لایت‌باکس تنظیمات کانال مشاهده خواهید کرد که در این‌جا باید گزینه‌ای با عنوان Customize the layout of your channel را تغییر دهید.

تنظیمات کانال یوتیوب

  • اکنون که سفارشی‌سازی‌ها را برای کانال خود فعال کرده‌اید، اگر به صفحه‌ی اصلی بازگردید، گزینه‌ی ویرایش پیوندها را در منوی تنظیمات روی تصویر سربرگ خود مشاهده خواهید کرد.

ویرایش تنظیمات شخصی سازی کانال یوتیوب

  • روی گزینه‌ی Edit Links کلیک کنید. سپس به‌بخش About کانال خود هدایت خواهید شد. در این‌قسمت می‌توانید پیوندها را اضافه کرده و انتخاب کنید که چه تعداد از آن‌ها روی تصویر سربرگ نمایش داده شود.

ویرایش لینک های سفارشی کانال یوتیوب

۳- یک تریلر به کانال اضافه کنید

با ارائه‌ی یک تریلر جذاب می‌توانید به‌محض وارد شدن بازدیدکنندگان به کانال یوتیوب خود، آن‌ها را با نوع محتوایی که به‌اشتراک می‌گذارید آشنا کنید و بدین‌ترتیب افراد با توجه به نیازشان تصمیم به مشترک‌شدن در کانال شما خواهند گرفت.

تریلر کانال یوتیوب

ساخت تریلر کوتاه و دقیق می‌تواند روشی عالی برای جذب بینندگان جدید برای کانال یوتیوب شما باشد. این ویدیو باید به‌محض شروع، توجهات را به‌خود جلب کند و همچنین نشان‌دهنده‌ی نوع محتوای کانال شما باشد.

علاوه‌براین، توصیه می‌شود توضیحات دقیق و حساب‌شده‌ای برای تریلر خود درنظر بگیرید زیرا متن آن در صفحه‌ی اصلی کانال شما برجسته خواهد بود.

۴- راه‌های ارتباطی خود را با بینندگان کانال یوتیوب ارائه دهید (ایمیل)

اگر از یوتیوب برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود اطلاعات و روش‌های برقراری تماس را به مخاطبان خود ارائه دهید. در نمایه‌ی کانال‌های این پلتفرم بخشی وجود دارد که می‌توانید در آنجا اطلاعات تماس را برای درخواست‌های تجاری بینندگان، فهرست کنید.

ارائه‌ی ایمیل در بخش تماس کانال یوتیوب

بخش تماس با سازنده‌ی کانال یوتیوب در قسمت About تعبیه شده است. برای یافتن این بخش به صفحه‌ی اصلی کانال خود مراجعه کرده و روی About کلیک کنید. اکنون با پیمایش صفحه وارد قسمت Details شوید. گزینه‌های اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل شما در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.

سؤال‌ و جواب‌های رایج در ساخت کانال یوتیوب

در ادامه برخی از مهم‌ترین سؤالاتی که افراد درمورد راه‌اندازی کانال یوتیوب دارند به‌همراه پاسخ آن‌ها آورده شده است.

برای شروع فعالیت به‌عنوان یوتیوبر چه باید کرد؟

برای این‌که بتوانید در یوتیوب حضور مؤثری داشته باشید و مخاطب جذب کنید، پس از طی‌کردن مراحل آموزشی در این مقاله و ساخت کانال، باید تمرکز خود را روی تولید محتوای ارزشمند معطوف سازید؛ ارائه‌ی محتوای کاربردی و مفید همیشه باعث جذب بینندگان جدید برای کانال یوتیوب شما خواهد شد.

آیا می‌توان از یوتیوب کسب درآمد داشت؟

بله؛ درصورتی که به کارخود به‌عنوان تولیدکننده‌ی محتوای کاربردی در یوتیوب ادامه دهید و بتوانید پیش‌نیازهای موردنظر این پلتفرم را ازنظر حداقل تعداد مشترکان و حداقل بازدید ویدیوها به‌دست آورید، یوتیوب بخشی از درآمد حاصل از تبلیغاتی که روی ویدیوهای این پلتفرم نمایش داده می‌شود را به صاحبان کانال‌ها پرداخت می‌کند. جالب است بدانید برخی تولیدکنندگان محتوا حتی سالانه بیش‌از یک میلیون‌دلار ازطریق یوتیوب درآمد به‌دست می‌آورند.

چگونه مخاطبان بیشتری به کانال خود جذب کنیم؟

همان‌طور که اشاره شد، بهترین روش برای جذب مخاطب جدید، ارائه‌ی محتوای باارزش و کاربری است. سعی کنید ویدیوهای شما در حوزه‌ی تخصصی‌تان باشد و فقط در یک زمینه محتوا تولید کنید. تجربه نشان داده است کانال‌های تخصصی در یوتیوب، بیشتر به‌موفقیت می‌رسند.


اگر پیش‌از این درزمینه‌ی ساخت و مدیریت کانال یوتیوب فعالیت داشته‌اید، لطفا تجربه‌ی خود را برای افراد تازه‌کار در این مسیر، ازطریق بخش نظرات با دیتاسنتر من و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا