سرور مجازی
zoomit

کنسول دستی OneXPlayer 2 در دونسخه با تراشه AMD 6000 و نسل سیزدهم اینتل معرفی شد

OneXPlayer قبلاً کنسول بازی دستی دیگری با پردازنده‌های AMD Ryzen 5800U و اینتل Core را با پیکربندی‌های مختلف و دو طراحی متفاوت عرضه کرده است. این شرکت اکنون با انتشار ویدیوی جدیدی از طراحی نسل بعدی کنسول دستی خود رونمایی کرد.

امکان سفارش مدل جدید OneXPlayer از ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ (۴ آذر ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد و در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ به‌دست خریداران خواهد رسید. این شرکت برگه‌ی مشخصات فنی OneXPlayer 2 را به‌اشتراک گذاشته است که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

به‌نوشته‌ی Wccftech، یکی از مشکلات OneXPlayer Mini (نسخه AMD 5800U)، وزن نسبتاً زیاد آن بود، به‌طوری‌که چندین رسانه‌ی معتبر هنگام بررسی دستگاه نقد‌های مشابهی درمورد سنگینی آن داشتند. اکنون به‌نظر می‌رسد شرکت سازنده، نتیجه‌ی بررسی‌های مدل قبل را مطالعه کرده و وزن محصول جدید خود را کاهش داده است. اضافه شدن کنترلرهای جداشونده به دوطرف کنسول، مهم‌ترین تغییر آن نسبت به نسل قبل است که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام بازی‌کردن، راحت‌تر باشند. صفحه‌کلید مغناطیسی این سیستم نیز، ویژگی جدیدی محسوب نمی‌شود.

تغییر دیگر OneXPlayer 2 که شاید ازبرخی جهات موردتوجه قرار نگیرد، پشتیبانی از TF Card 4.0 است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، حافظه‌های microSD را به دستگاه متصل کنند تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری دراختیار داشته باشند. البته هنوز نمی‌دانیم حداکثر ظرفیت این درگاه چقدر است.

در تبلیغات OneXPlayer و شرکت مادر آن یعنی One-Netbook به‌وضوح مشخص است که قصد دارند امکان انجام کار و اجرای بازی را در دستگاه‌های مختلف خود ترکیب کنند و استفاده از نام کنسول بازی، تبلت و لپ‌تاپ در ویدیو تبلیغات این برند، تعجب‌آور نیست. One-Netbook A1 Pro یک لپ‌تاپ کوچک ساخت این شرکت است که هدف آن ازبین بردن محدودیت‌ها، هنگام کار با دستگاه در سناریوهای مختلف بود.

به‌نظر می‌رسد OneXPlayer از سیستم نورپردازی RGB قابل‌ سفارشی‌سازی نیز روی OneXPlayer 2 استفاده کرده است. ویدیو این شرکت همچنین به استفاده از پردازنده‌ی AMD Ryzen 6800U و سری موبایلی اینتل Raptor Lake اشاره می‌کند. گفته می‌شود نسخه‌ی اینتل این دستگاه از مدل i7 بهره خواهد برد.

از دیگر مشخصات OneXPlayer 2 می‌توان به گرافیک Radeon 680M اشاره کرد که از این‌نظر شبیه مدل AMD کنسول OneXPlayer mini است زیرا هردو از معماری RDNA 2 استفاده می‌کنند. کنسول جدید OneXPlayer به صفحه‌نمایش ۸٫۴ اینچی مجهز شده است و اکنون از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی LPDDR5X بهره می‌برد که نسبت‌به حافظه‌ی LPDDR5 نسل قبلی آن می‌تواند تا ۳۳ درصد سریع‌تر عمل کند.

برگه مشخصات فنی کنسول دستی OneXPlayer 2

مقاله‌ی مرتبط:

  • احتمال رونمایی مدل میان‌نسلی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در آینده‌ای نزدیک، قوت گرفت
  • ریزر اج رونمایی شد؛ کنسول اندرویدی OLED با تمرکز بر استریم بازی ازطریق فضای ابری

وضوح صفحه‌نمایش OneXPlayer 2 اکنون به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل ارتقا یافته است و از ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی نمایشگر این دستگاه ۳۶۰ پیکسل براینچ و حداکثر روشنایی آن ۳۵۰ نیت است. این کنسول از باتری جدید ۶۵٫۸ وات‌ساعتی یا ۱۷۱۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. درمقام مقایسه، نسل قبلی آن به باتری ۴۸ وات‌ساعتی مجهز شده بود. ویدیو OneXPlayer همچنین نشان می‌دهد باتری تعبیه‌شده در محصول جدید این شرکت در کلاس باتری‌های لپ‌تاپی قرار می‌گیرد. ظاهراً شارژ کامل دستگاه از صفر تا ۱۰۰ درصد حدود یک ساعت طول خواهد کشید.

نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی OneXPlayer 2 نسبت به نسل قبلی این دستگاه بدون تغییر باقی مانده است و همچنان از PCIe M.2 NVMe SSD استفاده می‌کند و هنوز مشخص نیست آیا شرکت سازنده از نسل جدید این حافظه‌ها (x4) استفاده خواهد کرد یا خیر.

OneXPlayer 2 همچنین از بلندگوهای دوگانه‌ای که Harman Kardon آن‌ها را تنظیم کرده است بهره می‌برد و به‌همین دلیل انتظار می‌رود کیفیت صدای بهتری نسبت به‌قبل ارائه دهد.

OneXPlayer ابتدا قصد داشت کنسول بازی OneXPlayer 2 را در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی کند، اما بعداً تصمیم کرفت رونمایی از این دستگاه را تا تاریخ جمعه‌ی سیاه آخر سال میلادی به‌تعویض اندازد. همان‌طور که اشاره شد این کنسول جدید در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ به‌دست مشتریان خواهد رسید. بالارده‌ترین مدل این محصول با رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی درحال‌حاضر با برچسب قیمت ۱۳۱۶ دلار در وب‌سایت رسمی این شرکت به‌فروش می‌رسد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا